×

حرفه آموزی به کودکان و نوجوانان بی سرپرست آینده آنان را تضمین می کند

حرفه آموزی به کودکان و نوجوانان بی سرپرست آینده آنان را تضمین می کند

دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت حرفه آموزی به کودکان و نوجوانان بی سرپرست، موجب افزایش توانمندی این قشر و تضمین کننده آینده آنان است

حرفه-آموزی-به-کودکان-و-نوجوانان-بی-سرپرست-آینده-آنان-را-تضمین-می-کند

 دستیار ویژه رئیس جمهوری در حقوق شهروندی گفت: حرفه آموزی به کودکان و نوجوانان بی سرپرست، موجب افزایش توانمندی این قشر و تضمین کننده آینده آنان است.

الهام امین زاده روز یکشنبه در جریان بازدید از خوابگاه دختران بی سرپرست زیر پوشش بهزیستی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: با توجه به وضعیت مشهد و خراسان رضوی و شمار بالای افراد مجهول الهویه و رهاشده به طور جد ریشه یابی و کنترل این وضعیت به صورت کارشناسی امری لازم و ضروری است.

وی با تقدیر از تلاشها و خدمات بهزیستی استان خراسان رضوی و نیز موسسه های خیریه و خیرین در نگهداری از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست گفت: دولت یازدهم از فعالیت موسسه ها و نهادهای مردم نهاد در زمینه های مختلف حمایت می کند.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان رضوی نیز در جریان این بازدید گفت: هم اکنون 90 مرکز شبه خانواده در استان خراسان رضوی فعالیت دارد و در مجموع یکهزار و 800 کودک بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان نگهداری می شوند.

حمیدرضا پوریوسف بیان کرد: ماهیانه در خراسان رضوی 100 نفر ورودی کودک بی سرپرست و بد سرپرست و نیز معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن به مراکز بهزیستی ثبت می شود که 40 نفر از این تعداد را کودکان بد و بی سرپرست تشکیل می دهند.

وی تاکید کرد: رهاکردن کودکان و افراد معلول و سالمند مجهول الهویه در مشهد از معضلات مهم است و همین امر موجب شده خراسان رضوی بیشترین شمار افراد مجهول الهویه را در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به یک میلیون و 200 هزار نفری حاشیه نشین در مشهد، اظهار کرد: 13 درصد جمعیت حاشیه نشین کشور در مشهد زندگی می کنند و 36 درصد جمعیت این کلانشهر را حاشیه نشینان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه 70 درصد کودکان زیر پوشش بهزیستی بدسرپرست هستند، افزود: آسیب های اجتماعی مهمترین عامل بدسرپرستی والدین نسبت به فرندانشان است که طلاق و اعتیاد در راس همه آسیب ها قرار دارد.

وی افزود: تلاش می شود تا در مدت زمان نگهداری از کودکان و نوجوانان بی و بد سرپرست علاوه بر ادامه تحصیل آنان به هر یک از آنان حداقل یک حرفه به صورت تخصصی آموزش داده شود تا بعد از سن 18 سالگی، توانمندی لازم برای مدیریت زندگی را داشته باشند.
مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی(ع) نیز در این مراسم گفت: خوابگاه دختران بی سرپرست در فضایی به وسعت 900 متر مربع زیربنا و در 6 طبقه فعال است و هم اکنون میزبان 40 نفر از کودک سه تا جوان 18 ساله است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.