×

میرمحمد صادقی انتظار مردم اجرای بند 5 اصل 156 قانون اساسی است

میرمحمد صادقی انتظار مردم اجرای بند 5 اصل 156 قانون اساسی است

مدیر گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت با توجه به تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم انتظار عامه این است که امروز باید بند 5 اصل 156 قانون اساسی حالت اجرایی پیدا کند و قوه قضاییه در رابطه با موضوع پیشگیری هم عمل کند

میرمحمد-صادقی-انتظار-مردم-اجرای-بند-5-اصل-156-قانون-اساسی-است

مدیر گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی گفت: با توجه به تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم انتظار عامه این است که امروز باید بند 5 اصل 156 قانون اساسی حالت اجرایی پیدا کند و قوه قضاییه در رابطه با موضوع پیشگیری هم عمل کند.

حسین میرمحمدصادقی طی سخنانی در همایش پیشگیری از وقوع جرم که در دانشکده حقوق دانشگاه بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: ما در گروه جزا تلاش می‌کنیم هر ترم یک سمینار داشته باشیم. امروز مساله مهم این است که بند 5 اصل 156 قانون اساسی فراموش شده است.

وی افزود: از سال 1394 ما شاهد تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم هستیم. معاونت پیشگیری قوه قضاییه هم مشغول فعالیت در این زمینه هست. انتظار جامعه این است که مساله پیشگیری سر و سامان بگیرد.

مدیر گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، تصریح کرد: همه می‌دانیم که جرم معضل اصلی امروز در جامعه است که رشد یافته و سازمان یافته شده؛ لذا باید برای این معضل فکری کرد.

میرمحمد صادقی خاطرنشان کرد: همه می‌دانیم که گاهی ممنوعیت‌ها جرم است و خود ایجاد جرم جدید می‌کند و مجازات‌ها هم جرم‌زاست؛ لذا بهترین راه پرداختن به مساله پیشگیری است، البته پیشگیری نه در راستای اینکه کل معضلات جرم زا را ریشه‌کن کنیم؛ زیرا جامعه عاری از جرم غیرممکن است. یک دیدگاه دست‌نیافتنی است که ما به یک جامعه‌ای برسیم که اساسا عاری از جرم باشد، اما اینکه جرم را کاهش دهیم طبیعتا شدنی است و تالی فاسدهایی که با مجرم و جرم ها مقابله می کنیم را نخواهیم داشت.

میرمحمدصادقی بیان کرد: در قرآن آمده و تمام اندیشمندان هم به دنبال این هستند که در جامعه جرم و خلافکاری به حداقل برسد؛ لذا اگر در جهت پیشگیری عمل کنیم بیشتر به افراد آسیب پذیر کمک می کنیم زیرا جرم بیشترین قربانی خود را از افراد آسیب پذیر می گیرد.

میرمحمدصادقی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم افراد را تربیت کنیم که برای خود خطوط قرمز داشته باشند و برای خود شخصیت قائل شوند بهتر است تا به دنبال جرم نروند. پیش شرط لازم این است که افراد مرتکب جرم نشوند اما اگر افراد خفیف شدند و برای شخصیت خود ارزش قائل نشدند و به دنبال آسیب ها می روند، ما وظیفه داریم که این افراد را تربیت کنیم.

وی در پایان گفت: با توجه به تصویب قانون پیشگیری از وقوع جرم انتظار عامه این است که امروز باید بند 5 اصل 156 قانون اساسی حالت اجرایی پیدا کند و قوه قضاییه در رابطه با موضوع پیشگیری هم عمل کند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.