×

وضعیت وخیم کودکان کار پناهنده غیرقانونی در ایران

وضعیت وخیم کودکان کار پناهنده غیرقانونی در ایران

یک وکیل دادگستری گفت باید نهادهایی مثل یونیسف و مرجع ملی کودک در ایران و نهادهای مدنی برای حمایت از کودکان کار پناهنده که به صورت غیرقانونی در ایران فعالیت دارند، گام های اساسی را بردارند

وضعیت-وخیم-کودکان-کار-پناهنده-غیرقانونی-در-ایران

یک وکیل دادگستری گفت: باید نهادهایی مثل یونیسف و مرجع ملی کودک در ایران و نهادهای مدنی برای حمایت از کودکان کار پناهنده که به صورت غیرقانونی در ایران فعالیت دارند، گام های اساسی را بردارند.

حسین احمدی نیاز در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وضعیت کودکان کار پناهنده غیرقانونی در ایران، گفت: در حال حاضر کودکان افغانی در ایران داریم که به صورت غیرقانونی در ایران اقامت دارند. این کودکان در کارگاه های اطراف  شهرها مشغول به کار هستند و به دلیل حضور غیرقانونی شان در ایران، مورد ظلم مضاعفی از سوی کارفرماها قرار گرفته و همواره مورد بهره برداری مختلف قرار می گیرند. به عنوان مثال یکی از این کودکان که در شرق تهران کار می کرد به علت برق گرفتگی فوت کرد؛ البته این موضوعات بی شمار است.

وی افزود: به دلیل اینکه  ایران کشوری است که بین اروپا، افغانستان و پاکستان قرار دارد، همواره این کودکان از افغانستان و پاکستان فرار کرده و در ایران سکنی می گزینند و در شهرهای صنعتی اطراف تهران و جنوب تهران و مشهد با حداقل  دستمزد حاضر به کار هستند و این چنین مورد سوءاستفاده قرار می گیرند. اخیرا هم وزیر کشور ایران و استاندار تهران این موضوع را اعلام کرده است.

احمدی نیاز تصریح کرد: عده ای از این کودکان یا در تهران مشغول تکدی گری هستند یا در چهار راهها رها می شوند و بسیاری از آنها مورد خشونت قرار می گیرند؛ لذا در وهله اول باید نهادهایی مثل یونیسف و مرجع ملی کودک در ایران و نهادهای مدنی در این راستا گام های اساسی برای حمایت از کودکان کار پناهنده که به صورت غیرقانونی در ایران فعالیت دارند، بردارند .

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.