بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
شهرام عباس قربانی
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران پ77-طبقه اول-واحد8
وب سایت شهرام عباس قربانی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سرور ثانی نژاد
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : 02144172650 - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
احسان عابدین
آدرس : تهران، خیابان پاسداران، خیابان عابدینی زاده (بین بهارستان 5 و 6)، پلاک 34، طبقه همکف
تلفن تماس : 22779314 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

سرعت خدمات رسانی به مردم با سامانه الکترونیکی اسناد

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 13-06-1395
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
سرعت خدمات رسانی به مردم با سامانه الکترونیکی اسناد

 بروکراسی‌های سنتی در ادارات هم باعث افزایش تردد مردم در سطح شهرها و هزینه‌های جانبی آن مانند ترافیک و از دست رفتن وقت می‌شود و هم افزایش میزان ارتباط بین مردم و کارمندان ممکن است منافذی برای بروز فساد ایجاد کند که ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و حذف این آمد و شد‌ها در حل بسیاری از این مشکلات ضروری است. با توجه به رشد روزافزون تجارت الکترونیکی، تحول در ساختارهای سنتی مرتبط با امور اداری و تجاری اجتناب‌ناپذیر است، بنابراین سامانه ثبت الکترونیکی در همه حوزه‌ها باید تقویت شود که انجام امور ثبتی و خدمات صدور اسناد مالکیت یکی از همین زمینه‌هاست.

طرح صدور سند به صورت غیرحضوری و الکترونیکی شدن فرآیند ثبت شرکت‌ها در همه استان‌ها کشور نتایج خوبی به همراه داشته است و آنگونه که مدیران ثبت استان‌ها می‌گویند در کاهش تردد مردم، از بین بردن منافذ فساد و افزایش بهره‌وری و سرعت خدمت‌رسانی به مردم تاثیر به‌سزایی داشته است.

  موفقیت طرح پستی تقاضای صدورسند مالکیت در اصفهان

با توجه به اینکه طرح انجام غیرحضوری خدمات مزایای زیادی را برای مردم دارد به طوری که با اجرای آن جلوی برخی سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود بر این اساس‌ مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان از طرح پستی تقاضای صدور سند مالکیت در دفاتر اسناد رسمی بدون نیاز حضور متقاضیان به واحدهای ثبتی خبر می‌دهد و می‌گوید: با راه‌اندازی این طرح‌، مراجعه حضوری2 میلیون و 500 هزار نفر کاهش یافته است.

علی بهبهانی می‌افزاید: از سال 93 تاکنون بیش از 500 هزار سند مالکیت به دست مردم رسیده به نوعی که انتقال گیرنده هیچ نیازی به حضور در دفاتر ثبتی برای اخذ سند مالکیت ندارد و در همان دفتر خانه با تکمیل فرم مخصوص و پرداخت حقوق دولتی و قانونی و گرفتن رسید معتبر از سر دفتر سند به محل مورد نظر انتقال گیرنده ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر 250 هزار سند مالکیت صادر شده است، خاطر‌نشان می‌کند: در گذشته ماهانه 14 هزار سند مالکیت صادر می‌شد که با اجرای این طرح بدون جذب نیروی انسانی به 28 هزارسند مالکیت افزایش یافته است. مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان اظهار می‌کند: این استان افزون بر 202 هزار پرونده با این موضوع داشته که با گذشت 3 سال از زمان اجرایی شدن این قانون بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 طرح پستی صدور سند مالکیت در استان خوزستان

مدیر کل ثبت اسناد واملاک استان خوزستان در گفت‌وگو با «حمایت» با بیان اینکه در این استان دفاتر ثبت الکترونیکی فعال است بیان می‌کند: استان خوزستان همراه با سیاست‌های سازمان ثبت اسناد است که بر‌این اساس در راستای کاهش رفت‌وآمد مردم از نظام هوشمند اداری استفاده می‌کند. عبدالحسین رامشی بیان می‌کند: در راستای صدور سند مالکیت سندهای تک برگی صادر می‌شود و به صورت پستی به مردم ارایه خواهد شد. وی توضیح می‌دهد: این روند سرعت رفت‌وآمد را نیز افزایش می‌دهد، به طوری که در سال 94 در حدود 192هزار و 177 سند به صورت الکترونیکی صادر شده و خلاصه معامله الکترونیکی نیز 135هزار و 945 مورد است. این مقام مسئول بیان می‌کند: با اداره پست قرادادی منعقد شده است که بر این اساس برای پیشگیری از حضور ارباب رجوع در اداره‌ها و برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی اسناد صادر شده توسط اداره پست به مالکان تحویل داده می‌شود.

  خدمات ثبت اسناد و املاک در استان قزوین الکترونیکی شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قزوین در خصوص ضرورت استفاده از سیستم‌های نوین در ثبت اسناد هم می‌گوید: روش‌های سنتی بسیار پر هزینه، پر حجم و خطا پذیر بود که با پیگیری‌های انجام شده از اول تیرماه امسال تمامی خدمات این اداره مکانیزه شده است.

شهریار کناریوند اظهار می‌کند: تمامی خدمات مربوط به صدور سند، کسب استعلام، فعالیت‌های املاک الکترونیکی انجام می‌شود و این روش موجب کاهش مراجعه مکرر به اداره، کم شدن هزینه‌ها و شفافیت در کار و کاهش خطا و اشتباه در کار می‌شود.

وی یادآور می‌شود: بیش از ۳۲۵ هزار فقره پرونده ثبتی در شهرستان قزوین وجود دارد که جابجایی آنها بسیار سخت و مشکل ساز بود و با‌مکانیزه شدن امور از این پس همه خدمات الکترونیکی شده و بسرعت به مردم ارایه می‌شود.

   ثبت شرکت بدون مراجعه حضوری

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان خراسان‌جنوبی نیز با اشاره به استقرار سامانه هوشمند در مراکز استان‌های کشور می‌گوید: راه‌اندازی این‌سیستم به صورت الکترونیکی بوده و بدون مراجعه حضوری با تقاضای ثبت شرکت و موسسه‌ها و ثبت تغییرات‌، موافقت می‌شود و متقاضی از همه فرآیند ثبت شرکت از طریق پیام کوتاه و پیگیری مستقیم از پورتال سازمان با استفاده از کد پیگیری مطلع می‌شود.

قدرت حاجی پور مزایا و دستاوردهای راه‌اندازی این سامانه را ایجاد بانک اطلاعاتی کامل شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری‌، حذف مراجعه‌های حضوری و کاهش بوروکراسی اداری، مدیریت یکپارچه سیستم ثبت شرکت‌ها‌، پیشگیری از جعل و تخلفات در ارتباط با ثبت شرکت‌ها و افزایش سلامت اداری و امکان تبادل الکترونیک اطلاعات با مراجع ذیربط در خصوص ثبت شرکت برشمرد.

وی ادامه می‌دهد: بر اساس مصوبه هیات وزیران و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی مقرر شد هر شخص یا تشکلی که به موجب قوانین و مقررات‌، شخص حقوقی تلقی می‌شود دارای یک شناسه یکتا باشد شناسه ملی عددی است یکتا که به همه اشخاص حقوقی اعم از دولتی یا غیردولتی داخلی اختصاص می‌یابد. به گفته حاجی پور با توجه به‌اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک مرجع اصلی ثبت شخصیت حقوقی در کشور به شمار می‌رود و تعداد شخصیت‌های حقوقی ثبت شده توسط سازمان ثبت شامل شرکت‌ها و موسسه‌های غیرتجاری بیش از ۹۰ درصد است، مسئولیت سامان‌دهی اطلاعات اشخاص حقوقی‌، بر اساس این مصوبه به عهده سازمان ثبت اسناد و املاک سپرده شد و طراحی و تولید پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی در دستور کار سازمان ثبت قرار گرفت و این سامانه شهریور ۹۰ به منظور اختصاص شناسه ملی به اشخاص حقوقی کشور راه‌اندازی شده است.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

مدارک مربوط به تعویض پلاک اعتباری نداشته و سند رسمی نیست ، سند رسمی خودرو باید در دفاتر اسناد ثبت شود
اسناد مطالبات صندوق تامین خسارت بدنی در حکم اسناد لازم الاجراست
پلیس اجازه حضور دفاتر اسناد در مراکز تعویض پلاک را نمی دهد، حق ندارد سند مالکیت صادر کنند
دفاتر دست نویس اسناد حذف می شود
سامانه الکترونیکی برای زندانیان در بند اجرایی می شود
حق توسعه و نظارت حکومتی
ثبت حدود مالکیت ها رویکرداصلی سازمان ثبت اسناد کشوراست
آیا میدانید های حقوقی؟
تکالیف دارنده جهت استیفای حقوق ناشی از اسناد تجاری و آثار مترتب برآن
اسناد رسمی محضری و تفاوت آن با سایر اسناد

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
رای شماره 27 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال مواد 18 و 44 و 61 مصوبه شماره 1388/11/14-10809/3/7 شورای اسلامی شهر برازجان آنچه درباره هبه و شرایط کلی آن باید بدانیم مجازات پخش تصاویر و فیلم افراد در فضای مجازی چیست؟ شرکت مددجویان زندان‌های استان تهران در حماسه اردیبهشت ۹۶ فردا؛ گردهمایی مترجمان رسمی با حضور معاون حقوقی مالیات تکلیفی چیست و چگونه محاسبه می شود؟ حنی مردم موجر هم نمی تواند جوازی برای تخلیه نکردن ملک اجاره ای باشد مجازات در چه صورت مشمول تخفیف می شود ؟ مرد همسر کش: زنم داخل شکم من GPS کار گذاشته بود رای شماره 591 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال مصوبه شماره 1391/10/12-1002 شورای اسلامی شهر قوچان تفاوت های حکم حضوری و غیابی چیست؟ رای شماره 1353 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع ابطال مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای جیرفت و کهنوج کدام استان ها کمترین و بیشترین محکومان غیر عمد را دارند؟ تعیین تکلیف بستر و حریم رودخانه‌ها ظرف یک ماه آینده ساردوئیه جیرفت، شهری بدون طلاق اجرای مدل تعادلی فرهنک سازمانی در دادگستری های سراسر کشور قضات مقصر اگر یکی از همسایگان شارژ ساختمان را پرداخت نکند، تکلیف چیست؟ هرگونه اقدام تبلیغاتی از فردا ، جرم محسوب می شود تامین اجتماعی بخشنامه اصلاح احکام بازنشستگان پیش از موعد را ابلاغ کرد