×

مدیران قضایی در جهت رفع اطاله دادرسی تلاش کنند

مدیران قضایی در جهت رفع اطاله دادرسی تلاش کنند

رییس‌ کل دادگسترى استان تهران از مدیران قضایى خواست که تلاش کنند با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر، علل مربوط به اطاله‌دادرسی را شناسایی و با جدیت کامل در مسیر رفع آن‌ها گام بردارند

مدیران-قضایی-در-جهت-رفع-اطاله-دادرسی-تلاش-کنند وکیل 

 رییس‌ کل دادگسترى استان تهران از مدیران قضایى خواست که تلاش کنند با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر، علل مربوط به اطاله‌دادرسی را شناسایی و با جدیت کامل در مسیر رفع آن‌ها گام بردارند.

غلامحسین اسماعیلى در  نشست مشترک با رؤسای حوزه‌های قضایی، اظهارکرد: علی‌رغم کمبودها و مشکلات مطروحه و تراکم کاری بیش از حد معمول خوشبختانه حوزه‌های قضایی بخش دادگستری در چهار ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مجموعا 20 درصد عملکرد مثبت داشته است، بنابراین انتظار داریم که در بخش پرونده‌های حقوقی دقت بیشتری شود تا خللی به این عملکرد وارد نشود.

 وی ضمن بررسی آمار عملکرد تفکیکی حوزه‌های قضایی بخش گفت: مدیران قضایی باید تلاش کنند با برنامه‌ریزی دقیق و نظارت مستمر، علل مربوط به اطاله‌دادرسی را شناسایی کرده و با جدیت کامل و به همت قضات و کارمندان شریف، در مسیر رفع آن‌ها گام بردارند، در این راستا تعیین‌تکلیف برای پرونده‌های مسن از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس ‌کل دادگستری استان تهران در ادامه بر ضرورت اهتمام قضات به صدور تصمیمات قضایی مستدل، متقن و قانونی تاکید کرد.

وی بر اهمیت کاهش جمعیت کیفری به عنوان یکی از سیاست‌های مهم قوه‌ قضاییه نیز تاکید کرد و افزود: در این خصوص از یک طرف باید تکلیف نهایی و مراتب آزادی زندانیان در پرونده‌های مختومه شده در سیستم سمپ (سیستم مدیریت پرونده‌های قضایی) اعمال شود و از سوی دیگر لازم است قضات از تأسیسات حقوقی همچون قرار آزادی مشروط و قرار تعلیق مجازات بیشتر استفاده کنند، البته نظارت دقیق و مستمر مدیران قضایی در این رابطه جایگاه خاصی دارد.

اسماعیلی به بیان روایتی از امام رضا (ع) با این مضمون پرداخت و گفت: یکی از اصحاب امام رضا (ع) نقل می‌کند، روزی در محضر حضرت رضا (ع) عرض کردم که مرا از دعایتان فراموش نکنید. امام فرمود، آیا فکر می‌کنی ترا فراموش می‌کنم؟ من تأملی کرده و در دلم با خود گفتم که قطعاً حضرت مرا در دعای خود فراموش نمی‌کند چرا که امام، شیعیان خود را دعا می‌کند و من نیز شیعه هستم پس مشمول دعای امام خواهم بود، سپس به زبان آمده و عرض کردم هیچ‌گاه مرا فراموش نمی‌فرمایید، حضرت فرمود از کجا فهمیدی که من فراموشت نمی‌کنم؟ عرض کردم چون شیعه شمایم، بنابراین مشمول دعایتان برای شیعیان هستم. امام فرمود آیا دلیل دیگری نیز داری؟ عرض کردم خیر، فرمود: اگر می‌خواهی بدانی در نزد من چه جایگاهی داری، ببین من نزد تو چه جایگاهی دارم.

وی خاطرنشان‌ کرد: از این روایت گهربار می‌آموزیم که به هر میزان به ائمه اطهار(ع) از حیث فکر، اندیشه، ذکر و عمل مقرب باشیم آن‌ها نیز به همان میزان به ما نزدیک می‌شوند و یاد ما خواهند بود.  ناگفته نماند که بعضاً دچار غفلت شده و از یاد این بزرگان محروم می‌شویم و برای تحقق این امر نیاز به اعمال سخت و طاقت‌فرسا نیست بلکه لازم است فقط به یاد آنها باشیم و مطمئن شویم که مشمول عنایات و الطاف و توجهات خاصه این امامان بزرگوار خواهیم بود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.