×

با تصویب لایحه رسانه های همگانی ، آینده خوبی برای روزنامه نگاری ایران متصور نیست

با تصویب لایحه رسانه های همگانی ، آینده خوبی برای روزنامه نگاری ایران متصور نیست

یک وکیل دادگستری معتقد است هدف لایحه رسانه‌های همگانی این است که یک نوع مطبوعات کاملا دولتی و ایزوله شده را تعریف و حمایت کند و عملا مطبوعات را به سمت دنیای مجازی و دیجیتالی بکشاند

با-تصویب-لایحه-رسانه-های-همگانی-،-آینده-خوبی-برای-روزنامه-نگاری-ایران-متصور-نیست وکیل 

یک وکیل دادگستری معتقد است: هدف لایحه رسانه‌های همگانی این است که یک نوع مطبوعات کاملا دولتی و ایزوله شده را تعریف و حمایت کند و عملا مطبوعات را به سمت دنیای مجازی و دیجیتالی بکشاند.

نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در دوره و زمانه‌ای که مطبوعات شنیداری و دیجیتالی جای مطبوعات مکتوب را گرفته اند و مدیرمسوول و سردبیر و دبیر سرویس و عکاس معنای سنتی خود را از دست می دهد، چگونه است که ما هر روز یک بندی را به پای مطبوعات می بندیم و عملا جامعه و مردم را به سمت هیچ سوق می دهیم.

وی ادامه داد: با نگاه به  مواد طولانی لایحه نظام جامع رسانه های همگانی متوجه می شویم که عملا می خواهند محدودیت را نسبت به مطبوعات مکتوب دارای شناسنامه به وجود آورند و آنقدر محدود کنند تا عملا هر فرد بیاید برای خود کانال یا سایتی درست کند.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: هدف لایحه مذکور این است که یک نوع مطبوعات کاملا دولتی و ایزوله شده را تعریف و حمایت کند و عملا مطبوعات را به سمت دنیای مجازی و دیجیتالی بکشاند.

وی در ادامه چنین بیان کرد: در سال 78 زمانی که با روزنامه سلام برخورد شد و حادثه 18 تیر رخ داد عملا می خواستند قانون مطبوعات و آزادی مطبوعات را از بین ببرند. بعد از برخورد با سلام هم دیدیم که مطبوعات متعددی شکل گرفت و سرانجام مجبور شدند قانون مطبوعات را پیش ببرند.

این وکیل دادگستری معتقد است: اگر لایحه مذکور به نتیجه برسد همین سایت‌ها مثل ایسنا، ایرنا و روزنامه هایی مانند شرق و اعتماد و... را دیگر نخواهیم داشت، بلکه این رسانه ها هم سر از کانال و تکنولوژی جدید در می آورند.

احمدی در پایان چنین ابراز عقیده کرد: اگر لایحه نظام جامع رسانه‌های همگانی به نتیجه برسد، آینده خوبی برای دنیای روزنامه‌نگاری ایران دیگر وجود ندارد و یک نوع هرج و مرج به وجود می‌آید و دیگر مطبوعات نمی‌توانند راهشان را ادامه دهند. در این صورت نویسندگان سر از دنیای مطبوعات جدیدی در می‌آورند که به نفع حاکمیت و نظام نیست.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.