×

پیش نویس لایحه پلیس اطفال آماده شد

پیش نویس لایحه پلیس اطفال آماده شد

معاون حقوقی قوه‌قضاییه، از آماده شدن پیش نویس لایحه پلیس اطفال در این معاونت خبرداد

پیش-نویس-لایحه-پلیس-اطفال-آماده-شد وکیل 

معاون حقوقی قوه‌قضاییه، از آماده شدن پیش نویس لایحه پلیس اطفال در این معاونت خبرداد.

ذبیح الله خداییان در گفت‌وگو با ایرنا درباره لایحه پلیس اطفال اظهارکرد: این پیش نویس در آینده‌ای نزدیک تقدیم رییس قوه‌ قضاییه خواهد شد و در صورت موافقت به دولت ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌ توان به استفاده از پلیس اطفال در محاکم در سال 96 امیدوار بود یا خیر، خاطرنشان کرد: پلیس اطفال در قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده است و از آنجا که باید به تصویب مجلس نیز برسد لذا به این بستگی دارد که در مجلس چقدر طول می‌کشد.

معاون حقوقی قوه‌ قضاییه در ادامه از در حال بررسی بودن اصلاح قانون حمایت خانواده خبر داد و گفت: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی اصلاح قانون حمایت از خانواده در معاونت حقوقی دستگاه قضایی در حال بررسی است تا مشخص شود این قانون با چه مشکلاتی مواجه است و نواقص و خلاءهای قانونی آن چیست.

وی درباره لایحه اصلاح آیین دادرسی کیفری، گفت: این لایحه هنوز در معاونت حقوقی تکمیل نشده است و از آنجا که هنوز برای ارسال آن فرصت داریم اکنون در حال بررسی و تکمیل کردن آن هستیم.

خداییان با بیان اینکه هنوز پیش نویس لایحه اصلاح در دستور کار معاونت حقوقی قرار دارد، افزود: درصورتی که این لایحه نیاز به اصلاح داشته باشد با کمک دستگاه قضایی، دولت و مجلس سعی می‌کنیم نواقص را بر طرف کنیم.

قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 در اول تیرماه سال 94 اجرایی شد؛ اما پس از 14 روز از اجرای آن، رییس جمهوری قانون اصلاح قانون آیین دادرسی را در 38 ماده ابلاغ کرد.

اکنون اصلاح و بررسی بخشی از این آیین‌ نامه در دستور کار معاونت حقوقی قوه ‌قضاییه قرار دارد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.