×

آیا بعد از تخلیه موقت آپارتمان ، فرد ملزم به پرداخت شارژ ماهیانه است ؟

آیا بعد از تخلیه موقت آپارتمان ، فرد ملزم به پرداخت شارژ ماهیانه است ؟

ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است، اما هزینه‌های جاری نباید از جانب فرد پرداخت شود

آیا-بعد-از-تخلیه-موقت-آپارتمان-،-فرد-ملزم-به-پرداخت-شارژ-ماهیانه-است-؟

ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است، اما هزینه‌های جاری نباید از جانب فرد پرداخت شود.

 فردی حدود 1 سال است که آپارتمان خود را موقتا تخلیه کرده و هیچ گونه مصرفی از قبیل آسانسور برق و آب و... نداشته است،  سوال اینجا است که است که آیا در این مدت که  این فرد در آن واحد نبوده  و آنجا خالی بوده است شارژ ماهیانه به وی تعلق می‎گیرد یا خیر؟.

مصطفی سرخیل، یک حقوقدان در این باره اینگونه می‎گوید: سوال در مورد عدم استفاده از ساختمان به مدت یک سال است. در قسمت آخر ماده 4 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌گوید: پرداخت هزینه‌های مشترک اعم از اینکه ملک مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد یا نگیرد الزامی است.

بدیهی است هزینه‌هایی که به عنوان هزینه‌های جاری معروف هستند؛ مانند برق و آب نباید از جانب فرد پرداخت شود. ولی هزینه‌های مشترک که به اورشارژ (شارژ مالکین) معروف هستند باید پرداخت شوند. این موارد شامل هزینه‌هایی مانند اضافه کردن تاسیسات، تعمیرات تاسیسات، رنگ آمیزی و ... می‌شود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.