×

مستمری زنان سرپرست خانوار افزایش می یابد

مستمری زنان سرپرست خانوار افزایش می یابد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی تلفیق با افزایش مستمری زنان سرپرست خانوار موافقت کرده و پیشنهاد حدوداً 20 درصد حقوق هر سال را درنظر گرفته‌اند که همین اقدام مستمری زنان سرپرست خانوار را 3 5 برابر می‌کند

مستمری-زنان-سرپرست-خانوار-افزایش-می-یابد وکیل 

 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی تلفیق با افزایش مستمری زنان سرپرست خانوار موافقت کرده و پیشنهاد حدوداً 20 درصد حقوق هر سال را درنظر گرفته‌اند که همین اقدام مستمری زنان سرپرست خانوار را 3/5 برابر می‌کند.

به گزارش وکیل ملت انوشیروان محسنی بندپی  با اشاره به ماده 14 سیاستهای ابلاغی خانواده توسط مقام معظم رهبری درباره حمایت حقوقی، اقتصادی و فرهنگی از زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که منزلت زنان سرپرست خانوار حفظ شود و فقر درآمدی باعث ایجاد شرایطی نشود که این افراد دچار معضل و آسیب شوند همچنین در برنامه ششم به‌دنبال افزایش مستمری زنان سرپرست خانوار هستیم.

3/5 برابر شدن مستمری زنان سرپرست خانوار  

وی افزود: با کمک گزارشاتی که به کمیسیون تلفیق داده شد، کمیته فرهنگی اجتماعی کمیسیون تلفیق با افزایش مستمری این افراد موافقت کرده و پیشنهاد حدوداً 20 درصد حقوق هر سال را در نظر گرفته‌اند و همین اقدام مستمری زنان سرپرست خانوار را تقریباً 3/5 برابر می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور متذکر شد: بحث دیگر «طرح تأمین مالی خرد» است که نسبت به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و با تکیه بر شایستگی‌ها و آموزشهایی است که به این افراد داده می‌شود تا بتوانند خودکفا، توانمند و ... باشند و از استعدادهایی که در زمینه‌های مختلف دارند، استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طرحی که سازمان بهزیستی در ایران ارائه کرد در کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته و در میان کشورهایی که طرح تأمین مالی خرد را ارائه کرده‌اند، رتبه ششم را به‌دست آورده‌ایم و در سال جاری به دنبال گسترش جمعیت طرح تأمین مالی خرد به‌ویژه در استانهای کم‌برخوردار و استانهایی که از وضعیت درآمدیِ خاصی برخوردار نیستند، هستیم.

حفظ منزلت زنان سالخورده و سالمندان  

محسنی بندپی یادآور شد: در مرحله بعد به‌دلیل بیشتر بودن جمعیت زنان سالخورده، شرایطی را فراهم می‌کنیم تا بتوان این افراد را در صورتی‌ که فرزندان حاضر به نگهداری آنها نیستند، تحت حمایت مالی در خانواده قرار دهیم و در غیر اینصورت در «بنیاد فرزانگان» که راه‌اندازی کرده‌ایم و تأکید بر گسترش مراکز روزانه داریم، نسبت به حفظ منزلت آنها اقدام کنیم.

منبع : وکیل ملت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.