×

رفع مشکل 50 درصد پرونده های دستگاه قضا در شوراهای حل اختلاف

رفع مشکل 50 درصد پرونده های دستگاه قضا در شوراهای حل اختلاف

رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور گفت 50درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضا در شورا های حل اختلاف بررسی و برطرف می شوند

رفع-مشکل-50-درصد-پرونده-های-دستگاه-قضا-در-شوراهای-حل-اختلاف وکیل 

رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور گفت: 50درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضا در شورا های حل اختلاف بررسی و برطرف می شوند.

رفع مشکل 50درصد پرونده های دستگاه قضا در شوراهای حل اختلافبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور در همایش بررسی اثرات اجرایی قانون جدید شورا های حل اختلاف که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 50 درصد از پرونده های ورودی به دستگاه قضایی در شوراهای حل اختلاف، برطرف می شوند.

وی افزود: بیشتر دعاوی مردم زیر 20میلیون تومان است که راه حل آنها به مراجعه به شوراهای حل اختلاف است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور با اشاره به اینکه فعالیت نیروهای شوراهای حل اختلاف در دادگستری ها بسیار خوب ارزیابی شده است، بیان داشت: بعد از اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف، پیش بینی می شد که ورودی پرونده ها تا 20درصد افزایش پیدا کند اما در طی 5ماه ابتدای سال در مجموع شاهد 1/9 افزایش ورودی پرونده هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین میانجی گفت: با اجرای قانون جدید در برخی استانها شاهد افزایش ورودی پرونده بودیم که استان خراسان شمالی با 37/6درصد و کرمانشاه با 30 درصد، آمار بیشترین ورودی را به خود اختصاص دادند، همچنین برخی استان ها مانند ایلام، قم و تهران دارای رشد منفی پرونده بودند.

وی ادامه داد: در قانون جدید صلاحیت پرداخت شوراهای حل اختلاف از 5 میلیون به 20میلیون افزایش پیدا کرده، اما رسیدگی به پرونده های عدم  دارا بودن گواهی نامه از شورا های حل اختلاف گرفته شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف کل کشور در رابطه با میزان دریافتی حقوق کارکنان شوراهای حل اختلاف گفت: قرار بود حداقل نصف پایه حقوق به کارکنان پرداخت شود، اما در 2 ماهه اخیر برخی کارکنان فقط 300 هزار تومان دریافت کرده اند حتی در مواردی فیش حقوقی  هزار تومانی برای برخی از کارکنان صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین میانجی تصریح کرد: هزینه دادرسی در شورا های حل اختلاف 50درصد دادگستری ها تعیین شده بود که با تصویب قانون جدید بودجه به دلیل احصای وظایف شوراهای حل اختلاف و ابلاغ هزینه های دادرسی از سوی رئیس قوه قضائیه، هزینه دادرسی به میزانی که در قانون احصاء شده است دریافت می شود.

وی در پایان گفت: در سال 94، 3میلیون و 400 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شود که تنها به 170هزار مورد اعتراض شده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.