×

مولاوردی سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شد

مولاوردی سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شد

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، گفت زنان سرپرست خانوار در مناطق کمتر توسعه یافته، مخاطبان اصلی این سند هستند

مولاوردی-سند-اشتغال-پایدار-برای-حمایت-از-زنان-سرپرست-خانوار-تدوین-شد وکیل 

 معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین سند اشتغال پایدار برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، گفت: زنان سرپرست خانوار در مناطق کمتر توسعه یافته، مخاطبان اصلی این سند هستند.

به گزارش ایرنا شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در نشست مشاوران امور بانوان ادارات آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: این سند تحول آفرین در بخش زنان در انتظار تصویب شورای عالی اشتغال است.

وی ادامه داد: دولت موضوعاتی مانند زنان بهبود یافته از اعتیاد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و ایجاد تسهیلات برای زنان شاغل را در صدر اقدام های خود قرار داده و در این راستا 2 کارگروه حمایت اجتماعی از زنان بهبود یافته و حمایت از زنان سرپرست خانوار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است.

مولاوردی با بیان اینکه درخصوص آسیب های اجتماعی 17 کارگروه تشکیل شده ، گفت: تاکنون 45 موافقت نامه و 80 طرح نیز اجرا شده است.

وی همچنین از تهیه اطلس جامع وضعیت زنان خبر داد و افزود: این اطلس درخصوص بررسی آسیب های اجتماعی زنان تشکیل شده است.
وی همچنین به لایحه تامین امنیت زنان اشاره کرد و گفت: این لایحه برای صیانت از زنان در برابر خشونت تهیه شده و امید می رود بزودی به تصویب برسد.

معاون رئیس جمهوری افزود: 200 میلیارد ریال نیز برای اجرای طرح های کارآفرینی در حوزه زنان اختصاص یافته است.

مشاور امور زنان استاندار آذربایجان غربی نیز برنامه ریزی برای امنیت جسمی دختران روستایی، آگاه سازی زنان روستایی، بیمه زنان سرپرست خانوار روستایی و تخصیص اعتبار برای فعالیت های ورزشی زنان را از جمله برنامه ها و خواسته های امور زنان و خانواده استانداری برای بهبود زندگی زنان استان عنوان کرد.

شهلا تاجفر ادامه داد: با توجه به وجود 950 شهید زن در این استان، ضروری است برای ثبت و ضبط خاطره رشادت رزمندگان و شهدای زن اعتباری اختصاص یابد.

 ایجاد مرکز تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان، ایجاد مرکز جامع سرطان بانوان، راه اندازی اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای استان و حضور زنان در پست های مدیریتی از جمله خواسته های اصلی مشاوران بانوان ادارات و سازمان های آذربایجان غربی در نشست با معاون رئیس جمهوری بود.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.