×

ارتقای مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه

ارتقای مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه

معاون اداری و مالی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، اظهار کرد با موافقت رییس قوه قضاییه، مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه ارتقا یافت که این تغییر در حال اقدام و اجرا است

ارتقای-مرکز-امور-شوراهای-حل-اختلاف-کشور-به-معاونت-قوه-قضاییه

معاون اداری و مالی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، اظهار کرد: با موافقت رییس قوه قضاییه، مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه ارتقا یافت که این تغییر در حال اقدام و اجرا است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ قره‌داغی در بازدید از ساختمان شوراهای حل اختلاف قزوین با ابراز خرسندی از پیشرفت ساخت و ساز در این حوزه، اظهار امیدواری کرد که این پروژه مهم را در هفته قوه قضاییه به بهره‌برداری برسانیم.
 
وی تصریح کرد: قانون شوراهای حل اختلاف مصوب 18/ 4/ 1387 کمسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در تاریخ 16 /5/ 1387 به تایید شورای نگهبان رسید و آیین‌نامه آن در تاریخ 16 /1/ 1388 به تایید و تصویب ریاست محترم وقت قوه قضاییه رسید و در نهایت در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.
 
وی اظهار کرد: بر اساس ماده 2 از فصل دومِ این آیین ‌نامه، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت برعملکرد شوراها بر عهده مرکز امور شوراها خواهد بود و رییس مرکز از سوی رییس قوه قضاییه، منصوب می‌شود.
 
معاون اداری و مالی مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، تصریح کرد: در حال حاضر این مرکز دارای دو معاونت و سه مدیریت نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات شوراهای حل اختلاف، برنامه‌ریزی و امور فررهنگی شوراهای حل اختلاف و پشتیبانی و تجهیز شوراهای حل اختلاف است.
 
وی افزود: با موافقت ریاست قوه قضاییه، مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور به معاونت قوه قضاییه ارتقا یافته که این تغییردر حال اقدام و اجرا است.
 
بر اساس این گزارش، هدف از تاسیس شورای حل اختلاف، کاهش مراجعات مردم به محاکم قضایی،‌ رفع اختلافات محلی و حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است، می‌باشد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.