×

آزادی 2211 محکوم غیرعمد طی ده سال گذشته

آزادی 2211 محکوم غیرعمد طی ده سال گذشته

مرادی نژاد گفت از ابتدای سال 85 تا آبان ماه سال جاری، تعداد دو هزار و 211 مددجوی واجد شرایط با همت خیرین استان هرمزگان از بند حبس رهایی یافته‌اند

آزادی-2211-محکوم-غیرعمد-طی-ده-سال-گذشته

 مرادی نژاد گفت: از ابتدای سال 85 تا آبان ماه سال جاری، تعداد دو هزار و 211 مددجوی واجد شرایط با همت خیرین استان هرمزگان از بند حبس رهایی یافته‌اند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، احمد مرادی‌نژاد مدیرعامل نمایندگی ستاددیه در استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال 85 تا آبان ماه سال جاری، تعداد دو هزار و 211 مددجوی واجد شرایط با همت خیرین استان هرمزگان از بند حبس رهایی یافته‌اند.

وی  در تشریح عملکرد این نهاد مردمی در سال 95 اظهار کرد:  در هفت ماه سپری شده از سال‌جاری تعداد 90 محکوم جرایم غیرعمد با مجموع بدهی 109 میلیارد و 627 میلیون ریالی از بند حبس آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند که برای آزادی این افراد مبلغی معادل 50 میلیارد ریال از سوی شکات خصوصی گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

مرادی نژاد افزود: ستاددیه استان هرمزگان از بدو تاسیس خود در سال 80 موجبات آزادی تعداد 2400 نفر از مددجویان نیازمند را فراهم کرده است که مجموع بدهی این دسته از محکومان تحت حمایت ستاددیه، رقمی بالغ بر یک هزار و 240 میلیارد ریال می‌باشد.

مدیر نمایندگی ستاددیه در این استان یادآور شد: در طول این پانزده سال فعالیت به سال 89 با رهایی 307 زندانی نیازمند و در سال 81 با فراهم کردن مقدمات رهایی هفده مددجوی آبرومند، بیشترین و کمترین میزان آزادی‌ها را در طول این مدت داشتیم.

وی اعتبار لازم برای آزادی محبوسان واجد شرایط را اعتبارات مردمی اعلام کرد و گفت: البته در روند آزادی این افراد بنا به فضای یک پرونده برای نمونه در مورد پرونده بدهکاران دیه تصادفات رانندگی در مورد پرونده‌هایی خاص آزادی‌ها به طور مشترک با صندوق تامین خسارت‌های بدنی انجام شده و در مواقعی مانند دیات حوادث کارگاهی هم ممکن است آزادی‌ها با همیاری نهادهای حمایتی کشور همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام شده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.