×

رهایی از قصاص قاتل به خاطر فرا رسیدن ماه محرم

رهایی از قصاص قاتل به خاطر فرا رسیدن ماه محرم

قاتلی که در یک نزاع پسر جوانی را کشته و به قصاص محکوم شده بود، با درخواست اولیای دم مقتول و در آستانه ماه محرم از قصاص رهایی یافت

رهایی-از-قصاص-قاتل-به-خاطر-فرا-رسیدن-ماه-محرم

قاتلی که در یک نزاع پسر جوانی را کشته و به قصاص محکوم شده بود، با درخواست اولیای دم مقتول و در آستانه ماه محرم از قصاص رهایی یافت.

 هفدهم آذر 88 خبر قتل پسر جوانی به نام فرهاد که پس از مجروح شدن در یک نزاع به بیمارستان شهدای هفت‌تیر منتقل شده بود، به بازپرس امور جنایی تهران اعلام شد.

پس از حضور بازپرس امور جنایی تهران در محل وقوع جرم و طی تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول بر اثر اصابت ضربه چاقو به ران و خونریزی شدید جان خود را از دست داده است، پس از تشکیل پرونده قتل تلاش برای دستگیری ضارب این پرونده آغاز شد و متهم این نزاع دستگیر شد.

کامران متهم بیست ساله این پرونده پس از بازداشت به قتل فرهاد اعتراف کرد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: میان خانواده من و فرهاد اختلافات زیادی وجود داشت و پرونده‌های کیفری مختلفی علیه هم داشتیم تا اینکه روز حادثه مقتول به همراه پدرش و با خودروی پراید به سمت منزل ما در حال حرکت بودند که با پدر و برادرم جلوی آنها را گرفتیم و با آنها درگیر شدیم، من در این درگیری با چاقو پای فرهاد را زدم و فرهاد به قتل رسید.

با اتمام جلسات بازپرسی از کامران و پس از صدور کیفرخواست برای پرونده وی، او برای محاکمه در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران حاضر شد و پس از اعتراف به قتل فرهاد با درخواست اولیای دم مقتول به قصاص نفس محکوم شد و حکم قصاص وی در شعبه 7 دیوان عالی کشور به تأیید رسید.

پرونده کامران برای سیر مقدمات اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد تا اینکه سرانجام روز گذشته اولیای دم مقتول با حضور در این دادسرا درخواست خود مبنی بر عدم قصاص قاتل فرزندشان را به قاضی دشتبان؛ سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارائه دادند و به دلیل فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) و به حرمت ماه محرم از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.