×

بلوکه کردن بخش از وام توسط بانک ها، مغایر با قانون عملیات بانکی بدون ربا است

بلوکه کردن بخش از وام توسط بانک ها، مغایر با قانون عملیات بانکی بدون ربا است

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اقدام برخی بانک‌ها و موسسات مالی درخصوص بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان‌شان را خلاف قانون خواند

بلوکه-کردن-بخش-از-وام-توسط-بانک-ها،-مغایر-با-قانون-عملیات-بانکی-بدون-ربا-است وکیل 

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اقدام برخی بانک‌ها و موسسات مالی درخصوص بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان‌شان را خلاف قانون خواند.

علیرضا ساوری افزود: گزارش‌های دریافتی درخصوص پرونده‌های تسهیلات بانکی حاکی از این است که برخی بانک‌ها و موسسات مالی در زمان اعطای تسهیلات، بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را در قالب انواع سپرده ها اعم از قرض الحسنه و سرمایه‌گذاری بلوکه می‌کنند.

وی گفت: آن‌ها این اقدام را با هدف جلوگیری از خروج منابع یا تأمین وثایق معتبر برای پوشش ریسک اعتباری انجام می‌دهند اما این اقدام آن‌ها مغایر با قانون عملیات بانکی بدون ربا موجب بالا رفتن نرخ موثر سود تسهیلات و به تبع آن تخطی از نرخ های تصویب شده شورای پول و اعتبار می‌شود.

وی افزود: این اقدام همچنین با سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد و تداوم آن در شرایط فعلی اقتصاد کشور به هیچ عنوان به مصلحت نیست.

این مسوول قضایی گفت: ما به همین منظور از همه معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌های استان‌های سراسر کشور خواسته‌ایم به گونه‌ای اقدام کنند تا از طریق نهادها و دستگاه‌های نظارتی استان بویژه بازرسی کل استان‌ها از این نوع تخلفات جلوگیری کنند.

وی افزود: البته این تخلف را برخی بانک‌ها و موسسات مالی مرتکب شده‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.