×

مهریه دردسرساز برای مرد ناشنوا و نابینا

مهریه دردسرساز برای مرد ناشنوا و نابینا

همسر اول سعید که نمی‌توانست شرایط جسمی او را تحمل کند بدون دریافت مهریه از او جدا می‎‏شود؛ اما هنوز چند ماهی از ازدواج دوم سعید نگذشته بود که مهریه 313 سکه‎ای توسط همسر دوم به اجرا گذاشته شد و سعید با حقوق 400 هزار تومان در ماه، ناتوان از پرداخت مهریه به زندان افتاد

مهریه-دردسرساز-برای-مرد-ناشنوا-و-نابینا وکیل 

 همسر اول سعید که نمی‌توانست شرایط جسمی او را تحمل کند بدون دریافت مهریه از او جدا می‎‏شود؛ اما هنوز چند ماهی از ازدواج دوم سعید نگذشته بود که مهریه 313 سکه‎ای توسط همسر دوم به اجرا گذاشته شد و سعید با حقوق 400 هزار تومان در ماه، ناتوان از پرداخت مهریه به زندان افتاد.

 به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کل کشور، بدشانسی پشت بدشانسی. گاهی وقت‌ها که قرار است چرخ روزگار به کام یک نفر نچرخد، هرکاری بکند این اتفاق نمی‌افتد و آنوقت است که بدشانسی پشت بدشانسی ممکن است گریبانش را بگیرد. مرد نابینا و ناشنوای اهل  قزوین به نام سعید هم جزو این دسته از آدم‌ها بود که گرفتار سرنوشتی عجیب شد.
 
سعید از زمان تولد هم نابینا و هم ناشنوا بود. اما هیچ وقت شرایطی که داشت باعث نشد او از زندگی دست بکشد. سعید مانند آدم‌های دیگر زندگی‌اش را ادامه داد و حتی ازدواج کرد. حاصل ازدواج سعید و همسرش پسری هشت ساله است. سال‌های اول زندگی همه چیز خیلی خوب پیش می‌رفت تا اینکه پس از گذشت چند سال همسر سعید که دیگر نمی‌توانست شرایط جسمی او را تحمل کند بدون دریافت مهریه جدا شد و به این ترتیب سعید و فرزندش تنها ماندند.
 
از آن به بعد بود که روزگار روی دیگر خود را به مرد جوان نشان داد. شرایط جسمی سعید به او این اجازه نمی‌داد که پسر 8ساله‌اش را به تنهایی بزرگ کند به همین خاطر تصمیم گرفت دوباره ازدواج کند اما هنوز چند ماهی از ازدواج دومش نگذشته بود که  همسرش دوم نیز راه همسر اول را در پیش گرفت و از او جدا شد اما این بار ماجرا کمی متفاوت تر بود و زن جوان قبل از جدایی 313 سکه‌ای را که به عنوان مهریه مشخص کرده بودند اجرا گذاشت و آن را مطالبه کرد.
 
پرداخت این همه سکه آن هم برای سعید که با توجه به شرایطش  هیچ کاری از دستش برنمی‌آمد و تنها منبع درآمدش کارگری کردن در یک گاوداری ساده بود آن هم با حقوق 400 هزار تومان در ماه امکان پذیر نبود به همین خاطر او به دلیل عدم پرداخت مهریه به زندان افتاد.
 
چندماهی از زندان رفتن سعید گذشت و به دلیل سختی زندگی سعید در ندامتگاه مرکزی قزوین و مشکلات فراوانی که برای او وجود داشت، در نهایت قاضی رای داد که پرداخت مهریه برای سعید به‌صورت اقساطی باشد. اما او باید برای پیش قسط 20 میلیون تومان پرداخت می‌‌کرد که با توجه به وضعیت اقتصادی، امکان پرداخت این مبلغ هم برایش وجود نداشت. سعید که از پرداخت پیش قسط هم عاجز بود سه ماه  در زندان ‌ماند تا اینکه در نهایت با کمک مددکاران زندان پرونده‌ی او روی میز مسئولان ستاد دیه قرار گرفت و با توجه به شرایط زندانی تسهیلاتی را برای او درنظر گرفتند.
 
احسانی معاون اجرایی ستاد دیه کل کشور درباره پرونده این مرد می‌گوید: خوشبختانه این روزها ستاد دیه با کمک خیرین  استان قزوین  مبلغ مورد نیاز برای آزادی این مددجو را فراهم کرده است و به امید خدا به زودی  از زندان آزاد خواهد شد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.