×

با صدور یک رای وحدت رویه‌، هیات عمومی دیوان عدالت اداری از آرای شعب خود رفع تعارض کرد

با صدور یک رای وحدت رویه‌، هیات عمومی دیوان عدالت اداری از آرای شعب خود رفع تعارض کرد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور یک رای وحدت رویه‌ از آرای شعب این مرجع قضایی درباره خواسته «تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه‌های دولتی» رفع تعارض کرد

با-صدور-یک-رای-وحدت-رویه‌،-هیات-عمومی-دیوان-عدالت-اداری-از-آرای-شعب-خود-رفع-تعارض-کرد

هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور یک رای وحدت رویه‌ از آرای شعب این مرجع قضایی درباره خواسته «تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در شرکت‌های طرف قرارداد با دستگاه‌های دولتی» رفع تعارض کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس گردش کار این پرونده، خواهان به موجب لایحه‌ای اعلام کرد که شعب دوم و هفدهم دیوان عدالت اداری در رسیدگی به درخواست وی و همکار دیگرش به‌ طرفیت وزارت تعاون و به خواسته الزام به استخدام پیمانی به لحاظ داشتن بیش از سه سال سابقه خدمت تمام وقت، آرای متعارضی صادر کردند. وی رفع تعارض و صدور رای وحدت رویه را خواستار شده است.

متن رای شماره 876 هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این زمینه به شرح زیر است:

«اولا- تعارض در آرای مذکور محرز است.

ثانیا- نظر به این‌که مفاد بخشنامه شماره 123048/1800-31/ 6/ 1382 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ناظر به تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شاغل در دستگاه‌های دولتی است و شکات پرونده‌های موضوع تعارض در یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با وزارت تعاون اشتغال داشته‌اند، بنابراین به لحاظ عدم انعقاد قرارداد مستقیم با وزارت تعاون از شمول بخشنامه مذکور خارج است و نتیجه‌ رای شماره 2000- 26/ 12/ 1385 شعبه دوم دیوان عدالت اداری به رد شکایت صحیح و موافق مقررات است.

این رای به استناد بند 2 مواد 19 و 43 قانون دیوان عدالت اداری برای شعب دیوان و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم‌الاتباع است.»

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.