×

هزینه های دادرسی به صورت الکترونیکی پرداخت می شود

هزینه های دادرسی به صورت الکترونیکی پرداخت می شود

طاهری از پرداخت هزینه‌های دادرسی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت این مهم اقدامی مفید در راستای حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان بوده تا از مراجعه حضوری به بانک و اتلاف وقت آنها جلوگیری شود

هزینه-های-دادرسی-به-صورت-الکترونیکی-پرداخت-می-شود

 طاهری از پرداخت هزینه‌های دادرسی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این مهم اقدامی مفید در راستای حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان بوده تا از مراجعه حضوری به بانک و اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.

طاهری رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از پرداخت هزینه‌های دادرسی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این مهم اقدامی مفید در راستای حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان بوده تا از مراجعه حضوری به بانک و اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.

وی گفت: توجه به  مقوله فناوری و اطلاعات ودست یابی به فناوری‌های نوین امری است که امروزه مورد توجه قرار دارد زیرا ضمن ارتقای ضریب، سرعت انجام امور، امنیت،  کاهش خطایای انسانی و نظارت سیستمی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای حل  اختلاف سیستان وبلوچستان در ادامه افزود: هم اکنون تمامی  پرونده‌های وارده در شوراهای حل اختلاف این شهرستان به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت پرونده های قضایی( سمپ) ثبت می شود و تمامی مکاتبات  مرتبط با پرونده‌ها با ادارات تابعه دستگاه قضایی در استان نیز از طریق این سامانه صورت می گیرد.

طاهری تصریح کرد:  برگ شماری پرونده‌ها، تنظیم فرم‌های آماری و گزارش گیری آماری نیز از طریق سیستم در سامانه مدیریت پرونده های قضایی صورت می گیرد.

رئیس شورای حل اختلاف سیستان و بلوچستان از پرداخت هزینه‌های دادرسی به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این مهم نیز اقدامی مفید در راستای حفظ کرامت انسانی مراجعه کنندگان  بوده تا از مراجعه حضوری به بانک و اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.

طاهری با اشاره به برگزاری دوره های کاربردی برای کارکنان شوراهای حل اختلاف نیز گفت: دوره آموزش تایپ حرفه ای برای کاربران سیستم نیز به صورت کاربردی برگزار شده و هم اکنون تمامی کارکنان شوراهای حل اختلاف شهرستان زاهدان مهارت های مربوطه را در این زمینه کسب کرده اند.

وی در پایان از تقویت زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات در شعب شوراهای حل اختلاف شهرستان زاهدان خبر داد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.