×

کارتن خوابی کودکان را به 123 اطلاع دهید

کارتن خوابی کودکان را به 123 اطلاع دهید

- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست در صورت مشاهده کودکان کارتن خواب یا زنان کارتن خواب همراه کودک، این موارد را به اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 اطلاع دهند یا با شماره تماس بهزیستی شهرستان یا استان خود تماس بگیرند تا مساله پیگیری شود

کارتن-خوابی-کودکان-را-به-123-اطلاع-دهید

- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست در صورت مشاهده کودکان کارتن خواب یا زنان کارتن خواب همراه کودک، این موارد را به اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 اطلاع دهند یا با شماره تماس بهزیستی شهرستان یا استان خود تماس بگیرند تا مساله پیگیری شود.

حبیب اله مسعودی فرید روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازدیدهای شبانه از منطقه آزادگان و کوره پزخانه های تهران بین معتادان، کارتن خواب ها و بی خانمان ها، 6 کودک و 12 زن شناسایی شد که پس از مذاکرات لازم آنان را به یک مرکز نگهداری واقع در بزرگراه شهیدمحلاتی منتقل کردیم.

وی اضافه کرد: براساس آخرین گزارش ها، در این مرکز نگهداری هم اکنون حدود 35 زن و 12 کودک کمتر از 12 سال اسکان دارند و خدمات درمانی، سلامت روان و مددکاری و حقوقی و همچنین خدمات حرفه آموزی به آنان ارائه می شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هم اکنون به کارشناسان و مدیران مربوطه بهزیستی اعلام شده که با توجه به سرمای هوا، حتما دوباره این موضوع را پیگیری کنند و با همکاری سازمان های مختلف، کودکانی را که شب بیرون خانه بسر می برند، شناسایی کرده و آنان را در مراکز نگهداری، اقامت دهند.

وی با تاکید به اینکه بهزیستی به کودکان کارتن خواب و زنان بی خانمان همراه کودک، خدمات ارائه می کند، گفت: اگر کودکان تنها باشند، آنان را به مراکز نگهدای کودکان کار و خیابان منتقل می کنیم و اگر همراه با مادرشان باشند به مرکز کودک و مادر (واقع در بزرگراه شهید محلاتی) منتقل می شوند.

به گفته معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور، تقریبا کودک کارتن خواب، تنها نیست و طی چند ماه اخیر فقط سه کودک با این وضعیت در تهران شناسایی شد.

مسعودی فرید با اشاره به جمع آوری و ساماندهی دو هزار و 400 کودک کار و خیابان طی ماه های اخیر گفت: از بین این تعداد کودک، فقط حدود 80 کودک بودند که سرپرست موثر نداشتند. اگر کودک بی خانمان مشاهده کردند می توانند با 123 تماس بگیرند.

وی یادآور شد: چون آسیب های کودکان در حوزه کاری بهزیستی قرار می گیرد از حدود دو سال پیش به ساماندهی زنان کارتن خواب همراه کودک به ویژه در تهران ، پرداختیم.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.