×

16 هزار زندانی واجد استفاده از پابند الکترونیکی

16 هزار زندانی واجد استفاده از پابند الکترونیکی

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه شرط اصلی استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود زندانیان است، اظهار کرد 15 تا 16 هزار زندانی واجد استفاده از پابند الکترونیکی هستند و لازم است زیرساخت‌های نظارتی این موضوع تکمیل و نهایی شود

16-هزار-زندانی-واجد-استفاده-از-پابند-الکترونیکی وکیل 

رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه شرط اصلی استفاده از پابند الکترونیکی رضایت خود زندانیان است، اظهار کرد: 15 تا 16 هزار زندانی واجد استفاده از پابند الکترونیکی هستند و لازم است زیرساخت‌های نظارتی این موضوع تکمیل و نهایی شود.

دکتر ‌اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با نسیم آنلاین با بیان اینکه نظارت بر پابندهای الکترونیکی بر عهده سازمان زندان‌هاست، گفت: مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه در قالب تفاهم‌نامه‌ای زیرساخت‌های اجرای این طرح را انجام دادند و تحویل سازمان زندان‌ها دادند. وی در پاسخ به این پرسش که با اجرای این طرح تا چه میزان شاهد کاهش جمعیت زندان‌ها خواهیم بود، اظهار کرد: قانونی که در این رابطه تدوین‌شده شرایط سختی دارد از جمله آن رضایت فرد برای استفاده از این پابندهاست و از آنجایی‌ که رضایت افراد شرط اجرای آن است بخشی از مشمولین در صورتی ‌که رضایت نداشته باشند، اجرای طرح ممکن نخواهد بود. رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: افرادی که به ‌صورت کلی شرایط استفاده از این پابندها را دارند و هم‌اکنون در زندان هستند آمارشان به حدود 15 تا 16 هزار نفر می‌رسد که واجد شرایط مقرر در قانون برای استفاده از پابند هستند. جهانگیر عنوان کرد: استفاده افراد واجد شرایط از پابند الکترونیکی برای زندانیان مشروط به تکمیل زیرساخت‌های لازم است که از نظر تجهیزات فنی و دستورالعمل‌های نظارتی در این بخش دچار نقصان نباشیم. وی افزود: اجرای پابند برای زندانیان تجربه‌ای جدید است و نیاز دارد که همه جوانب و نظارت‌های موردنیاز در آن مورد توجه قرار گیرد، زیرا فرد زمانی که در زندان هست نحوه مراقبت آن به یک‌ شکل است و زمانی که خارج از زندان باشد نیاز است نوع و شکل نظارت تغییر کند. رییس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: لازم است با رعایت حریم سایر افراد و برنامه‌ریزی قانون‌گذار در اعمال برخی از محدودیت‌های تردد برای فرد زندانی که از پابند الکترونیکی استفاده می‌کند شرایطی را فراهم کنیم که قابل‌اجرا باشد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.