×

مرگ 193 نفر بر اثر مسمومیت با گاز در 5 ماهه امسال

مرگ 193 نفر بر اثر مسمومیت با گاز در 5 ماهه امسال

در پنج ماهه نخست سال جاری 193 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 141 نفر بود، 36 9 درصد افزایش یافته است

مرگ-193-نفر-بر-اثر-مسمومیت-با-گاز-در-5-ماهه-امسال وکیل 

 در پنج ماهه نخست سال جاری 193 نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 141 نفر بود، 36.9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در این مدت از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 139 نفر مرد و 54 نفر زدن بودند.

در پنج ماهه اول سال جاری استان‌های تهران با 44، فارس با 17، اصفهان با 15، کرمانشاه و لرستان هر کدام با 11 فوتی بیشترین آمار تلفات مرگ بر اثر گازگرفتگی را داشته اند این در حالی است که آمار تلفات در دیگر استان ها کمتر از ده نفر و در تعدادی از آنها برابر با صفر بوده است.

بر اساس این گزارش در مرداد امسال تلفات مسمومیت با گاز کاهش 15.4 درصدی داشته است و از 13 فوتی در مرداد سال قبل به 11 فوتی در مرداد امسال رسیده است.

هشدار پزشکی قانونی؛ بیشترین تلفات مسمومیت با گاز مربوط به نیمه دوم سال است

سازمان پزشکی قانونی کشور به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید کرد.

با توجه به استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم هر سال آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در این مدت با رشد قابل توجهی همراه است به نحوی که در سال گذشته 75.1 درصد از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال جان خود را از دست داده اند.

در سال گذشته (1394) از کل تلفات مسمومیت با گاز که 626 نفر بوده 470  نفر در نیمه دوم سال ثبت شده و تنها 156 نفر مربوط به نیمه اول سال است. همچنین 482  نفر از این متوفیات مرد و 144  نفر زن بودند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.