×

خواب جدید تعزیرات برای پزشکان متخلف

خواب جدید تعزیرات برای پزشکان متخلف

سازمان تعزیرات حکومتی برنامه جدیدی را با استناد به ماده 4 قانون تعزیرات در دستور کار قرار داده که بر اساس آن با صورت‌حساب‌های ساختگی، خودارجاعی و اجرت نامشروع پزشکان و مؤسسات پزشکی برخورد می‌شود

خواب-جدید-تعزیرات-برای-پزشکان-متخلف

سازمان تعزیرات حکومتی برنامه جدیدی را با استناد به ماده 4 قانون تعزیرات در دستور کار قرار داده که بر اساس آن با صورت‌حساب‌های ساختگی، خودارجاعی و اجرت نامشروع پزشکان و مؤسسات پزشکی برخورد می‌شود.

یکی از بداخلاقی‌هایی که ممکن است برخی اوقات از سوی پزشکان و مؤسسات پزشکی متخلف رخ دهد، اظهار صورت‌حساب درباره یک‌سری خدمات و کالاهای پزشکی مورد استفاده درباره بیمار است در حالی که واقعاً استفاده نشده است. سازمان تعزیرات حکومتی در برنامه جدیدی که طراحی کرده، با این بداخلاقی تحت عنوان «تحمیل خدمات مازاد و غیرضروری یا هزینه‌ها و صورت‌حساب‌های ساختگی» برخورد می‌کند.

گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک یا مؤسسه پزشکی، دارو، وسیله یا ابزاری را برای بیمار تجویز کند که خودش هم از آن نفع می‌برد؛ تعزیرات حکومتی با استناد به ماده چهار قانون تعزیرات، با این کار پزشکان و مؤسسات پزشکی را تخلف دانسته و تحت عنوان «اجرت نامشروع» برخورد خواهد کرد.

گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک یا مؤسسه پزشکی، سهامدار یک آزمایشگاه، مرکز تشخیص پزشکی یا حتی بیمارستان باشد و بیمار را به آن مراکز که خودش یا بستگان درجه اول یا دومش از آن منتفع هستند، ارجاع دهد که تعزیرات حکومتی در برنامه جدید خود این کار پزشکان و مؤسسات پزشکی را تخلف دانسته و تحت عنوان «خودارجاعی» با آن برخورد می‌کند.

گفت‌وگوی تفصیلی تسنیم با مهرداد محمدی سرپرست اداره کل نظارت بر امور سلامت سازمان تعزیرات حکومتی درباره این طرح و تشریح جزئیات آن، طی روزهای آتی منتشر می‌شود.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.