×

تامین هزینه درمانی زندانیان بر عهده کیست ؟

تامین هزینه درمانی زندانیان بر عهده کیست ؟

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت زندانیان برای هزینه های درمانی خود نیازمند متولی مشخصی هستند تا در صورت نیاز بتوانند بدون پرداخت هزینه، مراحل درمان را طی کنند

تامین-هزینه-درمانی-زندانیان-بر-عهده-کیست-؟

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زندانیان برای هزینه های درمانی خود نیازمند متولی مشخصی هستند تا در صورت نیاز بتوانند بدون پرداخت هزینه، مراحل درمان را طی کنند.

تامین هزینه درمانی زندانیان بر عهده کیست؟روح الله بابایی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: زندانیان برای رسیدگی به امورات درمانی خود نیازمند به تعیین متولی واحدی هستند که خوشبختانه سازمان زندان ها با برعهده گرفتن تامین مخارج درمانی این افراد در جهت حمایت از زندانیان گام برداشته است.  

وی تصریح کرد: اگر فرد زندانی در طول حبس دچار بیماری شود در ابتدا به بهداری زندان منتقل می شود که در صورت بروز مشکل جدی تر و نیاز به بستری در بیمارستان مجهز برای انجام درمان، سازمان زندان ها تمامی مخارج درمانی فرد زندانی را پرداخت و تا زمان بهبودی کامل از وی حمایت خواهد کرد.

بابایی ادامه داد: بنابراین سازمان زندان ها نیازمند به حمایت جدی از سوی وزارت بهداشت  و سازمان های بیمه گر و دولت است تا در صورت کمبود بودجه، در حق زندانیان اجحاف نشود.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زندانیان بیمه پرداز و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس قانون تمامی افراد می توانند بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی باشند بنابراین حتی زندانیان نیز پس از آزادی از حبس می توانند با پرداخت حق بیمه، از حمایت های درمانی و بازنشستگی این سازمان برخوردار شوند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.