×

سازوکار لازم برای اجرایی آیین دادرسی کیفری جدید وجود ندارد

سازوکار لازم برای اجرایی آیین دادرسی کیفری جدید وجود ندارد

یک وکیل دادگستری گفت نکته مهم در قانون جدید توجه بیشتر به فرآیند دادرسی و رعایت حقوق متهمین است که در قوانین قبلی توجه کمتری به این موضوع شده بود

سازوکار-لازم-برای-اجرایی-آیین-دادرسی-کیفری-جدید-وجود-ندارد وکیل 

یک وکیل دادگستری گفت: نکته مهم در قانون جدید توجه بیشتر به فرآیند دادرسی و رعایت حقوق متهمین است که در قوانین قبلی توجه کمتری به این موضوع شده بود.

مصطفی ترک همدانی ، درخصوص قانون آیین‌ دادرسی کیفری جدید گفت: قانون جدیدی که به مرحله اجرا رسیده نقاط ضعف و قوت فراوانی دارد.

وی افزود: نکته مهم در این قانون توجه بیشتر به فرایند دادرسی و رعایت حقوق متهمین است که در قوانین قبلی توجه کمتری به آن شده بود.

این وکیل دادگستری یکی از نقاط ضعف قانون آیین دادرسی جدید را مربوط به تبصره 48 دانست و گفت: براساس این ماده قانونی پیش‌بینی شده که تنها وکلای مورد وثوق قوه قضائیه می‌توانند به پرونده‌های دارای جنبه امنیتی رسیدگی کنند.

ترک همدانی با بیان اینکه ممکن است وکیل مورد وثوق قوه قضائیه مورد قبول متهم نباشد گفت: در هر صورت هنوز هم دستگاه قضایی وکیلی را به عنوان وکیل مورد وثوق خود برای رسیدگی به پرونده‌های امنیتی معرفی نکرده است که این یک ضعف اساسی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی قانون جدید نسبت به قانون قبلی بهتر است اما متاسفانه سازوکار لازم برای اجرای قانون وجود ندارد.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.