×

مشروح چهل‌ و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، حکم محکومان فساد مالی به اجرای احکام ارسال شد-مطالعه پرونده مهدی هاشمی توسط قاضی

مشروح چهل‌ و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، حکم محکومان فساد مالی به اجرای احکام ارسال شد-مطالعه پرونده مهدی هاشمی توسط قاضی

مشروح چهل‌ و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه، حکم محکومان فساد مالی به اجرای احکام ارسال شد-مطالعه پرونده مهدی هاشمی توسط قاضی

مشروح-چهل‌-و-پنجمین-نشست-خبری-سخنگوی-قوه-قضائیه،-حکم-محکومان-فساد-مالی-به-اجرای-احکام-ارسال-شد-مطالعه-پرونده-مهدی-هاشمی-توسط-قاضی وکیل 

به گزارش خبرنگار فارس، چهل و پنجمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه عصر امروز در محل دفتر سخنگو برگزار شد. در این نشست محسنی‌اژه‌ای در مدت 90 دقیقه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در زیر مشروح این نشست را می‌خوانید.

کاهش کیفر زندان و افزایش نظارت بر بازداشتگاه‌ها در سال 92

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: همه ما از لحاظ دینی و شرعی وظیفه داریم که در خلق این دو حماسه تلاش کنیم و در این میان اصحاب رسانه می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.
 
وی افزود: همچنین قوای سه گانه و آحاد مردم باید به خلق این حماسه کمک کنند و در مسئله انتخابات نیز مردم همچون گذشته با هوشیاری کامل و مشارکت حداکثری انتخاباتی پرشور و بانشاط را در فضایی آرام، سالم و اقتصادی رقم بزنند.
 
سخنگوی دستگاه قضایی تأکید کرد: قوه قضائیه به سهم خود برای لبیک به این ندای رهبری در اولین جلسه مسئولان عالی قضایی در سال 92 بلافاصله به این موضوع پرداخت که دستگاه قضایی با چه اقدامی می‌تواند در خلق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مؤثر باشد.
 
محسنی‌اژه‌ای تأکید کرد: بر همین اساس کارگروهی تشکیل شد و کار خود را آغاز کرد که نتیجه فعالیت‌های کار این گروه در جلسه این هفته مسئولان عالی قاضی اعلام می‌شود تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
 
دادستان کل کشور کاهش کیفر زندان برای مجرمان را یکی از مسائلی دانست که در نیمه دوم سال 91 به آن توجه ویژه‌ای شده بود.
 
وی گفت: اهتمام قوه قضائیه کاهش کیفر زندان برای مجرمانی بود که تحت قرار بودند و یا از نظر قانونی الزامی برای حبس آنها وجود نداشت.
 
وی افزود: از تصمیمات دیگر قوه قضائیه که اتخاذ و ابلاغ شد نظارت بیشتر بر زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها بود.
 
سخنگوی دستگاه قضایی کاهش کیفر زندان برای مجرمان و نظارت برخی زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را دو سیاست جدی دستگاه قضایی در سال 92 دانست و تأکید کرد: البته افرادی همچون متجاوزان، اشرار و کسانی که جرایم این گونه دارند همچنان در زندان تحمل کیفر می‌کنند.

30 هزار زندانی عید به مرخصی رفتند

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه در خصوص تعداد افرادی که در ایام نوروز از مرخص استفاده کرده بودند گفت: بر اساس اعلام رئیس سازمان زندان‌ها بیش از 30 هزار نفر توانستند از مرخصی ایام عید استفاده کنند و در صورتی که این افراد در زمان مرخصی دست به کار مجرمانه‌ای نزنند و در جهت اصلاح خود و جبران مافات باشند موضوع مرخصی زندانیان ادامه‌دار خواهد بود.
 
وی افزود: همچنین در راستای انتظار جامعه مبنی بر عدم بیکاری زندانیان آزاد شده تعاون زندان‌ها در سال گذشته اقدامات مناسبی را پایه‌گذاری کرد و ما در این تعاون شاهد تحولات خوبی بودیم.
 
دادستان کل کشور با اشاره به اشتغال 1400 نفر از زندانیان در 8 ماهه نخست سال 91 گفت: در این مدت زمان تعاون زندان‌ها با ایجاد 57 کارگاه توانست نزدیک به 1400 نفر نیرو را مشغول به کار کند. که در گام اول اقدام مثبتی بود که امیدواریم در سال 92 نیز این اقدام سیرصعودی داشته باشد.

قاضی سراج به زودی زمان دادگاه مهدی هاشمی را اعلام می‌کند

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با زمان برگزاری دادگاه مهدی هاشمی با اعلام این مطلب افزود: پس از آنکه رئیس قوه قضائیه ، قاضی سراج را به عنوان قاضی پرونده انتخاب کردند، پرونده در اختیار وی قرار گرفت.
 
وی افزود: قاضی سراج از آن زمان تاکنون مشغول مطالعه پرونده بود و در تماسی که با او داشتم عنوان کرد که پرونده مطالعه شده است.
 
محسنی اژه‌ای گفت: البته قاضی سراج هنوز زمان برگزاری جلسه دادگاه را تعیین نکرده است اما اظهار امیدواری شده که به زودی زمان تعیین و سپس به پرونده رسیدگی شود.
 
سخنگوی قوه قضائیه همچنین درباره پایان محکومیت فائزه هاشمی گفت: او محکومیتی داشت که در آخرین روز سال به پایان رسید و از زندان آزاد شد.
 
وی افزود: البته یک پرونده مفتوح دیگر هم در رابطه با مسائل داخلی زندان برای وی تشکیل شده که هنوز در مرحله دادسرا است.

حکم محکومان پرونده فساد مالی به واحد اجرای احکام ارسال شد

محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره اظهارنظرهای رئیس قوه قضائیه درباره برخی پرونده‌ها نظیر پرونده فساد 3 هزار میلیاردی یا پرونده زورگیران تهرانی، پرسید گفت: رئیس قوه قضائیه هیچگاه از افراد اسم نبرده و به طور مشخص درباره فردی اظهار نظر نکرده است.
 
وی گفت: رئیس قوه قضاییه به صورت کلی و درباره مصادیق اظهار نظر می‌کند، برای مثال وقتی یک فساد رخ می‌دهد او درباره ماهیت فساد اظهارنظر کرده و قانون را تفسیر می‌کند و اینکه این فساد آیا در مصداق فساد مفسد فی‌الارض بوده یا خیر و شامل کدام ماده قانونی می‌شود.
 
می‌گفت: رئیس قوه قضاییه تا به حال درباره افراد اظهار نظر نداشته است ولی درباره اصل موضوع مطالبی گفته‌ که اینها تأثیری در رای قضات ندارد.
 
یکی از خبرنگاران از محسنی‌اژه‌ای درباره زمان اجرای احکام 4 متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانکی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: نه تنها 4 نفر اول پرونده بلکه احکام قطعی شده سایر متهمان نیز از سوی دادگاه به واحد اجرای احکام دادسرا ارسال شده است.
 
وی گفت: بر اساس آن چه من می‌دانم اجرای احکام دادسرا در مقام تهیه و تدارک مقدمات اجرای کامل احکام است.
 
وی گفت: البته به این نکته توجه داشته باشید که برخی گزارشها هم مبنی بر سایر تخلفات متهمان پرونده به دست ما رسیده نظیر تخلف اعضای این گروه در زمینه گمرک که به آنها هم داریم رسیدگی می‌کنیم.
 
یکی از خبرنگاران پرسید یعنی امکان دارد این افراد مجدد محاکمه شوند؟ که وی پاسخ داد: این امکان وجود دارد، شاید نیاز باشد مجازاتهای برخی سنگین‌تر شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا درباره ورود افراد جدید به این پرونده نیز گفت: فرد جدیدی به عنوان متهم به این پرونده افزوده نشده است و در حال رسیدگی به پرونده‌هایی هستیم که تشکیل شده و کارهای مرحله‌ دادسرای آن انجام شده است.
 
وی به تجدیدنظر 11 حکمی که پیش‌از این در جریان این پرونده صادر شده بود اشاره کرد و گفت: شعبه 36 دیوان عالی کشور در حال رسیدگی به این 11 حکم است.
 
وی گفت: البته این در حالی است که در انتهای سال 91 تعدادی کیفر خواست مربوط به متهمان بانک صادرات و بانک ملی صادر و این کیفرخواستها به دادگاه فرستاده شده است.
 
یکی از خبرنگاران درباره حادثه چند روز گذشته فرودگاه عربستان و فوت 2 زائر ایرانی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: هنوز هیچ گزارش رسمی از جانب وزارت امور خارجه و مجلس به ما ارائه نشده است.
 
وی گفت: علی‌القاعده ابتدا باید این دو مرجع بررسی‌های خود را انجام دهند سپس گزارششان را به قوه قضاییه ارائه کنند.
 
یکی از خبرنگاران درباره سرانجام رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران اشاره کرد که محسنی‌اژه‌ای گفت: آن قدری از پرونده که احکامش صادر شده بود به دیوان عالی کشور رفته اما هنوز احکام تجدید نظر صادر نشده است.
 
وی گفت: آن بخش دیگری هم که در دادسرا پرونده‌شان مفتوح بود همچنان رسیدگی‌ها ادامه دارد اما هنوز منجر به نتیجه نشده است.
 
سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: مطمئناً به محض حصول نتیجه در رسیدگی به این پرونده‌ها نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام خواهد شد.

بدهکاران بانکی که برای پرداخت اقدام نکنند، احضار می‌شوند

محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره سرنوشت رسیدگی به پرونده معوقه‌داران بانکی گفت: بخشی از معوقه‌داران بانکی سال قبل بنا به دعوتی که از آنها شد به دادستانی کل کشور آمدند و توضیحاتی درباره تعویق بازپرداخت تسهیلات اخذ شده ارائه کردند.
 
وی گفت: برخی از همان افراد بعد از آن جلسه به سراغ بانکها رفتند و مراحل تسویه حساب خود را آغاز کردند.
 
وی گفت: البته برخی دیگر هم با بانکها مذاکراتی انجام دادند و توانستند مهلت بگیرند تا به مرور و در یک مدت زمان مشخص تسهیلات را بازپرداخت کنند.
 
دادستان کل کشور گفت: البته آن دسته‌ای که سراغ بانکها نرفتند و هیچ تلاشی برای مشخص شدن وضعیت خود انجام ندادند قطعاً در حال احضار شدن هستند تا به پرونده آنها رسیدگی شود.
 
وی گفت: البته هستند کسانی که به خاطر نوسانات بازار دچار مشکل شده‌اند و هیچ قصد مجرمانه‌ای نداشتند که البته به پرونده این افراد هم با توجه به شرایطشان رسیدگی خواهد شد.
 
یکی از خبرنگاران به محسنی‌اژه‌ای گفت: شما مدعی‌العموم هستید و دیده شده یک خودرو با اسم اختصاری پ عامل بسیاری از تصادفات و مرگ و میر شهروندان در کشور شده است. البته از آنجا که شما بارها تذکر داده‌اید که نام کامل افراد برده نشود من هم نمی‌توانم نام کامل این خودرو را به زبان بیاورم.
 
محسنی‌اژه‌ای لبخندی زده و گفت: البته طبق قانون بردن نامه افراد و متهمان جایز نیست حالا من نمی‌دانم این خودرو متهم است یا خیر.
 
خبرنگار ادامه داد: به هرتقدیر آیا دستگاه قضایی قصد دارد برای جلوگیری از مرگ و میر افراد نسبت به رفع مشکلات این خودرو وارد عمل شود یا خیر؟
 
محسنی‌اژه‌ای گفت: عزیزان من مدعی‌العموم بودن این نیست که دادستان نسبت به هر خودروی پرایدی اعلام جرم کند و به پرونده آن رسیدگی کند البته ما تلاش می‌کنیم تا عیب‌ها و مشکلات برطرف شود.
 
دادستان کل کشور گفت: برای مثال در پرونده مربوط به خودروهای باری هوو دیدید که دادستانی به عنوان مدعلی‌العموم ورود پیدا کرد و اقدامات شایسته ای نیز انجام داد.
 
محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: البته درباره این خودرویی هم که شما گفتید باید همه دست به دست هم دهیم و تلاش‌کنیم این مشکلات حل شود و این موضوع به فقدان هموطنانمان منجر نشود.
 
وی گفت: البته در این خصوص هنوز پرونده قضائی تشکیل نشده و شکایتی هم نشده است البته مجلس می‌تواند در طرح تحقیق و تفحص از این شرکت خودرو سازی اگر به عیب و نقصی پی برد به ما هم اطلاع دهد.
 
وی درباره نمره دستگاه قضا در سال 91 نیز گفت: ما اقدامات زیادی انجام دادیم اما این به معنای رضایت از سطح کارهایی که انجام شده نیست.
 
محسنی‌اژه‌ای افزود: به طور قطع کاستی‌هایی وجود داشته که باید تلاش کنیم در سال جدید این کاستی‌ها برطرف شود.
 
سخنگوی دستگاه قضا گفت: البته به یک نکته هم توجه داشته باشید که در طول سالهای گذشته وظایف دستگاه قضائی افزوده شده اما میزان بودجه این دستگاه تغییر مناسبی نداشته است.
 
یکی از خبرنگاران درباره زمان اجرای حکم 4 متهم اول پرونده فساد از محسنی اژه‌ای پرسید که سخنگوی دستگاه قضا گفت: عزیزان من نمی‌توانم برای اجرای این حکم از حالا زمان تعیین کرد.
 
وی در توضیح گفته خود عنوان کرد: برخی متهمان امروز به دادگاه می‌آیند که جرمشان اخذ رشوه است ، حالا باید متهم اصلی پرونده مواجهه داده شود با این فرد تا مشخص شود اظهارات کدامشان درست است؛ می‌بینید که نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی دقیق احکام را اجرا کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: البته بدانید تلاش همه ما در دستگاه قضاء این است، این پرونده هرچه سریعتر احکامش اجرا شود.
 
بررسی پرونده بدهکاران بانکی همچنان ادامه دارد/ احتمال برگزاری دادگاه قضات کهریزک تا اوایل اردیبهشت
 
محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه پیش از سال 92 خبرهایی مبنی بر دستگیری یکی از بدهکاران بزرگ بانکی منتشر شد نتیجه تحقیقات این پرونده به کجا رسیده است، گفت: بیش از یک نفر به عنوان بدهکار بانکی دستگیر شده است، بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و پرونده روند تحقیقات را طی می‌کند.
 
سخنگوی دستگاه قضایی در خصوص اجرای قانون مجازات اسلامی، گفت: هر زمانی که این قانون قابلیت اجرا پیدا کند و از ناحیه مجلس ابلاغ شود لازم‌الاجرا است و باید به آن عمل شود.
 
وی در خصوص پرونده‌های مربوط به زمین‌خواری در ایام نوروز، گفت: از آنجایی که معمولاً در ایام تعطیلات هر ساله گزارشاتی را از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و نیروی انتظامی دریافت می‌کردیم که طی آن تعرضاتی به زمین‌های موات یا بیت‌المال صورت گرفته بود مقرر شد در پایان هر سال بخشنامه‌ای را به تمام دادستان‌ها ابلاغ کنیم که طی آن در تعطیلات ایام عید مراقب تعرض زمین‌خوار باشند.
 
وی افزود: در مدت زمان حضور من در دستگاه قضایی این اقدام صورت گرفته و خوشبختانه از آن زمان به بعد تعرضات خاصی صورت نگرفته، امسال هم هنوز گزارشی در این زمینه به ما ارسال نشده است.
 
در ادامه این نشست یکی از خبرنگاران با اشاره به گلایه وکیل ستار بهشتی، گفت: وی معتقد است که قوه قضاییه در زمینه پرونده ستار بهشتی همکاری لازم را نداشته و رسیدگی به این پرونده طولانی شده است.
 
اژه‌ای گفت: اگر ما پرونده را زود ارسال می‌کردیم آن وقت گلایه می‌کردند که بررسی‌ها کامل نیست.
 
وی افزود: پزشکی قانونی در هر سه بار تحقیق خود از این پرونده نتوانست علت تامه مرگ ستار بهشتی را مشخص کند و ما هم نمی‌توانیم به احتمالات اکتفا کنیم که اگر این گونه بود پرونده به سرعت ارجاع داده می‌شد اما برای اینکه قاضی به یک نظر قاطعی برسد زمان رسیدگی به این پرونده طولانی شده که آن هم در جهت رسیدن به واقعیت است.
 
وی افزود: در این پرونده برخی بازداشت شده بودند که اکنون با قرار وثیقه آزاد هستند و هنوز هم یک نفر در بازداشت به سر می‌برد بنابراین اطاله دادرسی در این پرونده در جهت رسیدن به واقعیت است.
 
خبرنگار دیگری در خصوص زمان بعدی دادگاه قضات تعلیقی کهریزک سئوال کرد که اژه‌ای، گفت: من زمان دقیق آن را از دادگاه نپرسیدم اما گفته‌اند که احتمالاً زمان بعدی دادگاه قضات تعلیقی کهریزک یا اواخر فروردین است و یا اوایل اردیبهشت برگزار می‌شود.
 
وی در خصوص شکایت از متهم ردیف اول پرونده قضات کهریزک به دلیل حضور در باند پالیزدار، گفت: شکایت علیه متهم ردیف اول نبوده بلکه علیه بازپرس پرونده بوده است البته اگر هم علیه متهم ردیف اول شکایتی صورت گرفته باشد هنوز قراری در این خصوص صادر نشده است. 

پرونده‌ای برای دادستان تهران در پرونده ستار بهشتی تشکیل نشده است

 محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از نشست خبری خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره رای دیوان عدالت اداری درخصوص مرتضوی و همچنین ادامه کار وی در سازمان تامین اجتماعی پرسید، گفت: دیوان عدالت اداری در رای خود به صورت کاملاً مشخص به وزارتخانه متبوع اعلام کرد که اقدامات سعید مرتضوی پس از رای دیوان غیرقانونی است.
 
وی گفت: در همان نامه دیوان عدالت اداری اشاره کرده بود که اقدامات مرتضوی نه تنها غیرقانونی است و بلکه قابل تعقیب قضائی است و اگر وزیر نسبت به اجرای رای دیوان عدالت اقدام نکند اقدام قانونی از جانب دیوان انجام خواهد شد.
 
یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی‌اژه‌ای گفت: موضوع صنعت خودرو و افزایش قیمت خودرو چند ماهی است که در کشور مطرح شده و عده‌ای از این موضوع متضرر شده‌اند، آیا این امکان وجود دارد که افرادی که حقی از آنها ضایع شده به دستاگه قضائی مراجعه کرده و اعلام شکایت کنند؟
 
محسنی اژه‌ای گفت: مشخصاً دادگستری مرجع تظلم خواهی است و همه افراد می‌توانند در صورتی که حقی از آنها ضایع شده شکایت خود را ارائه کنند.
 
محسنی اژه‌ای گفت: البته توجه به این نکته امری ضروری است که این که نتیجه شکایت چه باشد از لحظه شکایت مشخص نمی‌شود و باید اجازه داد تحقیقات انجام شود.
 
یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: شما در صحبت‌های خودتان نسبت به آماده شدن کیفرخواست بازپرس پرونده پالیزدار بخاطر شکایت وکیلش خبر دادید اما از سرنوشت پرونده سعید مرتضوی هم که در این مورد از او شکایت شده مطلبی نگفتید، آیا این پرونده رسیدگی نشده است؟
 
محسنی اژه‌ای گفت: من در تماسی که با آقای دادستان داشتم ایشان گفتند پرونده بازپرس آماده صدور کیفرخواست شده اما متهم بعدی که من نمی‌دانم که آیا مرتضوی است یا فرد دیگری، بدلیل آنکه به دادسرا نیامده هنوز در تحقیقات ابتدایی قرار دارد.
 
وی بار دیگر تاکید کرد: من فکر می‌کردم در این پرونده تنها دو متهم وجود دارد چون آقای دادستان هم صحبت از دو نفر داشتند اما اگر سه نفر باشند من اطلاع دقیقی ندارم.
 
یکی از خبرنگاران خطاب به محسنی اژه‌ای گفت: به فصل انتخابات نزدیک می‌شویم و شاهدیم که عده‌ای که دارای مناسب اجرایی هستند تبلیغات زودهنگامی را شروع کردند، آیا این موضوع جرم است یا خیر؟ زیرا این شائبه وجود دارد که از امکانات دولتی در جهت تبلیغات شخصی استفاده کردند.
 
محسنی اژه‌ای گفت: در این انتخابات ریاست جمهوری برخلاف سایر انتخابات نیازی نیست افراد از منافذ خود برای شرکت در انتخابات استفاده کنند.
 
وی گفت: اما اگر مشخص شود که افراد از امکانات دولتی در جهت تبلیغات استفاده کردند قطعاً جرم مرتکب شده و برایشان پرونده تشکیل خواهد شد.
 
یکی از خبرنگاران که آخرین سوال را از محسنی اژه‌ای پرسید خطاب به وی گفت: آقای مرتضوی در دادگاه در حین دفاع از خود عنوان کرده که پرونده ستار بهشتی شبیه پرونده کهریزک است و در پرونده ستار بهشتی هم دادستان تهران مقصر است و باید برای وی پرونده‌ای تشکیل شود.
 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: شما اظهارات فردی را منعکس می‌کنید که خودش متهم است.
 
محسنی اژه‌ای گفت: باید بگویم هیچ شباهتی بین پرونده ستار بهشتی و کهریزک وجود ندارد و پرونده‌ای برای دادستان تهران تشکیل نشده و اصلاً اسمی از ایشان به عنوان مقصر در این پرونده به میان نیامده است.
 
این خبرنگار ادامه داد: شما اشاره کردید که کار دستگاه قضائی کاری حجیم است درحالیکه بودجه آن کم است، آیا بهتر نبود براساس همان طرحی که در مجلس مطرح شده بود، بخشی از وظایف دستگاه قضائی به دولت سپرده شود؟ وظایفی که به عهده دستگاه قضائی است به موجب قانون اساسی تفویض شده و توجه داشته باشید که برخی از اقدامات دستگاه قضائی ماهیت قضائی دارد و نمی‌توان آن را به دولت سپرد.
 
سخنگوی قوه قضائیه گفت: علی‌ایحال هرآنچه قانون به عنوان وظیفه به عهده ما بگذارد را ما اجرایی خواهیم کرد.

پرونده شکایت احمدی‌نژاد از قالیباف هنوز منجر به صدور حکم نشده است

دادستان کل کشور در ادامه نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه عده‌ای در مورد پرونده فساد بزرگ مالی بر این باورند که مسئولین قضایی از جمله دادستان کل کشور می‌خواهند با حکم اعدام پرونده را مختومه کنند نظر شما چیست؟ گفت: معمولاً افراد سیاسی، حرف‌های سیاسی هم می‌زنند.
 
وی افزود: پرونده فساد مالی با حضور وکلای متعددی مورد بررسی قرار گرفت و دفاعیات متهمان نیز در جلسات گوناگون شنیده شد، پرونده فساد مالی به دیوان عالی کشور ارجاع شد و در شعبه‌ای مورد رسیدگی قرار گرفته افرادی کاردان و با مسئولیت و سابقه قضایی فراوان در آن کار می‌کنند.
 
بنابراین اگر برخی چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند برای جلوگیری از ضربات بعدی که امکان دارد به آنها وارد شود.
 
دادستان کل کشور گفت: یکی از سیاست‌های کاری ما در سال گذشته که امسال هم ادامه پیدا می‌کند برخورد جدی با مفاسد اقتصادی و حمایت از فعالان اقتصادی سالم است و در این زمینه اصحاب رسانه‌ هم می‌تواند ما را یاری کند.
 
وی افزود: در صورتی که بانک‌ها آسیب‌شناسی کنند و دولت و مجلس پیگیری کنند دیگر شاهد تکرار چنین تخلفات بزرگی نخواهیم بود.
 
محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر نتیجه شکایت احمدی‌نژاد از قالیباف گفت: این پرونده و پرونده‌های مشابه به این، در دست بررسی است البته پرونده مذکور مختومه نشده اما هنوز به حکم و قرار نهایی نرسیده است.
 
خبرنگار دیگری در خصوص اقدام دیپلمات عربستان که منجر به کشته شدن یکی از شهروندان ایرانی شد و همچنین کشته شدن دو زائر ایرانی خواستار واکنش دستگاه قضایی شد که دادستان کشور گفت: در خصوص دیپلمات عربستان وی در حال حاضر ممنوع‌الخروج شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شده که در حال بررسی است اما در مورد کشته شدن دو تن از زائران ایرانی وزارت خارجه تحقیقات خود را ادامه می‌دهد.
 
خبرنگار دیگری به پرونده فاضل لاریجانی اشاره کرد و گفت: شما گفته‌اید که در این پرونده از 5 نفر تحقیق کرده‌اید که یک نفر از آنها همکار قضایی شما بوده است، نتیجه این پرونده چه شد؟
 
اژه‌ای گفت: تحقیقات 3 نفر به پایان رسیده، تحقیقات یک نفر ادامه دارد و نفر پنجم علی‌رغم اینکه به دادسرا احضار شد اما حضور پیدا نکرده و در کل پرونده همچنان در حال بررسی است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.