×

معاون قوه قضاییه آمار طلاق در کشور ناراحت کننده است

معاون قوه قضاییه آمار طلاق در کشور ناراحت کننده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه با بیان اینکه در بحث طلاق آمارها ناراحت کننده است، گفت سن طلاق در کشور پایین است و خانواده ها در همان دوران ابتدای زندگی منحل می شوند

معاون-قوه-قضاییه-آمار-طلاق-در-کشور-ناراحت-کننده-است

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه با بیان اینکه در بحث طلاق آمارها ناراحت کننده است، گفت: سن طلاق در کشور پایین است و خانواده ها در همان دوران ابتدای زندگی منحل می شوند.

محمدباقر الفت روز سه شنبه در گردهمایی معاونان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری های کل استان های کشور در تبریز بدون اشاره به آمار طلاق افزود: شش علت مهمی که سبب انحلال خانواده ها می شود شناسایی و در جهت رفع این علل قدم های خوب و مستحکمی برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم مهارت های زندگی قبل از ازدواج به زوجین جوان منتقل شود و همچینین اقدامات علمی و پزشکی دیگری نیز برای استحکام خانواده های نو پا انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه اضافه کرد: موفقیت های خوبی در عرصه پیشگیری در کشور تحصیل شده و مردم بیدار، هوشیار و انقلابی کشور تا حدود زیادی از گزند آسیب های اجتماعی مصون شده اند.

وی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی، شورای انقلاب فرهنگی، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حرکت مشترک و تشریک مساعی در کشور فعالیت های ویژه انجام داده اند.

الفت با اشاره به اقدام قوه قضاییه در حوزه های مختلف گفت: اقدام دادگستری ها همراه با سیاست های کلی نظام در راستای محقق کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی در کنار سایر دستگاه های موثر و نافع به حال مردم بوده و امیدوارم با همدلی و صمیمت اقدامات را ادامه داده و به نتایج اثربخشی دست یابیم.

وی با بیان اینکه جامعه بشری معمولا همراه با آسیب های اجتماعی است افزود: آسیب های اجتماعی نتیجه غفلت هدایت گران است و باید شاهد تلفات و از بین رفتن امکانات، تجهیرات و ظرفیت هایمان باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه افزود: رفتار عادی در این عرصه تاثیر ندارد و ضروری است امکانات را به صورت فوق العاده به کار گیریم.

الفت یادآور شد: از یکسال و نیم گذشته شورای اجتماعی کشور مسئولیت پیدا کرد تا در خصوص آسیب های اجتماعی تقسیم کار ملی را انجام و برای هر دستگاهی وظایفی را در حوزه کاهش طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مسایل اخلاقی تعریف و ابلاغ کند و با هماهنگ کردن دستگاه ها تمامی امکانات را به سمت حذف وضعیت نامطلوب ایجاد شده هدایت کند.

وی گفت: دستگاه قضایی نیز تکالیف مستقیمی را به عهده گرفت و برنامه هایی که در حوزه های مختلف از قدیم داشته بازخوانی و اجرای برنامه ها را سرعت داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه افزود: اگر در قسمت هایی از نظر کارشناسی و توان انسانی دچار نقص و عیب بودیم اقدامات ترمیمی انجام و با یک انسجام از گذشته بهتر و موثرتر برنامه های خود را اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: امروز مباحث علمی و فراقوه ای در خصوص پیشگیری و پرداختن به آسیب های اجتماعی دغدغه اول تمامی مقامات در سطح کشور است.

الفت افزود: بالا رفتن حساسیت برای مشاهده و پرداختن به آسیب ها و رفع آنها امروز در ادبیات عمومی مدیران و مسئولان کشور موج می زنند و آنچه که امروز سبب افتخار مدیران ما هست رفع آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: توجه به موضوعاتی همچون برچیدن معتادان متجاهر از سطح جامعه، جمع آوری متکدیان از سطح معابر همراه با حرفه آموزی و اشتغال و برگشت دادن آنان به محیط های کسب و کار امروز یکی از افتخاراتی است که مسئولان آذربایجان شرقی با سربلندی از آن صحبت می کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه با تاکید بر اینکه رفع آسیب ها بدون مشارکت مردم به طور حتم ممکن نیست و به نتیجه مطلوب نمی رسیم، اظهار کرد: ارزش دادن به اقدام خیران و سازمان های مردم نهاد جزو برنامه های جدی مدیران قرار گرفته است.

الفت با بیان اینکه امر به معروف وظیفه ای همگانی است، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف و وظیفه ای است که شارع مقدس به دوش همه گذاشته است.

وی ادامه داد: در بحث حاشیه نشینی اقدامات بسیار خوبی با وزارت راه و شهرسازی در سطح ملی انجام شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و برپا کردن کمپ های بازپروی با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در حال انجام است و مراکز ماده 16 در چند استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مقابله با مظاهر بی بند و باری و مفاسد اخلاقی اقدامات خوبی صورت گرفته، افزود: ولی در نگاه اجمالی به سطح جامعه مقداری فاصله با نظر بلند قانون گذار وجود دارد و لازم است دستگا های فرهنگی در این حوزه بیشتر فعالیت کنند و فعالیتشان چشم گیرتر باشد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.