×

برای کاهش طلاق تربیت ارتباطی و اخلاقی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

برای کاهش طلاق تربیت ارتباطی و اخلاقی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت مهمترین راهکار برای کاهش طلاق این است که تربیت ارتباطی و اخلاقی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود

برای-کاهش-طلاق-تربیت-ارتباطی-و-اخلاقی-در-آموزش-و-پرورش-جدی-گرفته-شود وکیل 

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: مهمترین راهکار برای کاهش طلاق این است که تربیت ارتباطی و اخلاقی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی با حضور در غرفه ایسنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به موضوع کاهش طلاق در جامعه، گفت: این کار بر عهده دستگاه‌های فرهنگ‌ساز است و ما هم سهم کوچکی در این زمینه داریم، البته رسانه ها از جمله صدا و سیما و مطبوعات می توانند در این زمینه کار کنند.

وی افزود: متاسفانه تربیت ارتباطات بین زن و مرد در جامعه ما بسیار کم است و این نقیصه بسیار مهمی است که با آن روبرو هستیم. ان شاالله در دوره جدید آموزش و پرورش به این نقیصه جدی توجه شود تا فرزندان ما تربیت شده و مهارت ارتباط را پیدا کنند.

صادقی ادامه داد: متاسفانه کودکان ما نمی دانند که باید چگونه با هم رفتار کنند و بر سر کوچکترین مسائل به سرعت دعوا می کنند که باید این موضوع مورد توجه قرا گیرد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه درباره مهمترین عوامل طلاق در جامعه گفت: مهمترین علت طلاق عوامل ارتباطی است، البته عوامل ظاهری هم مانند اعتیاد در این زمینه نقش اساسی دارد ولی وقتی که موضوع را ریشه یابی می کنیم عمده عواملی که با آن برمی خوریم این است که زن و شوهر در زندگی نمی توانند با هم ارتباط برقرار کنند و حقوق همدیگر را رعایت کنند؛ لذا این عوامل باعث می شود که طرفین با یک مساله ناهنجار اقتصادی روبرو شوند و زن مهریه خود را به اجرا بگذارد و مرد را به زندان بیندازد که گاهی اوقات این امر باعث می شود مرد هم به سمت اعتیاد پیش برود.

وی تاکید کرد: در ریشه یابی عامل طلاق به این موضوع برخورد می کنیم که عوامل ارتباطی و تعلیم و تربیت در این زمینه بسیار مهم است.

صادقی در پایان گفت: آمارها در زمینه طلاق زیاد است، ولی بازگویی آمارها دردی را دوا نمی کند. به نظرم مهمترین راهکار برای کاهش طلاق در جامعه این است که تربیت ارتباطی و اخلاقی در آموزش و پرورش جدی گرفته شود که خروجی آن باعث می شود فرزندان ما تبدیل به انسان هایی شوند که بتوانند با هم زندگی کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.