×

پیشنهاد وزارت نیرو تعیین 5-2 سال حبس برای حفر چاه غیرمجاز است

پیشنهاد وزارت نیرو تعیین 5-2 سال حبس برای حفر چاه غیرمجاز است

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو گفت پیشنهاد این وزارتخانه که در انتظار نوبت رسیدگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، مجازات دو تا پنج سال حبس برای حفرکنندگان چاه آب غیرمجاز است

پیشنهاد-وزارت-نیرو-تعیین-5-2-سال-حبس-برای-حفر-چاه-غیرمجاز-است وکیل 

  مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفا وزارت نیرو گفت: پیشنهاد این وزارتخانه که در انتظار نوبت رسیدگی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، مجازات دو تا پنج سال حبس برای حفرکنندگان چاه آب غیرمجاز است.

«جواد میبدی» امروز (چهارشنبه) در همایش تخصصی پدیده فرونشست زمین در ایران که به میزبانی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور برپا شده است، افزود: افزون بر مجازات حبس، جرایم نقدی نیز برای این امر پیش بینی شده است که در صورت تصویب می تواند ابزار بازدارنده ای در این ارتباط باشد.

وی اضافه کرد: شرایط بحران آب در کشور قوه قضاییه را نسبت به مسائل این بخش حساس کرده است و به پرونده های مرتبط رسیدگی لازم را انجام می دهد.

میبدی یادآوری کرد: امسال دولت چهار هزار و 80 میلیارد ریال (408 میلیارد تومان) اعتبار برای بهره برداری و حفاظت آب و آبفا اختصاص داده که نسبت به پارسال 14 برابر رشد کرده است و انتظار می رود سال آینده بودجه لازم برای رسیدگی و برنامه ریزی با هدف رویارویی با پدیده فرونشست در اختیار سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار گیرد.

وی افزود: وزارت نیرو در لایحه پیشنهادی برنامه ششم توسعه نسبت به مصرف 42 میلیارد مترمکعبی کنونی، کاهش 11 میلیارد مترمکعبی را مطرح کرده و همچنین صرفه جویی 30 تا 40 درصدی میزان مصرفی منابع آب در افق 20 سال آینده پیش بینی شده است.
به گفته میبدی، افزایش اعتبارات سال های آینده زمینه رسیدگی به چالش های این بخش را فراهم می سازد و البته در سطح استان ها همکاری همه سازمان های مرتبط را می طلبد.

 در همایش یک روزه تخصصی «پدیده فرونشست زمین در ایران» مقاله هایی با عنوان راهکارهای وزارت نیرو برای مقابله با فرونشست، سنجش از دور و پایش فرونشست از گذشته تا امروز، فرونشست زمین در شهر تهران و راهکارهای اجرایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و پایش فضایی و تبیین فاجعه ‌آفرینی ناشی از پدیده فرونشست در کشور برای ارایه به شکل سخنرانی انتخاب شده است.

معاونت وزارت راه و شهرسازی بتازگی اعلام کرد برای اجرای پروژه های شهری توجه به رفتار متقابل خاک و سازه ضروری است تا از ایمنی هرگونه ساختمان سازی اطمینان حاصل شود.

حامد مظاهریان گفت: پدیده فرونشست و فروریزش زمین حاصل افزایش سکونت مردم در شهرهاست. همچنین نسبت به پدیده فرونشست زمین در شهرها دانش اندکی وجود دارد.

وی تاکید کرد در زمان بروز هرگونه حادثه در کشور نباید به یکدیگر اتهام زد، زیرا قدرت پیش بینی وجود ندارد.

به اعتقاد وی، متخصصان ایرانی در زمینه گودبرداری از دانش روز برخوردارند اما چنانچه مشکلی به وجود آید به علت نبود مدیریت صحیح این پروژه هاست.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.