×

رهایی از قصاص قاتلی که تا پای چوبه دار رفت

رهایی از قصاص قاتلی که تا پای چوبه دار رفت

قاتلی که در یک نزاع دستجمعی مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود با درخواست اولیای دم مقتول از قصاص گریخت

رهایی-از-قصاص-قاتلی-که-تا-پای-چوبه-دار-رفت

قاتلی که در یک نزاع دستجمعی مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود با درخواست اولیای دم مقتول از قصاص گریخت.

 16 تیر 89 وقوع یک نزاع دستجمعی مرگبار در سرآسیاب کرج به پلیس اعلام شد که با حضور ماموران انتظامی در محل درگیری و طی بررسی‌های اولیه مشخص شد پسر جوانی به نام سعید در این نزاع دستجمعی به قتل رسیده و دو پسر جوان دیگر نیز مجروح شده‌اند.

تحقیقات بعدی حاکی از آن بود که مقتول و متهمان نزاع مرگبار، همگی از اتباع افغانستان هستند؛ 10 روز پس از این نزاع مرگبار چهار متهم در رابطه با این پرونده دستگیر شدند و جوان 27 ساله‌ای به نام حمید به قتل سعید اعتراف کرد.

پس از اتمام بازپرسی از متهمان این پرونده و صدور کیفرخواست برای آنها، متهمان نزاع مرگبار برای محاکمه در شعبه 113 کیفری دادگاه استان تهران حاضر شدند و حمید درباره جزئیات روز وقوع قتل گفت: در آن نزاع دستجمعی مقتول «سعید» چندین ضربه با چاقو به دوستم زد؛ به او اعتراض کردم که وی با چاقو به من حمله کرد، من از خودم دفاع کردم و با چاقویی که همراه داشتم چند ضربه به سینه مقتول زدم.

سرانجام حمید متهم اصلی این نزاع با درخواست اولیای دم مقتول به قصاص نفس محکوم شد و حکم قصاص وی در شعبه 17 دیوان عالی کشور تأیید شد.

سرانجام اوایل شهریور 93 حمید برای اجرای حکم تا پای چوبه دار رفت اما با تقاضای واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران از اولیای دم مقتول اجرای قصاص حمید متوقف شد تا اینکه پیش از ظهر امروز اولیای دم مقتول با حضور در سرپرستی اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران درخواست خود مبنی بر رهایی از قصاص قاتل فرزندشان را به قاضی دشت‌بان؛ سرپرست اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارائه دادند و حمید از قصاص گریخت.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.