×

برای پیشگیری از وقوع جرم باید از همه ظرفیت ها بهره برد

برای پیشگیری از وقوع جرم باید از همه ظرفیت ها بهره برد

قائم‌مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت برای پیشگیری از وقوع جرم باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها بهره برد، به ویژه ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی می‌تواند راهگشا باشد

برای-پیشگیری-از-وقوع-جرم-باید-از-همه-ظرفیت-ها-بهره-برد وکیل 

قائم‌مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید از همه ظرفیت ها و فرصت ها بهره برد، به ویژه ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی می‌تواند راهگشا باشد.

مهدی امیری‌اصفهانی در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد حوادث کار و تبادل تجربیات دادگستری با اشاره به جایگاه مهم پیشگیری از آسیب های اجتماعی، افزود: پیشگیری وقوع جرم در جامعه از نیازهای مهم است؛ چرا که نوید بخش امنیت و سلامت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت فرصت ها و شناسایی ظرفیت های لازم برای پیشگیری از وقوع جرم و بهره وری از امکانات از جمله وظایف مهم در قوه قضائیه است.

قائم‌مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار کرد: در جهت پیشگیری از جرم نیز ظرفیت های قانونی وجود دارد که این ظرفیت‌های قانونی باید به خوبی برای آحاد جامعه و دستگاه‌های اجرایی تبیین شود.

وی گفت: بهره‌گیری از تجربیات گذشته در زمینه پیشگیری از جرم می تواند ضریب موفقیت را افزایش دهد و در کاهش وقوع جرم موثر باشد.

امیری‌اصفهانی یادآور شد: استفاده از روش‌های علمی و داده های آماری و اطلاعات نیز نقش موثری در پیشگیری از جرم دارد به‌ویژه اینکه از طریق پژوهش های علمی در خصوص ریشه یابی جرم و علل وقوع آن و مهم ترین راهکارها در جهت پیشگیری از جرم می توان گام برداشت.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی درباره پیشگیری از وقوع جرم وظیفه و رسالت مهمی بر عهده دارند در این میان قوای سه گانه نیز مکلف هستند تا با سازوکارهای علمی و پژوهشی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اقدام نماید که در این باره قانون پیشگیری از جرم وظیفه ذاتی هر یک از دستگاهها را مشخص کرده است.

قائم‌مقام معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی نیز وظیفه خود می‌داند تا با آسیب های اجتماعی به مقابله بپردازد؛ چرا که این آسیب ها می تواند کیان انقلاب و نظام را تهدید کند.

وی بیان کرد: ما در نظام اسلامی وظیفه داریم تا سلامت اجتماعی، فردی، امنیتی و عمومی را فراهم سازیم در این خصوص آحاد مردم نیز مسئولیت اجتماعی در ایجاد امنیت و پیشگیری از وقوع جرم دارند.

امیری اصفهانی اظهار کرد: در ایجاد امنیت می توان از ظرفیت منابع نیز استفاده کرد هرچند ما بخش زیادی از این منابع را مورد غفلت قرار می‌دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.