×

رییسی در جمع خبرنگاران کروبی امروز مستنداتش را به هیات سه‌نفره می‌آورد

رییسی در جمع خبرنگاران کروبی امروز مستنداتش را به هیات سه‌نفره می‌آورد

رییسی در جمع خبرنگاران کروبی امروز مستنداتش را به هیات سه‌نفره می‌آورد

رییسی-در-جمع-خبرنگاران-کروبی-امروز-مستنداتش-را-به-هیات-سه‌نفره-می‌آورد

دادگاه‌ها اغتشاش‌گران‌ با رعایت موازین قانونی ادامه خواهد یافت

معاون اول قوه قضاییه گفت: مقرر شد کروبی امروز مستنداتش را به هیات سه ‌نفره ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی ـ معاون اول قوه قضاییه ـ صبح سه‌شنبه در حاشیه‌ی مراسم تودیع و معارفه‌ی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با نتیجه‌ی جلسه‌ی روز گذشته هیات سه نفره که قرار بود نامه‌ی آقای کروبی در آن مطرح شود، اظهار کرد: نامه‌ی آقای کروبی در جلسه‌ی روز گذشته هیات مطرح و مقرر شد امروز ایشان در جلسه هیات حاضر شوند و استنادات خود را ارائه دهند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: البته براساس گزارشاتی که تاکنون داشتیم و با پیگیری‌هایی که دوستان قضایی در دادستانی کل، دادستانی تهران و هم‌چنین مجلس شورای اسلامی داشتند، آخرین گزارش حاکی از این است که تا کنون مستندی ارائه نشده است. اما چون ایشان نامه‌ای را برای رییس قوه قضاییه نوشته و بیان کردند که مطالبی را دارند که می‌خواهند ارائه دهند، مقرر شد امروز در جلسه حاضر شوند تا مطالب و مستندات خود را ارائه دهند.

رییسی در مورد محاکمه‌ی بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات اظهار کرد: طبیعتا محاکمه ادامه خواهد داشت اما روایت قوانین و آیین دادرسی در محاکمات مورد توجه است و تاکید می‌کنم آن‌چه برای دستگاه قضایی محور قرار دارد دادرسی به صورت عادلانه است. بنابراین دادگاه‌ها نسبت به رسیدگی به اتهامات اغتشاش‌گران با رعایت موازین قانونی ادامه خواهد یافت.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، در مورد جلسه‌ی هیات سه‌ نفره با سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: در این جلسه آقای بهرامی ـ رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح ـ گزارشی را نسبت به پیگیری‌هایی که در مورد قضیه‌ی کهریزک و کوی دانشگاه بود ارائه کردند. در جلسه‌ی مذکور مطرح شد که باید در این کار تسریع صورت گیرد و مقداری تحقیقات گسترده‌ شود؛ به نحوی که موضوع کهریزک وکوی دانشگاه را به صورت کامل و جامع در سازمان قضایی نیروهای مسلح رسیدگی شود و بتوانند گزارشی را بر اساس آن چه خواست مقام معظم رهبری بوده و هم‌چنین خواست مردم است ارائه دهند.

رییسی خاطرنشان کرد: به مردم اطمینان می‌دهم که دوستان ما در قوه قضاییه باتمام همت کار خود را انجام خواهند داد که در رسیدگی به وضعیت اغتشاشگران و چه نسبت به قضایایی که در کهریزک واقع شده است و ان‌شاءالله مردم را در جریان آن چه واقع شده قرار دهیم.

او یادآور شد: در جلسات هیات سه نفره از مسوولان مربوطه دعوت به عمل می‌آید و تاکید ما بر روی دقت در رسیدگی‌ها و سرعت است؛ باید توجه داشت که نباید زمان طولانی شود و حتما آن چه مورد انتظار مقام معظم رهبری و خواست رییس قوه قضاییه است که دقت توام با سرعت است صورت گیرد.

 

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.