×

وجود حدود 2 5 میلیون غایب از خدمت سربازی ، ارسال اخطاریه کتبی برای غایبان

وجود حدود 2 5 میلیون غایب از خدمت سربازی ، ارسال اخطاریه کتبی برای غایبان

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به وجود حدود 2 5 میلیون نفر غایب از خدمت سربازی گفت در سال 95 برای غایبان اخطاریه کتبی ارسال می‌شود

وجود-حدود-2-5-میلیون-غایب-از-خدمت-سربازی-،-ارسال-اخطاریه-کتبی-برای-غایبان

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به وجود حدود 2.5 میلیون نفر غایب از خدمت سربازی گفت: در سال 95 برای غایبان اخطاریه کتبی ارسال می‌شود.

 سردار کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص تعیین تکلیف مشمولان غایب گفت: در سال 95 برای مشمولان غایب اخطاریه‌ کتبی فرستاده شده است تا هرچه سریعتر با مراجعه به پلیس وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند.

وی گت: اگر سربازان به این اخطاریه‌های کتبی و پیامک‌های پلیس توجه نکنند براساس ماده 58 قانون تعقیب و شناسایی می‌شوند اما پیش از این تعقیب و شناسایی تلاش می‌شود تا از طریق ایجاد محرومیت و محدودیت‌های  اجتماعی آنها را مجاب به تعیین تکلیف درخصوص وضعیت خدمت سربازی‌‌شان کنیم.

سردار کریمی تصریح کرد: اولین اقدام این است که با هماهنگی انجام شده با بانک‌ها از ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به این افراد خودداری خواهد شد و در مرحله بعد موضوع بیمه و خدمات این‌چنینی حذف خواهد شد.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: ما حدود 2.5 میلیون مشمول غایب داشتیم که از این تعداد حدود 1.5 میلیون نفر کسانی هستند که بیش از 8 سال غیبت داشتند که این تعداد اکنون به زیر یک میلیون رسیده است.

وی گفت: بخشی از این 2.5 میلیون نفر افرادی هستند که کارت‌های پایان خدمت قدیمی دارند و هنوز نسبت به تعویض آن اقدام نکردند به همین دلیل در سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا وضعیت خدمتی آنها مشخص نیست.

سردار کریمی گفت: بخش دیگری که در این گروه قرار می‌گیرند کسانی هستند که معلول‌‌ند و در گوشه خانه مانده‌اند و خانواده‌شان تاکنون اقدامی برای تعیین تکلیف آنها نکردند و دسته آخر هم کسانی هستند که در زندان به سر می‌برند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: فرصتی که قانون برای مشمولان غایب بالای 8 سال درنظر گرفته فرصت خوبی است تا این گروه از جامعه وضعیت خود را مشخص کنند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.