بانک اطلاعات وکلا وکیل وکیل پایه یک دادگستری وکیل دادگستری وکیل با سابقه موسسات حقوقی کارشناس دادگستری دفاتر اسناد رسمی
سرور ثانی نژاد
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09124357415
وب سایت سرور ثانی نژاد وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
محمد رضا مهرجو
آدرس : تهران سید خندان ابتدای خیابان دبستان کوچه شهید صفا فردوسی بلاک 24واحد 10
تلفن تماس : 02188463970 - 09123347471
وب سایت محمد رضا مهرجو وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز و دانشجوی دکتری حقوق خصوصی
علی جاوید
آدرس : تبریز ، 17 شهریور جدید ،جنب بانک ملی ، ساختمان ایران ، واحد A14
تلفن تماس : 04135572731 - 09141193504
وب سایت علی جاوید وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی و عضو هیئت علمی دانشگاه
شاپور خسروی پور
آدرس : تهران - خيابان شريعتي - چهار راه قصر خ قدوسی ک زارتشت ک زمانی پ 12 ط دوم واحد 23 دفتر وکالت
وب سایت شاپور خسروی پور وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
سید علیرضا حسینی
آدرس : تهران،سعادت آباد،چهارراه سرو،به سمت میدان کتاب،پلاک 72 ،ساختمان سروناز واحد 8
وب سایت سید علیرضا حسینی وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي
اسدعلی امرایی
آدرس : تهران اشرفی اصفهانی بالاتر از تقاطع نیایش بین فلاح و دربندی ساختمان 55 طبقه 2 واحد 5
تلفن تماس : 021-44872230-44872231/02144820428 - 09122595695
وب سایت اسدعلی امرایی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای مرکز
طیبه برزگر
آدرس : تهران - فلکه دوم صادقیه- ایتدای خیابان آیت الله کاشانی -بعد از بانک مسکن - پلاک 80-طبقه 3 واحد سوم
تلفن تماس : - 09122249601
وب سایت طیبه برزگر وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز ،با بیش از 10 سال سابقه کار و وکیل بانکها و موسسات مالی و اعتباری و وکیل شرکتهای خصوصی
دکتر سهیل طاهری
آدرس : تهران-سعادت آباد- نبش خیابان 32- پلاک 116- طبقه 4 - واحد 9
تلفن تماس : 88689911-13 - 09122505985
وب سایت دکتر سهیل طاهری وکیل پایه یک دادگستری عضو کانون وکلای دادگستری مرکز و استاد دانشگاه
فاطمه موذن
آدرس : تهران - انتهای حکیم غرب بلوار جوانمردان (تعاون) پلاک 18 ساخنمان نوبهار ط 6 واحد 19
تلفن تماس : - 09123255200
وب سایت فاطمه موذن وكيل پايه يك دادگستري و مشاور حقوقي کانون وکلای دادگستری مرکز
شاهین عبدالخانی
آدرس : یاسوج - خیابان هجرت 3 ساختمان بهمن بیگی طبقه اول واحد 2
وب سایت شاهین عبدالخانی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی قوه قضائیه
آيلين محمدي رفيع
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨طبقه ٢ واحد ٨
تلفن تماس : 021-22116677 - 09125908241
وب سایت آیلین محمدی رفیع وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلا دادگستری مرکز
مرتضی دستوری
آدرس : تهران-فلکه دوم صادقیه،بلوار آیت الله کاشانی-ایستگاه مهران ساختمان آرمیتا - پلاک77-طبقه اول-واحد8
تلفن تماس : 44007642 -44049071 - 09122546782
وب سایت مرتضی دستوری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین الملل
محسن حسين پور
آدرس : تهران بلوار ميرداماد نبش نفت جنوبي پلاك ٢٦٨ طبقه دوم
تلفن تماس : 021-22270133 - 09127922824
وب سایت محسن حسين پور وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
احسان عابدین
آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ،سرو غربی،پلاک 11 ،ساختمان پزشکان سینا ، طبقه دو نیم ، واحد 17
تلفن تماس : 22350512 - 09123956043
وب سایت احسان عابدین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی کانون وکلای دادگستری مرکز
مطالب پربازدید
جدیدترین مطالب
 

نبود اطلاعات دقیق در حوزه ایمنی جاده ها

ارسال شده توسط : پرتال اطلاع رساني وكالت آن لاين در تاریخ : 31-06-1395
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.
نبود اطلاعات دقیق در حوزه ایمنی جاده ها

سرهنگ نادر رحمانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در حالی از افزایش 5.5درصدی نرخ تردد جاده‌ای در شهریور خبر می‌دهد که به گفته سرهنگ محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راه راهور ناجا در تصادفات جاده‌ای یک ماه گذشته ۵۹۰ نفر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات همچنین تخلفات رانندگی فوت کرده‌اند.

این در حالی است که امیر احمد سپهری، عضو هیات مدیره پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل هوشمند دانشگاه امیرکبیر معتقد است یکی از مهمتریل دلایل آمار بالای تصادفات و صدرنشینی ایران در تصادفات جاده‌ای، ضعف فرهنگی و تکنولوژی است.

ایران پنجمین کشور پرتصادف جهان

با نگاهی اجمالی به آمار و ارقام منتشر شده از تعداد کشته شدگان تصادفات جاده‌ای در کشور، می‌توان اینگونه عنوان کرد؛ ایران یکی از صدر نشینان تلفات جاده‌ای در جهان به شماره می‌رود و سال‌هاست نمی‌تواند این جایگاه را ترک یا اصلاح کند؟ آن هم در شرایطی که طبق آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی تنها چهار کشور نسبت به ایران شرایط بدتری دارند، به طور مثال ونزئلا و عراق دو کشوری هستند که آمار بیشتری در این حوزه از حوادث در مقایسه با ایران دارند.

27هزار نفر در تصادفات ترافیکی سال 85 کشته شدند، رقمی که اگر چه حدود یک دهه بعد، به عبارتی سال 94 کاهش 10هزار نفری را تجربه کرد، اما همچنان در مقایسه با بسیاری از کشورها رقم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد؛ حوادثی که جدا از داغ‌دار کردن تعدادی از خانواده‌ها، خسارت اقتصادی زیادی را نیز به کشور وارد کرده و می‌کند، شاید هم چهره‌ برخی از جاده‌های ایران در ذهن برخی افراد خطرناک ترسیم کند. به عبارتی با وجود کاهش چشمگیر این آمار، ایران همچنان تصادفات جاده‌ای در فهرست مرگ‌های و حوادث غیر طبیعی  صدرنشین است. موضوعی که احمد شجاعی، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور نیز آن را تائید می‌کند. حوادث منجر به فوتی که به گفته این مقام مسئول بیشتر برای رده سنی 20 تا 40سال رخ می‌دهد و همچنان دلیلی برای پایان زودهنگام قصه زندگی تعداد زیادی از ایرانیان است.

 سرعت؛ علت 85درصد تصادفات مرگبار جاده‌ای

واقعیت این است همانطور که سرهنگ ابراهیم وهاب زاده، معاون حمل و نقل مهندسی ترافیک پلیس راه راهور ناجا بیان می‌کند سه هزار و 400 نقطه حادثه‎‌خیز در کشور وجود دارد، آن هم در شرایطی که تنها از این تعداد در یکهزار و 500 نقطه حادثه‌خیز در سه سال پنج هزار و 300نفر کشته شده‌اند. نقاطی که به طبع در روزهای پایانی تابستان و تعطیلات مدارس به علت افزایش تعداد سفرها بیش از سایرماه‌ها البته به جز نوروز بیشتر از قبل حادثه ساز هستند.

در این میان خودروهای سواری در ٥٥درصد تصادفات شهریور حضور دارند و ٣٦درصد حوادث جاده‌ای شهریور واژگونی است. توجه داشته باشید ٦٦درصد تصادفات شهریور ماه در ٣٠کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد. اشاره به این نکته ضرورت دارد که تحقیقات نشان می‌دهد علت 85درصد تصادفات مرگبار در جاده‌ها سرعت است. البته این قاعده نیز وجود دارد که جاده‌ها باید  ساختار مهندسی  داشته باشد، همچنین خودرو نیز باید از لحاظ ایمنی دارای استانداردهای تعریف شده باشند. ضمن اینکه با توجه به وضعیت جاده و خودرو حداکثر سرعت برای رانندگی در آن تعریف می‌شود که تخدی از آن موجب بروز حادثه خواهد شد. اما به نظر می‌رسد در جاده‌های ایران این نسبت سرعت به طور علمی و اصولی محاسبه نمی‌شود ضمن اینکه نظارت بررفتارهای رانندگان در محورهای مختلف به صورت منسجم وجود ندارد. موضوعی که سپهری هم بر آن تاکید دارد.

 ضرورت ایجاد مدیریت ایمنی راه‌ها

این درحالی است که جواد هدایتی؛ مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز از نبود نظامی برای تولید اطلاعات دقیق در حوزه ایمنی جاده‎های کشورانتقاد دارد. با این وجود معتقد است؛ ایجاد « مدیریت ایمنی راه‌ها» برای موضوعی که عوامل و دلایل مختلف و متعددی در آن دخیل هستند، نیاز به یک «نهاد راهبر قوی» با دانش فنی کافی در حوزه ایمنی دارد. زیرا معادله‌ای با صدها مجهول است که نهادها و دستگاه های متفاوتی در  آن درگیر هستند. البته عمده کارکرد این نهاد راهبر تدوین مداخلات است. این مداخلات می‌تواند موضوعات متفاوت قانونگذاری، بودجه گذاری و اختیارات مالی و هماهنگی‎هایی باشد که تنها یک نفر باید مسئول انجام آن شود. این نهاد راهبر باید

از اختیارات و اقتدار کافی برخوردار بوده و در برابر این اختیارات باید پاسخگو باشد.

زیرا اگر اینگونه برآورد کنیم که سالانه در نقاط حادثه خیز جاده‌ای حدود دو هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند که خسارات روانی برای خانواده و جامعه به همراه دارد، به لحاظ اقتصادی می‌توان گفت سالانه رقمی حدود دو هزارو 400 میلیارد تومان خسارت با خود به همراه دارد. رقمی که معاون حمل و نقل مهندسی ترافیک پلیس راه راهور از آن یاد می‌کند.

 افزایش ۱۳درصدی تصادفات مرگبار در سومین هفته شهریور

در این میان اما سردار موسی امیری، جانشین رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۱۳درصدی تصادفات مرگبار در سومین هفته شهریور درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می‌دهد و اینکه تنها در دو هفته اخیر ۳۵۰نفر جان باختند و هشت هزار و سیصد نفر زخمی و معلول شدند.

براین اساس می‌توان گفت با وجود همه اقدامات بازدارنده پلیس برای مدیریت سوانح رانندگی؛ همچنان تصادفات مرگبار در روزهای پایانی شهریور در حال افزایش بوده و استان هرمزگان، فارس، کرمان و گلستان با بیشترین تصادفات مرگبار به عنوان استان های قرمز اعلام شده‌اند. این در حالی است که براساس اظهارات سردار امیری، سرعت غیرمجاز و نبستن کمربند ایمنی را عامل وقوع 40درصد تصادفات منجر به فوت بوده است. نکته دیگر اینکه 26 درصدی تصادفات مرگبار شهریور در بین ساعات 16 تا 20 به وقوع پیوسته و تاریکی و کاهش دید راننده، خستگی و کم حوصلگی از مهمترین علل وقوع این تصادفات گزارش شده است. عواملی که شاید حکایت از عجله و بی‌دقتی رانندگان در سفرهای منتهی به روزهای پایانی تابستان و نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس دارد.حال چه باید کرد؟ واقعیت این است همانطور که هدایتی بیان می‌کند با توجه به اینکه گفته می‌شود عامل انسانی ؛ علت 70درصد تصادفات جاده‌ای است، بنابراین باید بر آموزش چه در سطح مدرسه و چه در هنگام آموزش رانندگی و ارایه گواهینامه تاکید و دقت کرد. یعنی ارایه گواهینامه تنها دال بر مهارت حرکت دادن خودرو نباشد، بلکه بر این امر استوار شود که راننده تا چه حد رفتار ایمنی دارد. براین اساس می‌توان بیان کرد؛ یک بخش آموزش و بخش دیگر اعمال مقررات است. در این میان دوربین‌ها نیز در بخش اعمال مقررات نقش موثری خواهند داشت تا اگر شخصی با وجود تمام اقدامات اگر اقدام به هنجارشکنی کرد با وی برخورد قانونی صورت گیرد تا خود و دیگران را به خطر نیندازد. دراین میان اگرچه ابزارهایی مانند جرائم رانندگی که شکل تنبیهی دارند، به میزان کافی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد آنگونه که انتظار می‌رود نتوانسته گره از این مشکل باز کند. دلیل آن هم شاید وجود یک حلقه مفقوده است که باید آن را بررسی و رفع کرد تا تدابیر اندیشیده شده کارساز باشد؛ ایده‌هایی مانند آموزش و فرهنگسازی در کنار برخورد قضایی با متخلفان، همچنین اصلاح نواحی و جاده‌های حادثه‌ساز که به‌طور قطع نیاز به تخصیص بودجه ویژه در این حوزه نیز دارد.

شاید هم همانطور که سرهنگ داود قاسمیان، جانشین فرمانده پلیس راه کشور پیشنهاد داده است باید ممنوعیت رانندگی و محرومیت‌های اجتماعی برای رانندگانی که به نوعی هنجار شکن هستند، درنظر گرفته شود.

منبع : روزنامه حمایت
بخش بسیاری از خدمات سایت وکالت آنلاین رایگان میباشد ولی شما میتوانید با اهداء کمک های مالی خود ما را در خدمت رسانی بهتر یاری نمایید.

موضوعات مرتبط

مطالب مرتبط

خصوصیات علایم تجاری در قوانین کشورها
آتش جان 72 نفر را گرفت
تسلط بر قوانین توسط مسئولان ، اسیب ها را به حداقل می رساند
فوت 294 نفر بر اثر حوادث رانندگی در 3 ماهه نخست امسال
لزوم تسلط کامل بر قوانین توسط مسئولان برای به حداقل رساندن آسیب ها
پرداخت دیه 4 ساعت پس از فوت
اصلاح قوانین غیر کارآمد در زمینه حفظ جنگل ها و محیط زیست
اصلاح قوانین بخش عمده ای از تصرفات غیرقانونی اراضی را رفع می کند
تاکید نجفی توانا بر اصلاح ساختار قوانین مربوط به وکالت
قوانین شرکت سهامی چیست؟

دیدگاه های شما

نام :
پست الکترونیکی :
وب سایت :
نظر :
اختصاصی برای مدیر سایت ( درصورت انتخاب این گزینه نظر شما در وب سایت دیده نخواهد شد )
 
لطفا از ارسال سوالات حقوقی در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
 
 
کد امنیتی :
 
نسخه چاپی ارسال به دوستان

مشاوره تلفنی با وکیل 09128304909

 
خصوصیات علایم تجاری در قوانین کشورها آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانونهای وکلای دادگستری ایران سال 1396 هشدارهای پلیسی برای پیشگیری از کلاهبرداری بدهکاری که نتواند بدهی خود را بدهد ، در صورت رد درخواست اعسار ، زندانی می شود قانونا هیچکس نمی تواند بدون بیمه کردن ، کارگر یا کارمندی را بکار بگمارد ضبط مکالمات خود با دیگران غیر قانونی است تمدید زمان  ثبت نام آزمون وکالت مرکز مشاوران ممنوعیت اخراج مادران کارگر لغو شد قولنامه های بی اساس مجازات های تعزیری در قوانین اسلامی اعضاء شورای راهبردی  دادرسی الکترونیکی چه کسانی هستند؟ نحوه رسیدگی غیابی به دعاوی مدنی اذن ولی برای ازدواج دختر مرگ تعداد 25 نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج خدمات عمومی رایگان بجای حضور در زندان آزمون در آیینه قانون چالش های رسیدگی ماهوی به اعتراض از ارای مراجع شبه قضایی در دیوان عدالت اداری رای شماره 432 هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع:ابطال قسمتی از بخشنامه شماره 1390/7/9-9253 سازمان امور مالیاتی آیا دوران نامزدی یک دختر و پسر ، حتی اگر طولانی هم شده باشد ، تعهدی برای عقد ایجاد می کند ؟ پس از بهم خوردن قرار ازدواج ، تکلیف هدایای دوران نامزدی چه می شود ؟