موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
اسد علی امرایی موسسه حقوقی کامران میزرایی - موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق قبول وکالت به صورت تیمی و تخصصی قبول وکالت در دعاوی حقوقی(خانواده ،ملکی،امور شهرداری،ارث،تجاری)دعاوی کیفری،دادگاه انقلاب مالیاتی و اصل 49
دکتر فرود امیری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه، قبول وکالت در کلیه دعاوی حقوقی اعم از (خانواده،تجاری،ثبتی،ملکی،چک،...) و کیفری
سیدجلال میرکاظمی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی پذیرش کلیه دعاوی  حقوقی ، کیفری ، خانواده دیوان عدالت اداری دادگاه انقلاب و دادگاه نظامی
دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز  و استاد دانشگاه
مهدیه کتابی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری
حمیدرضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری ومشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز 12 سال سابقه وکالت و 10 سال وکالت تخصصی  بانک صادرات و متخصص در دعاوی بانکی و موسسات مالی و اعتباری انجام دعاوی حقوقی به صورت گروهی در کلیه زمینه های حقوقی، ثبتی ، کیفری و خانوادگی
احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
علی رمضانزاده  وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز ،بیست سال سابقه کار قضایی و وکالت ،داشتن تجارب و تخصص در امور ملکی و اراضی و نیز مطالبات
علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
حمید رضا کاکاوند وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی با 12 سال سابقه وکالت و هفت سال انجام امور تخصصی وکالت بانک صادرات و متخصص در دعاوی مربوط به امور بانکی و موسسات مالی و اعتباری
آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی

جهت مشاوره تلفنی با وکیل با شماره09128304909 در تماس باشید.

صیانت از حقوق مردم با کاهش وقوع تصادفات رانندگی

ارسالی توسط وکالت آنلاین وکیل پایه یک دادگستری
صیانت از حقوق مردم با کاهش وقوع تصادفات رانندگی

براساس آمار پزشکی قانونی در چهار ماه ابتدای امسال، 71درصد جانباختگان در جاده‌های برون‌شهری و 29درصد آنان در درون‌شهری دچار سانحه تصادف شدند این درحالی است که به گفته رییس پلیس راهور ناجا، جانباحتگان حوادث رانندگی جاده‌ای در همین مدت زمان، 8/4درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش داشته است.

براساس آمار پزشکی قانونی در چهار ماه ابتدای امسال، 71درصد جانباختگان در جاده‌های برون‌شهری و 29درصد آنان در درون‌شهری دچار سانحه تصادف شدند این درحالی است که به گفته رییس پلیس راهور ناجا، جانباحتگان حوادث رانندگی جاده‌ای در همین مدت زمان، 8/4درصد نسبت به مدت زمان مشابه کاهش داشته است.
 
بیش از 280هزار نفر در 10سال گذشته به علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند، با این توضیح که عوامل مختلفی در بروز تصادفات رانندگی در ایران نقش دارند؛ گاهی جاده‌های نامناسب در کشور عامل بروز تصادفات است که رییس مجلس شورای اسلامی
در آخرین روزهای کاری سال گذشته، ایمن‌سازی راه‌های کشور را یکی از اولویت‌های برنامه‌های مجلس و دولت عنوان کرد. به گفته علی لاریجانی، در کشورهای توسعه‌یافته مقررات راهنمایی و رانندگی سخت گرفته می‌شود و به همین دلیل نظم و انضباط بر این کشورها حاکم است. البته این تنها عامل نیست و تبلیغات فرهنگی و چگونگی وضعیت جاده‌ها نیز از عوامل موثر بروز سوانح رانندگی به شمار می‌آید. رییس مجلس می‌گوید: به‌عنوان مثال اگر تخلفات رانندگی مانند رد شدن از چراغ قرمز و حرکت با سرعت زیاد که در کشور ما رخ می‌دهد، در برخی کشورها اتفاق بیفتد، برخورد پلیس با این متخلفان جدی است. دلیل برخورد جدی در این کشورها،به خطر افتادن جان عده زیادی از افراد است. در تخلفات رانندگی یک بحث صیانت از جان فرد با نشان دادن رفتار ناهنجار از خود است و بخش دیگر مربوط به صیانت از حقوق عمومی شهروندان می‌شود که با جان تعداد زیادی انسان در ارتباط است.

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز معتقد است: خودروسازی‌های کشور باید خودروهای بی‌کیفیت خود را از رده خارج کنند، زیرا کیفیت پایین خودروها عامل مهم تلفات و حوادث رانندگی کشور است.

به گفته حمیدرضا فولادگر، بخشی از آمار بالای تلفات جاده‌ای در کشور به علت رعایت نشدن مقررات رانندگی و بخش دیگر ناشی از کیفیت پایین خودروها و غیر استاندارد بودن آنهاست. یکی از خودروهای غیراستاندارد داخلی خودروی پراید است، استراتژی شرکت خودروسازی ساپیا جایگزین کردن خودرویی با کیفیت مناسب به جای پراید است و باید یا سریع‌تر مسئله جایگزینی اجرا یا این خودرو استاندارد شود.

در این میان، رییس پلیس راهور در تازه‌ترین اظهارات خود به بخش دیگری از عوامل بروز تصادفات رانندگی یعنی بی‌توجهی رانندگان به قانون پرداخته است. به گفته سردار تقی مهری، توجه نکردن به جلو و خواب‌آلودگی علت 39درصد وقوع تصادفات است. سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ در مجموع به میزان 80درصد از دیگر علل مهم تصادفات منجر به فوت در شهریور سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 سالانه 16هزارنفر بر اثر تصادف کشته‌ می‌شوند

از سوی دیگر، رییس جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها نیز می‌گوید: 23درصد تلفات سوانح رانندگی کشور را موتورسواران تشکیل می‌دهند؛ از 16هزار و 800نفر کشته‌شدگان سالانه سوانح رانندگی، 3هزار و 800نفر موتورسوار هستند. به گفته محمد بخارایی، در این میان عابران نیز سهم ۲۰درصدی از تلفات سوانح رانندگی دارند.

این مقام مسئول با این توضیح که تلفات سوانح رانندگی نسبت به 10سال اخیر تا 30درصد کاهش یافته است، اضافه می‌کند که این رقم باید بیشتر کاهش یابد زیرا وضعیت ما در این حوزه همچنان قرمز است و آمارهای به ثبت رسیده در این بخش نشان می‌دهد این مشکل از چالش‌های پیش‌روی کشور ماست. موضوعی که سردار مهری نیز به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: تصادفات و جانباختگان ناشی از آن جزو مسایل ملی و اصلی ایران محسوب می‌شوند.

در این میان، به گفته رییس پلیس راهور ناجا، ماه شهریور، پرترددترین ماه سال در جاده‌هاست و بیشترین تصادفات، به‌ویژه منجر به فوت به این ماه اختصاص دارد به گونه‌ای که در شهریورماه سال گذشته بیش از یکهزار و 700نفر در تصادفات جان باختند؛ البته آمار سال گذشته نسبت به سال93 کاهش داشته اما همین عدد نیز زیاد است. وی در توضیح بیشتر می‌گوید: سال گذشته بیش از 16هزارنفر در سطح جاده‌ها و درون شهرها جان باختند که نشان می‌دهد روزانه حدود 45نفر در تصادفات جان خود را از دست داده‌اند به همین دلیل حداکثر امکانات، تجهیزات و همچنین طرح‌های عملیاتی برای کاهش تصادفات در نظر گرفته شده و حتی از سایر بخش‌های نیروی انتظامی نیز کمک گرفته شده است.

 چرا کاری نمی‌کنیم؟

از سوی دیگر، چندی پیش وزیر بهداشت نیز به آمار بالای تصادفات جاده‌ای واکنش نشان داد. به گفته سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، آمار مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای در ایران از کشورهای آفریقایی هم بیشتر است اما با این حال، با رو دربایستی کارها را به تعویق می‌اندازیم. به عقیده وی، در حالی که توانمندی‌های کشور در عرصه‌های مختلف کم نیست و ایران رتبه اول علمی در منطقه و رتبه شانزدهم در دنیا را دارد و در حوزه دفاعی هم قدرت اول منطقه هستیم اما نمی‌توانیم مشکل آلودگی هوا، کشته‌های تصادفات جاده‌ای و ... را حل کنیم، این مایه تاسف است. آمار تصادف موتورسیکلت‌ها وحشتناک است، آیا نمی‌توانیم موتوری ایمن‌تر از آنچه که هست بسازیم؟ همه می‌دانیم که تقویت صنعت ریلی کشور در شهرهای بزرگ چه تاثیری در کاهش آمار کشته‌های حوادث رانندگی و حتی آلودگی هوا ایجاد می‌کند پس چرا کاری نمی‌کنیم؟ نکته قابل تامل اظهارات بعدی سکاندار نظام سلامت کشور است. به گفته وی، به‌عنوان مثال در شهرستانی همچون سراوان هر یک نفر، نان‌آور ۱۱نفر است. اگر این فرد تصادف کند و به زندان بیفتد، نان آن ۱۱نفر را چه کسی می‌دهد؟
قاضی‌زاده هاشمی می‌گوید: اگر به جای ماموران پلیس راهور می‌بودم، از شماره‌گذاری خودروهایی که بیشترین آسیب را به مردم رسانده‌اند، جلوگیری می‌کردم.
 
اما در این میان، راهکارهای مختلفی برای به حداقل‌رسانی میزان تصادفات و مرگ‌های ناشی از آن وجود دارد که از دیدگاه رییس مجلس، یکی از برنامه‌ها برای تحقق این هدف باید افزایش جریمه‌ها در حوادث خطرآفرین که به حقوق عمومی آسیب می‌رساند، باشد.

از سوی دیگر وزیر بهداشت نیز بر ضرورت برخورد شدید با متخلفان تاکید می‌کند و معتقد است: افزایش نرخ جرایم رانندگی می‌تواند در بازدارندگی از حوادث تاثیر زیادی داشته باشد. این موضوع در دنیا ثابت شده که برخورد شدید با متخلفان و افزایش جرایم رانندگی بازدارنده بوده و باعث کاهش تخلفات رانندگی می‌شود. مردم ممکن است در آغاز افزایش رانندگی یا برخی دیگر از سخت‌گیری‌ها ناراحت شوند اما در نهایت آنان قدردان هستند و می‌دانند که این تصمیم‌ها برای خودشان گرفته می‌شود.

همه این توضیحات درحالی است که از آنجایی که درحال حاضر در ماه شهریور قرار داریم و به گفته رییس پلیس راهور ناجا، این ماه پرترددترین ماه سال در جاده‌ها و بیشترین میزان کشته‌های ناشی از تصادف را دارد، بهتر است رانندگان در طول سفر به تابلوها، خط کشی و علایم و البته به تذکرات ماموران راهنمایی و رانندگی توجه کنند و از طریق ارتباط با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور یا تماس با شماره تلفن 88255555 در جریان آخرین وضعیت راه ها قرار گیرند. سرنشینان خودرو نیز باید شرایط مناسبی را برای راننده فراهم کنند تا به سلامت به مقصد برسند.

از سوی دیگر، مسئولان نیز در بحث ایمن‌سازی جاده‌ها و استانداردسازی خودروها باید حرف‌ها را عملی کنند زیرا پیامد حاصل از تصادف فقط از بین رفتن یک یا چند نفر نیست؛ معلول شدن افراد، کاهش نیروی جوان که چرخ اقتصاد هر جامعه‌ای به‌وسیله آنهاست و ازهم پاشیدگی خانواده و مشکلات اقتصادی ناشی از تصادف، از دیگر مواردی است که نباید سرسری به آن نگاه کرد.

منبع : روزنامه حمایت

مطالب مرتبط

آیا میدانید های حقوقی؟

نام نویسنده
آیا میدانید های حقوقی؟

آیا میدانید های حقوقی؟

ادامه مطلب ...

تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت

نام نویسنده
تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت

مهریه از جمله حقوق قانونی زوجه است که زوج همواره در مقابل آن تکلیف به پرداخت برایش وجود دارد.مطابق قانون هر چیزی که مالکیت داشته باشد و قابل تملک نیز باشد می‌توان به عنوان مَهر قرار داد. از طرفی دیگر همین که عقد نکاح واقع شد زن مالک مهر می‌شود و این اجازه را خواهد داشت تا مهریه خود را از همسرش مطالبه کند و یا آنکه هر تصرفی که بخواهد در آن بنماید.

ادامه مطلب ...

تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت

نام نویسنده
تکلیف مهریه زوجه بعد از فوت

برخلاف قانون سابق که خبری از درجه بندی تعزیرات نبود قانون جدید آن را به هشت درجه تقسیم کرده است. مجازات‌های درجه یک سنگین‌ترین و مجازات‌های درجه هشت حاوی سبک‌ترین میزان کیفر هستند.

ادامه مطلب ...
مشاهده کلیه مطالب مرتبط
0 دیدگاه

دیدگاه خودتان را ارسال کنید

19 - پنج =