×

کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک ضرورت در تحقق عدالت اجتماعی است

کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک ضرورت در تحقق عدالت اجتماعی است

رئیس سازمان زندان ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت امروز کاهش جمعیت زندان‌ها بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری یک تکلیف است

کاهش-جمعیت-کیفری-زندان-ها-یک-ضرورت-در-تحقق-عدالت-اجتماعی-است وکیل 

رئیس سازمان زندان ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: امروز کاهش جمعیت زندان‌ها بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری یک تکلیف است.

به گزارش ایسنا به نقل از سازمان زندان‌ها، جهانگیر که جهت معارفه مدیرکل جدید زندان های استان گلستان به گرگان سفر کرده است در ادامه گفت: مطالعات و اقدامات لازم برای اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری در چهار بخش ظرفیت های فقهی، مدیریتی، اجتماعی و قانونی برنامه ریزی شده است که بحمدالله شاهد کاهش قابل توجه ورود به زندان‌ها هستیم.

رییس سازمان زندان‌ها گفت: با اقدامات صورت گرفته طی 2 سال گذشته ورودی زندان‌ها از رقم 650 هزار نفر به زیر 450 هزار نفر رسیده است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری به رقم زیر 400 هزار نفر برسیم.

جهانگیر با اشاره به ظرفیت های فقهی گفت: مطالعات گسترده ای توسط مرکز مطالعات فقهی قوه قضاییه در خصوص موارد حبس در اسلام صورت گرفت که نتایج خوبی که از آن حاصل شده است و در معاونت حقوقی قوه قضاییه در حال بررسی برای تبیین قوانین قضایی است.

مشاور رییس دستگاه قضا افزود: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، اجرای حبس خانگی و استفاده از تاسیسات قانونی از مواردی است که در بحث ظرفیت های قانونی مطرح است.

جهانگیر گفت: با اجرای طرح نظارت‌های الکترونیکی در مرحله اول تعداد 18 هزار و در مرحله دوم تا 38 هزار نفر می توانند از این طرح استفاده نمایند.

رییس سازمان زندان ها در پایان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان ها یک ضرورت در تحقق عدالت اجتماعی و جامعه سالم است.

در این دیدار آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: اقدامات ارزنده‌ای در زندان‌ها انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه گرگان گفت:در فقه اسلام موارد استفاده از حبس اندک است و باید به این موضوع توجه شود تا افراد کمتری وارد زندان شوند.

وی گفت: مقایسه آمار زندان های ایران با سایر کشورها می تواند اقدام خوبی در تحلیل وضعیت زندان ها و جرم در کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: ندامتگاه محل ندامت است و ندامت مقدمه ای برای بازگشت و رجوع به زندگی شرافتمندانه است. پس تلاش کنید این مقدمه را فراهم کنید تا زندانیان نادم بتوانند به مسیر زندگی خوب بازگردند.

در این دیدار هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان گزارشی از وضعیت قضایی استان را ارائه داد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.