×

نمایش یک کیلو بال مگس پیرامون مهریه های نامعقول

نمایش یک کیلو بال مگس پیرامون مهریه های نامعقول

مستند «یک کیلو بال مگس» با همکاری ستاد دیه کشور و با محوریت زندانیان بدهکار مهریه تولید شده و در آن با واکاوی تاریخی و روانشناختی این مهم شرعی و قانونی به موضوع صداق‌های سنگین در بین خانواده‌های ایرانی می‌پردازد

نمایش-یک-کیلو-بال-مگس-پیرامون-مهریه-های-نامعقول

مستند «یک کیلو بال مگس» با همکاری ستاد دیه کشور و با محوریت زندانیان بدهکار مهریه تولید شده و در آن با واکاوی تاریخی و روانشناختی این مهم شرعی و قانونی به موضوع صداق‌های سنگین در بین خانواده‌های ایرانی می‌پردازد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد دیه کشور، مستند 30 دقیقه‌ای رضا سبحانی با عنوان «یک کیلو بال مگس» امروز در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران به نمایش درمی‌آید.

در این اثر، فیلمساز تلاش دارد ضمن گفت‌وگو با تعدادی از محکومان مالی ناشی از قبول مهریه‌های نامعقول، به آسیب‌شناسی این فرهنگ غیربومی در کشور پرداخته و با مطرح ساختن مهریه‌های غیراسلامی به عواقب تلخ اجتماعی و فردی این قبیل تعهدات بپردازد.

رضا سبحانی کارگردان سینمای ایران در آخرین کار سینمایی خود با عنوان «رژیم طلایی» نیز با دستمایه قرار دادن مهریه‌های نامعقول ضمن بهره‌گیری از هنرمندان نام‌آشنا کشور سعی در ترسیم نتایج سوء این پدیده در بین برخی از زوجین داشت.

مستند «یک کیلو بال مگس» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی رضا سبحانی، تدوین آرش اسحاقی و تصویربرداری آریا آزادروش، از جمله تولیدات امسال مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که در بخش «مسابقه ملی» دهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت شرکت دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این فیلم 30 دقیقه‌ای را امروز سه‌شنبه (16 آذر ماه) راس ساعت 14، در سالن 4 پردیس چارسو واقع در خیابان جمهوری به تماشا بنشینند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.