بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
مسعود ارونقی
آدرس : تهران خیابان پاسداران پائین تر از میدان نوبنیاد نبش کوهستان یکم پلاک 584 طبقه دوم واحد 1 قبول دعاوی حقوقی و خانواده
وب سایت مسعود ارونقی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز - داور مرکز داوری اتاق ایران - کارشناس رسمی دادگستری
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
علیرضا شریفی
آدرس : سقز، خ امام، روبروی داروخانه مرکزی ، ساختمان پزشکان میلاد ، طبقه دوم
وب سایت علیرضا شریفی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری کردستان
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
سید علیرضا حسینی
آدرس : تهران،سعادت آباد،چهارراه سرو،به سمت میدان کتاب،پلاک 72 ،ساختمان سروناز واحد 8
وب سایت سید علیرضا حسینی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

حذف مراجعات حضوری به اداره ثبت با استفاده از خدماتت پستی

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 04-06-1395
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
حذف مراجعات حضوری به اداره ثبت با استفاده از خدماتت پستی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک کـــهگیلویه و بویراحمد گفـــت: کاهــــــش سوءاستفاده‌های احتمالی یکی از دغدغه‌های مسئولان ثبت اسناد کشور است بر این اساس طرح نظام الکترونیکی در این دفاتر اجرا شده که این موضوع نه تنها به افزایش سلامت اداری کمک می‌کند بلکه از افزایش مراجعه حضوری مردم به این دفاتر جلوگیری کرده است.

سعید محوری در گفت‌وگو با «حمایت» اظهار کرد: از زمان اجرای طرح پستی تقاضای صدور سند مالکیت بالغ بر 50 هزار سند مالکیت در قالب این طرح در سال‌های 93 و 94 به دست مردم رسیده است.

وی درباره نحوه اجرای این طرح گفت: در این طرح متقاضی هیچ نیازی به مراجعه به واحد ثبتی برای اخذ سند ندارد و در دفترخانه با تکمیل فرم، پرداخت حقوق دولتی و اخذ رسید معتبر از سردفتر به‌محل خود باز می‌گردد و در همان روز، مأمور پست تقاضای متقاضی را به اداره‌های مربوط به ثبت تحویل می‌دهد.

محوری خاطرنشان کرد: در اداره‌های ثبتی مربوطه، مأموران پست حضور دارند که به قائم‌ مقامی از ارباب رجوع مراحل 10 گانه پرونده را انجام می‌دهد و پس از زمانی که سند مالکیت صادر شد ظرف مدت 48 ساعت به متقاضی تحویل می‌دهند.

وی تصریح کرد: هر مراجعه‌ای می‌تواند هم برای ارباب رجوع و هم ادارات آسیب‌رسان باشد و اگر بتوان در اداراتی مانند اداره ‌کل ثبت اسناد و املاک حضور ارباب رجوع را کاهش دهیم هم در تکریم ارباب رجوع و هم کاهش فساد اداری اقدام کرده‌ایم.

 افزایش سلامت اداری با پستی شدن خدمات ثبتی

وی هدف از ایجاد این طرح را ارتقای بهره‌وری و کاهش بازه زمانی صدور اسناد و حذف واسطه گری و دلال بازی و ارتقا سلامت اداری دانست و تاکید کرد: با اجرای طرح پستی کردن صدور اسناد رسمی، دیگر نیازی به مراجعه مردم به واحدهای ثبتی برای پیگیری تقاضا و مراحل صدور سند مالکیت نیست.

محوری افزود: قبل از اجرای این طرح در طول ماه به طور متوسط هزار و 300 سند صادر می‌کردیم که بعد از اجرای طرح این عدد به‌2هزار و 200  سند در ماه رسید.

وی با اشاره به مزایای سند الکترونیکی تصریح کرد: درج مختصات ملک، ذخیره‌سازی اطلاعات ملک در بانک جامع املاک، ترسیم نقشه ملک در سند، درج آدرس، کد پستی و کد ملی در سند، نصب هولوگرام امنیتی در سند، شفاف‌سازی اقلام اطلاعاتی، رفع تعارض در مالکیت و انطباق اطلاعات حقوقی و هندسی پلاک با نقشه‌های مربوطه از مزایای سند الکترونیکی است.

 کاهش جعل اسناد با اجرای طرح خدمات الکترونیکی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد درباره الکترونیکی شدن دفاتر املاک نیز گفت: الکترونیکی شدن دفاتر املاک موجب کاهش هزینه‌های ثبتی و ارتقای سلامت اداری می‌شود و دیگر هیچ گونه جعل و خدشه‌ای به اطلاعات موجود در‌این دفاتر وارد نشده و در نهایت این فرآیند ثبتی با سرعت و دقت بیشتری به مردم ارائه می‌شود.

محوری با بیان اینکه با اجرای این طرح دیگر نیازی به نگارش دستی به شیوه سنتی نیست و اطلاعات جهت بهره برداری وارد بانک جامع املاک شده و موجب کاهش چشمگیر مراجعات غیرحضوری مردم می‌شود.

محوری خاطرنشان کرد: افزایش سرعت و دقت در انجام امور، کاهش خطای انسانی در ثبت دفاتر، شفاف سازی مالکیت ها، پیشگیری از جعل و بروز رسانی لحظه ای و بر خط اطلاعات اراضی و املاک و نیز نظارت آنی بر نقل و انتقالات رسمی معاملات و کوتاه شدن دست زمین خواران از دیگر مزایای بهره برداری از دفتر املاک الکترونیکی است.

محوری با اشاره به پیشتازی اداره کل ثبت اسناد و املاک  کهگیلویه‌و بویراحمد در اجرای خدمات دولت الکترونیک و حذف اسناد کاغذی، افزود: از دو سال گذشته تاکنون مکاتبات ما با محاکم قضایی و دیگر ادارات مرتبط  به‌ صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت سرعت بخشی در ارائه خدمات به جامعه و لزوم تسریع در انجام امور مراجعین به لحاظ کمی و کیفی، به سیاست‌های سازمان ثبت در این زمینه اشاره کرد و افزود: با‌همکاری‌های مطلوبی که در سال‌های اخیر با اداره کل پست استان در زمینه برون سپاری خدمات به شهروندان داشتیم گام‌های مؤثر و مطلوبی برداشته شده که نتایج آن ملموس و محسوس است و سبب رضایتمندی مردم و مراجعان شده است. وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک در تثبیت مالکان در ایجاد نظم حقوقی عمومی و نیز در جهت کاهش دعاوی ملکی و حقوقی در دادگاه‌ها و ایجاد امنیت اقتصادی در جامعه نقش بسزایی داشته است.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
مالکی که آپارتمان خالی است ، باید هزینه های ساختمان را پرداخت کند هشدار ! هر امضایی پای نوشته یا سند ، دلیلی علیه امضاء کننده است تعدد اقرار در چه جرائمی موثر است ؟ نقش سازمان بین‌المللی کار در جهانی شدن عادلانه لایحه معاهده استرداد مجرمین ین ایران و کره تصویب شد توهین دیگران چه مجازاتی دارند ؟ چگونگی احتساب دوران سربازی در سوابق بیمه ای چتر قانون بر سر کودکان بد سرپرست هر تبلیغی که موجب تحریب چهره رقبا باشد ممنوع است فوت بیش از 3 هزار تن بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سال 95 آیا پدر و مادر می توانند طلاق دخترشان را بدون رضایت داماد بگیرند؟ بررسی جرائم ارتکابی توسط کارمندان دولت نامه نکاری برای اصلاح یک قانون ، ماده 450 قانون آیین دادرسی کیفری تکلیف اضافی بر دوش قضات و مراجعین چگونه از مجرد بودن خواستگارمان مطمئن شویم؟ دستور موقت و تامین خواسته چه تفاوت هایی دارند؟ رای شماره 1346 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:رسیدگی به شکایت علیه سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان موسسه غیر دولتی جامعه شناس : دلیل بسیاری از طلاق ها خنده دار است فرزند خواندگی 34 درصد افزایش یافت موتورسیکلت ها در 37 درصد تصادفات درون شهری نقش دارند آنچه در مورد احضاریه و تفاوت آن با اخطار باید بدانیم