×

کاهش ورودی 15 درصدی زنان به زندان مرکزی در سال جاری

کاهش ورودی 15 درصدی زنان به زندان مرکزی در سال جاری

مدیر زندان مرکزی قزوین گفت شاهد کاهش ورودی 15 درصدی زنان به زندان مرکزی در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به 9 ماهه نخست سال 94 بوده‌ایم و این امر می‌تواند نشانه خوبی برای جامعه و آینده باشد

کاهش-ورودی-15-درصدی-زنان-به-زندان-مرکزی-در-سال-جاری وکیل 

مدیر زندان مرکزی قزوین گفت: شاهد کاهش ورودی 15 درصدی زنان به زندان مرکزی در 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به 9 ماهه نخست سال 94 بوده‌ایم و این امر می‌تواند نشانه خوبی برای جامعه و آینده باشد.

 محمود ترابی، مدیر زندان مرکزی قزوین بعدازظهر امروز در اولین نشست کارگروه حقوقی قضایی کنوانسیون حقوق کودک که در کانون وکلای دادگستری استان برگزار شد، اظهار کرد: این کاهش 15 درصدی نشان می‌دهد که ما به حقوق زنان و کودکان آن‌ها اهمیت فراوانی می‌دهیم.

وی با اشاره به این‌که «می‌توان از ورود مجرمین زن به زندان جلوگیری کرد»، افزود: زندان جایی است که وقتی یک خانم وارد آن می‌شود از فرزند و همسر خود بی‌خبر خواهد بود این در حالی است که حتی برخی از این خانم‌ها باردار هستند و این امر می‌تواند یک زنگ خطر برای مجموعه باشد.

وی با بیان پیشنهادی خاطرنشان کرد: از تمامی مسئولان امر خواستاریم اگر می‌شود از مفاد قوانین جدید، آئین مجازات و کیفری جدید بهره‌مند شد تا از ورود زنان مجرم باردار یا از ورود زنان مجرمی که دارای کودک هستند به زندان جلوگیری کرد و اگر این اقدام صورت گیرد می‌توان گفت مهم‌ترین قدم را در این راستا برداشته‌ایم.

مدیر زندان مرکزی قزوین خاطرنشان کرد: لازم‌الاجرا است که زنان مجرم را وارد زندان کنیم اما بهتر است تمهیداتی برای آن‌ها فراهم‌شده تا در مکان دیگری از آن‌ها نگهداری شود.: 77 درصد از مجرمین خانم مرتکب جرم‌های سنگین انتقال مواد مخدر، قتل و سرقت شده‌اند و حدود 84 درصد این مجرمین نیز یا مطلقه هستند و یا دچار فوت همسر شده‌اند و در واقع افرادی هستند که می‌توانند دارای فرزند باشند.
وی گفت: هرچند 3 درصد از ورودی کل زندان را مجرمین خانم تشکیل می‌دهند اما این 3 درصد عدد قابل‌توجهی است و افراد متأهل نیز تعداد بالایی هستند و این امر به کودکان آنها آسیب بسیاری زده و نمی‌توان از فرزندان آنها انتظارات زیادی داشت.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.