×

تحصیلات همسطح 41 درصد زوجین در ازدواج های 7 ماهه امسال ، 500 زوج پزشک هستند

تحصیلات همسطح 41 درصد زوجین در ازدواج های 7 ماهه امسال ، 500 زوج پزشک هستند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال جاری 41 درصد زوجین در ازدواج های به ثبت رسیده از نظر تحصیلات همسطح بودند

تحصیلات-همسطح-41-درصد-زوجین-در-ازدواج-های-7-ماهه-امسال-،-500-زوج-پزشک-هستند

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت:از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه سال جاری 41 درصد زوجین در ازدواج های به ثبت رسیده از نظر تحصیلات همسطح بودند.

حمید درخشان نیا، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: در هفت ماهه سال جاری در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، 449 هزار ازدواج به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از این شمار ازدواج ثبت شده 186 هزار رویداد، زوجین تحصیلاتی مشابه یکدیگر داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: نکته جالب دراین خصوص ازدواج 99 زوج فارغ التحصیل نهضت سواد آموزی با یکدیگر است.

درخشان نیا گفت : همچنین 9 درصد دختران و 7 درصد پسرانی که اقدام به ثبت ازدواج خود کرده اند، تحصیلاتی در حد ابتدایی و کمتر داشته اند.

500 زوج پزشک هستند

وی تصریح کرد: بیشترین میزان ازدواج به ثبت رسیده زوج های هم سطح از نظر تحصیلی، مربوط به فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی، با سهم 10 درصدی از کل ازدواج های به ثبت رسیده است و همچنین 500زوج پزشک هم در این مدت ازدواج خود را ثبت کرده اند .

درخشان نیا ، به تغییر رویه ثبت ازدواج و طلاق کشور از ابتدای مرداد ماه اشاره و اعلام کرد: در اقدامی جدید، فرم های انتقال کاغذی داده های ازدواج و طلاق حذف و دفاتر ازدواج و طلاق از طریق فرم های الکترونیکی و به صورت برخط اطلاعات ازدواج و طلاق های به ثبت رسیده را به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور انتقال می دهند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.