×

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبر داد

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران به میزان خبر داد

عباسی گفت تعداد 86 نفر از شروع تا پایان طرح در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نشان نمی دهد

مدیر-کل-پزشکی-قانونی-استان-مازندران-به-میزان-خبر-داد وکیل 

عباسی گفت: تعداد 86 نفر از شروع تا پایان طرح در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نشان نمی دهد.

عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: تعداد 86 نفر از شروع تا پایان طرح در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نشان نمی دهد، بر اساس این گزارش از این تعداد 79 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند .

نوشهر رکوردار غرقی

وی افزود: بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان‌های  نوشهر با 23 ، بابلسر با 15 و محمود آباد با 13 مورد  فوتی بیشترین و شهرهای جویبار و میاندرود هر کدام با یک  مورد کمترین فوتی ناشی از غرق شدگی را داشتند.

تفکیک محل غرق شدگی

عباسی در تفکیک محل غرق شدگی اظهارکرد: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه (خرداد ، تیر ، مرداد ، شهریور) امسال، همگی در خارج ازطرح دریا جان باخته‌اند. ضمن اینکه 75 درصد از غرق شدگان غیر بومی و ما بقی بومی هستند.

شهریور ماه بیشترین آمارغرق شدگی

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با بیان اینکه شهریورماه بیشترین آمار غرق شدگی را دارد گفت: بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به شهریور ماه با 30  ، مرداد با 29، تیر با  16 و  خرداد با 11 مورد به ثبت رسید.

بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 32 مورد هستند و بعد از آن 11 تا 20 با 20 مورد و 31 تا 40 با 12 مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

9 غرقی در هفته اول مهر

عباسی اظهارکرد: براساس این گزارش در هفته اول مهر سالجاری تعداد 9 نفر (همگی مرد) در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در  مدت مشابه سال قبل  تعداد آن 3 نفر هستند . از این تعداد در شهرستان‌های بابلسر 3 نفر ،ساری و چالوس هر کدام 2 نفر ، محمودآباد و عباس آباد هم هر کدام یک مورد به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد : شهرستان های نور  و محمودآباد هر کدام با 14 مورد بیشترین و بهشهر با یک مورد غرقی در در آن به ثبت رسید .

وی در خصوص سن افراد غرق شده افزود: سنین 21 تا 30 سال با 28 غرقی بیشترین  و سن بیش از 40 سال با 10مورد کمترین غرقی به ثبت رسید.

این مقام اجرایی استان با اشاره به 58 درصد غیر بومی افراد غرق شده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر مغروقین از قشر جوان، غیر بومی و مسافر هستند لذا به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولین استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود.

وی  خواستار حمایت مسئولین کشوری نسبت به اجرای طرح دریا در سالهای آتی در جهت ارایه خدمت به هموطنان شد.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.