×

24 هزار زندانی در زندان مشغول به تحصیل هستند

24 هزار زندانی در زندان مشغول به تحصیل هستند

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به تحصیل 24 هزار زندانی در زندان‌های کشور اظهار کرد 40 درصد از زندانیان هنگام ورود به زندان مدرک تحصیلی سیکل دارند که با تشویق و درس خواندن به زندگی امیدوار می‌شوند

24-هزار-زندانی-در-زندان-مشغول-به-تحصیل-هستند

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به تحصیل 24 هزار زندانی در زندان‌های کشور اظهار کرد: 40 درصد از زندانیان هنگام ورود به زندان مدرک تحصیلی سیکل دارند که با تشویق و درس خواندن به زندگی امیدوار می‌شوند.

  اصغر جهانگیر به« میزان»   گفت: احساس وابستگی زندانی به خانواده‌اش هنگام ورود به زندان کمتر می‌شود و همواره شاهد اتفاقی مانند طلاق هستیم که سازمان زندان‌ها در این زمینه همواره تلاش می‌کند تا با اعطای مرخصی و ارتباط با خانواده این پیوستگی را منسجم کند. وی ادامه داد: افرادی که طولانی مدت در حبس به سر می‌برند، همواره نگران فروپاشی خانواده خود هستند. جهانگیر افزود: 205 انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان در سراسر کشور تشکیل شده است که غیردولتی و مردمی هستند؛ این انجمن‌ها به خانواده‌های زندانیان کمک می‌کنند تا انسجام خانواده‌ها از بین نرود و ما همواره تلاش می‌کنیم با برنامه‌های آموزشی، تربیتی و مهارت‌های زندگی به زندانیان، فضایی را فراهم کنیم که این اتفاق نیفتد . وی همچنین گفت: بیش از 800 روحانی در زندان‌ها فعالیت فرهنگی می‌کنند تا از لحاظ ارزشی، زندانی را بازسازی کنند.

جهانگیر در خصوص اقدامات بهداشتی در زندان‌ها نیز گفت: در سه سال متوالی در سازمان ملل در کمیته‌های بهداشتی قدردانی شدیم و موفقیت‌های ما در این رابطه به عنوان الگوی زندانبانی به کشورهای دیگر عرضه شده است.

  کاهش بیماری‌های واگیردار در زندان‌ها

رییس سازمان زندان‌ها در خصوص کاهش بیماری‌های واگیردار در زندان گفت: بیماری‌های واگیردار در سال 83 بین 3 تا 4 درصد بود که در سال 94 به زیر یک درصد رسیده است.

وی افزود: سازمان زندان‌ها همواره بیماریابی، غربالگری و وضعیت جسمی زندانیان را کنترل می‌کند، تلفن‌هایی در زندان‌ها به عنوان تلفن سلامت راه‌اندازی شده است که اگر زندانی از وضعیت جسمانی خود زندان را مطلع نکند سایر زندانیان از این طریق مسئولان زندان را در جریان قرار می‌دهند. جهانگیر گفت: عارضه‌یابی و غربالگری از مهمترین برنامه‌های این سازمان است؛ خوشبختانه  مجموعه‌های دولتی در این رابطه ما را کمک می‌کنند اما انتظار کمک‌های بیشتری داریم. وی با اشاره به برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی در زندان‌ها گفت: این دوره از مسابقات از سال گذشته در زندان‌ها آغاز که تا کنون 900 مورد خاطره‌نویسی به بخش فرهنگی ارسال شده است.

رییس سازمان زندان‌ها افزود: در این رابطه گنجینه‌ای را از خاطرات زندانیان جمع‌آوری کردیم که می‌تواند صدها فیلم سینمایی از واقعیت‌های جامعه باشد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.