×

سمنان بیشترین و تهران کمترین تلفات تصادفات بر حسب جمعیت صد هزار نفر

سمنان بیشترین و تهران کمترین تلفات تصادفات بر حسب جمعیت صد هزار نفر

بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت، استان سمنان بیشترین و استان تهران کمترین تلفات حوادث رانندگی در سال 1394 را به خود اختصاص می دهند

سمنان-بیشترین-و-تهران-کمترین-تلفات-تصادفات-بر-حسب-جمعیت-صد-هزار-نفر وکیل 

بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت، استان سمنان بیشترین و استان تهران کمترین تلفات حوادث رانندگی در سال 1394 را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌المل سازمان پزشکی قانونی کشور،‌ در سال گذشته به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 45.2 نفر در استان سمنان جان خود را از دست داده اند در حالیکه این رقم در استان تهران 9.6 نفر است.

آمار تلفات حوادث رانندگی در استان تهران طی سال 1394، یکهزار و 213 نفر و در استان سمنان طی همین مدت 304 نفر بوده است.

در کل کشور نیز آمار تلفات حوادث رانندگی بر حسب جمعیت صد هزار نفر 21.1 نفر در سال گذشته بوده است.

هر چند سازمان پزشکی قانونی کشور عمدتا آمار متوفیات حوادث رانندگی را بر حسب فراوانی تلفات در هر استان و بدون در نظر گرفتن معیار صد هزار نفر جمعیت اعلام می کند، اما در شیوه دیگری از محاسبات، آمار تلفات بر حسب هر صدهزار نفر جمعیت در هر استان اعلام می شود. در این شیوه نشان داده می شود که به عنوان نمونه استان سمنان بیشترین تلفات را در حوادث رانندگی داشته که دلیل آن تردد بالا از محورهای مواصلاتی این استان است و تعداد قابل توجهی از متوفیان نیز بومی استان نیستند.

بنابراین و بر حسب هر صد هزار نفر جمعیت نمودار تلفات حوادث رانندگی در 10 استان اول بر حسب هر صدهزار نفر جمعیت در سال 1394 به شرح زیر منتشر می شود.

یادآور می شود آمار تلفات حوادث رانندگی بر اساس فراوانی و بدون در نظر گرفتن هر صد هزار نفر جمعیت به ترتیب در استان های فارس با یکهزار و 374، خراسان رضوی با یکهزار و 296 و تهران با یکهزار و 213 نفر ثبت شده است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.