بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
یوسف شفیع زاده
آدرس : اصفهان خیابان شیخ صدوق شمالی شیخ مفید روبروی سامسونک ساختمان سورنا طبقه1واحد4
وب سایت یوسف شفیع زاده وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان
کامران میرزایی و همکاران
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی شمال بالاتر از نیایش ایستگاه طالقانی نبش دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد5
وب سایت موسسه حقوقی کامران میرزایی و همکاران (موسسه حقوقی حامیان عدالت مطلق)
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

روند کند نوسازی خودروها

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 08-06-1395
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
روند کند نوسازی خودروها

در روزهای گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از مسئولان نسبت به روند کند نوسازی خودروها انتقاد داشته‌اند درحالی که به عقیده مسعود رضایی، یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، بهبود وضعیت خودروها و خروج سریع‌تر خودروهای فرسوده و کاربراتوری برای اجرای بهتر طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ضروری است.
 
سه سال پیش ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی به هیئت دولت میزان جدید پرداخت عوارض و تسهیلات اسقاط خودروی فرسوده برای خودروهای تک سوخت بنزین سوز یا نفت گاز سوز را پیشنهاد داد؛ بر این اساس، سن فرسودگی خودروهای سواری شخصی، سواری دولتی، تاکسی(سواری و ون)، مینی‌بوس، اتوبوس درون شهری و برون شهری، کامیون و کشنده، وانت، موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه باری و مسافری تا پایان برنامه پنجم توسعه ۲۰سال تعیین شد. همین دو ماه پیش هم مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی 20سال، مینی‌‌بوس 12سال، تاکسی و موتورسیکلت نیز هشت سال است و پس از آن باید برای اسقاط این وسایل نقلیه اقدام شود. به گفته وحید حسینی، روزانه بیش از ۱۸۰۰دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشور می‌‌شود اما تقریبا هیچ خودروی فرسوده‌‌ای از این چرخه خارج نمی‌‌شود.

در این میان تعداد خودروی سواری فرسوده در پایتخت 160 هزار دستگاه است، این درحالی است که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است. این مقام مسئول در این‌باره می‌گوید: در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌‌پردازد، رانندگانی که در طول سال‌‌ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده‌‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند. با این توضیح که خودروها مادام‌العمر نیستند و یک راننده نمی‌تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

 خودروها هم تاریخ مصرف دارند

به عقیده حسینی، اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است. از سوی دیگر، روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان‌شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود. خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله‌ای که به‌طور مستقیم با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

اما دلیل عمده اظهارات مختلف و متعدد مسئولان و نمایندگان مجلس در ماه‌های اخیر به پاییز و زمستان سال گذشته و آلودگی‌های ادامه‌دار و نگران‌کننده هوا بازمی‌گردد، آلودگی‌هایی که منجر به تعطیلی بیش از 20روز مدارس شد. از همین‌رو هم مسئولان زمزمه اجرای طرح جدید ترافیکی را سر دادند و نتیجه آن بررسی طرح LEZ یا همان کاهش آلایندگی هوا در وزارت کشور، شهرداری پایتخت، نیروی انتظامی و شورای شهر تهران بود. طرحی که به گفته معاون پیشین حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، در قالب سه فاز از نیمه ماه جاری در پایتخت اجرا می‌شود. سیدجعفر هاشمی‌تشکری در توضیح بیشتر می‌گوید: در مرحله اول در محدوده طرح زوج و فرد معاینه فنی خودروها کنترل شده و فقط به خودروهایی که معاینه فنی داشته باشند اجازه ورود به محدوده زوج و فرد داده می‌شود. در فاز دوم روی خودروهای انژکتوری و کاربراتوری اعمال محدودیت می‌شود، در گام سوم نیز اجرای این طرح به کل سطح شهر تهران تسری می‌یابد.

 اهمیت همکاری دولت، شهرداری و بانک‌ها

اما از آنجایی که پیش از اجرای هر طرح آنهم به این بزرگی که زندگی تعداد زیادی از ساکنان پایتخت را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد انجام یکسری کارهای زیرساختی و اطلاع‌رسانی ضروری است. البته در وضعیتی که سال‌ها درباره طرح‌های جمع‌آوری خودروهای اسقاطی صحبت می‌شود اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد و نتیجه آن تجربه روزهایی همچون 6ماهه دوم سال 94 می‌شود که نفس کشیدن سخت می‌شود و روزهای متوالی پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد. ذکر این نکته نیز مهم است که نوسازی خودروها ابعاد مختلفی دارد زیرا به‌طور مستقیم با چگونگی معیشت مردم در ارتباط است و برخلاف اظهارات مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به نظر می‌رسد کمک بخش‌های مختلف از دولت گرفته تا بانک‌ها، لازم و ضروری است، موضوعی که در روزهای گذشته از سوی نمایندگان مردم در مجلس نیز عنوان شده است. به عقیده این نمایندگان، همکاری و هماهنگی میان دولت، بانک‌ها، شهرداری و خودروسازان برای نوسازی خودروهای فرسوده موثر است.

به عنوان مثال، سعید قیصر، مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل همگانی و دبیر ستاد ملی معاینه فنی خودروهای سبک کشور می‌گوید: طبق پیش‌بینی‌های اولیه طرح نوسازی، به صورت ماهانه باید 15هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود که متاسفانه تاکنون روند نوسازی به کندی پیش رفته و موفق به نوسازی این تعداد نشده‌ایم.  

 شرایط بسیار سخت برای نوسازی تاکسی‌ها

از سوی دیگر، ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران هم در تشریح شرایط سختی که از سوی بانک‌های عامل برای تاکسی‌داران در نظر گرفته شده بیان می‌کند که یکی از شرایط این است که سند خودرو باید در رهن بانک باشد، اما یکی از شرایط بسیار سخت دیگر این است که باید 2کارمند رسمی دولت که حقوق بالای ۲میلیون تومان دارند ضامن رانندگان تاکسی شوند که این وضعیت، نوسازی‌ تاکسی‌ها را در بیشتر مواقع غیرممکن کرده است.

این اظهارات درحالی است که راهکار برون‌رفت از چنین شرایطی به عقیده نمایندگان مجلس، درنظر گرفتن سیاست‌های تشویقی مناسب از سوی دولت و بانک‌ها مانند ارایه تسهیلات و وام کم‌بهره بانکی به دارندگان این خودروهاست. از سوی دیگر، بی‌توجهی هر یک از بخش‌ها در این مسیر، کندی خروج این خودروها را در پی خواهد داشت.

در وضعیتی که آمارها حاکی از آن است که بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا در زمان بروز پدیده وارونگی هوا و البته وقوع مرگ‌‌ومیر بر اثر آن، بیشتر می‌شود و دلیل آلودگی هوا تردد خودروهای فرسوده و کاربراتوری است از این‌رو اجرای طرح‌هایی که قابلیت اجرا داشته و با ارایه یکسری تسهیلات به مردم همراه باشد به‌طور حتم به مرور خودروهایی که نقش بسزایی در آلودگی هوا دارند از چرخه خارج خواهند شد. البته در این میان به‌طور همزمان انجام کارهای فرهنگی برای ترغیب مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و بهبود کیفی سوخت کشور می‌تواند روزهایی پاک را برای نفس کشیدن در روزهای سرد پاییز و زمستان امسال فراهم کند.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

محدوده تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد کجاست ؟
کمیسیون اصل 90 رای به ثبت نقل و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی داد
جریمه 2 پرتاب از خودرو ، زباله و آب دهان
پیشگیری از دعاوی حقوقی با ساماندهی بنگاه های املاک و خودرو
ماشین دزدها فعال تر شدند ، دزدها کدام خودروها را دوست دارند ؟
قانون ، ثبت سند خودرو را اختیاری ندانسته است
توضیح دیوان عدالت اداری درباره خبر ابطال مصوبه ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی
سند مالکیت پلیس برای خودروها سند رسمی است
امکان صادرات خودروهای قاچاق وجود ندارد
خودروهای معیوبی به نام اتومبیل فروخته شده، چگونه پیگیری کنیم؟

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
شرایط حق حبس زوجه در مهریه 10 نکته کاربردی در مورد چک که باید بدانید امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و کانون وکلای دادگستری مرکز افتتاح دومین مرکز دیدار با کودکان طلاق در زاهدان والدین نماها لاریجانی :شورای نگهبان بودجه 96 را تائید کرد آخرین ایرادات شورای نگهبان به بودجه 96 چه بود ؟ درباره ظرفیت آزمون وکالت در صورت نیاز ورود می کنیم به پشتوانه نیروی نظامی سالم می توان ماموریت رزمی و عملیاتی موفق داشت رای شماره 1270 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:اعلام تعارض در آرا صادر شده از شعب سوم و بیست و سوم دیوان عدالت اداری سهل گیری قانونگذار در رابطه با عقد صلح هر تغییری در آپارتمان که از بیرون دیده شود ، باید با هماهنگی اکثریت مالکین باشد مدیر ساختمان باید ریز هزینه ها را به مالکان اعلام کند کسر اقساط معوقه وام از حقوق ضامن حتی بازنشسته هم امکان پذیر است چه محکومیت هایی برای افراد سوءپیشینه می شود؟ 5 محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافتند مجازات در انتظار چهارشنبه سوزها برگزاری علنی دادگاه جرائم اقتصادی از دستور کار مجلس خارج شد مقابله قانونی با هرگونه تصرف عدوانی حضانت فرزند دختر بعد از ازدواج مادر با چه کسی است؟