×

امسال آزمون سردفتری قطعا برگزار نمی شود

امسال آزمون سردفتری قطعا برگزار نمی شود

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اعلام خبری مبنی بر بررسی برگزاری آزمون سردفتری در کمیسیون تخصصی این سازمان، اظهار کرد قطعا امسال آزمونی در این رابطه برگزار نخواهد شد

امسال-آزمون-سردفتری-قطعا-برگزار-نمی-شود

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن اعلام خبری مبنی بر بررسی برگزاری آزمون سردفتری در کمیسیون تخصصی این سازمان، اظهار کرد: قطعا امسال آزمونی در این رابطه برگزار نخواهد شد.

احمد تویسرکانی در گفتگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت برگزاری آزمون سردفتری در کشور گفت: در ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی قید شده است که به ازای هر 15 هزار نفر از جمعیت یک دفترخانه ایجاد شود که خوشبختانه در شرایط فعلی کشور از این تناسب برخوردار است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش تعداد دفترخانه‌ها در کشور، گفت: برای افزایش این تعداد، اصلاحات قانونی را از مجلس خواسته‌ایم تا بتوانیم آزمون سردفتری برگزار کنیم. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با توجه به مشکلات قانونی موجود، تفسیری مطرح شده است تا در شهرستان‌هایی که دفتر اسناد رسمی و یا جمعیت متناسب را ندارند، آزمونی برگزار کنیم که در همین رابطه کمیسیونی تشکیل شده و این کمیسیون تخصصی مشغول بررسی موارد هستند و نتیجه کار آن در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

تویسرکانی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد امسال آزمون سردفتری برگزار شود؟ گفت: قطعا امسال آزمونی در این رابطه برگزار نخواهد شد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.