×

مطالبه وجه بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل احتلاف

مطالبه وجه بیشترین پرونده های وارده به شوراهای حل احتلاف

سرپرست مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف استان تهران گفت بیشترین پرونده های وارده به مجتمع‌های شورای حل اختلاف مربوط به مطالبه وجه است

مطالبه-وجه-بیشترین-پرونده-های-وارده-به-شوراهای-حل-احتلاف

سرپرست مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف استان تهران گفت: بیشترین پرونده های وارده به مجتمع‌های شورای حل اختلاف مربوط به مطالبه وجه است.

امیرکاظم شیری کرمانشاهی سرپرست مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آمار صلح و سازش پرونده‌ها در طی هشت ماه ابتدای سال در شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: با توجه به هدف اصلی و اولیه شورای حل اختلاف در راستای نهادینه سازی فرهنگ صلح و سازش، آمار مجتمع شماره یک به نوبه خود مناسب است، این آمار از تاریخ 1/2/1395 تا 14/9/1395، تعداد یک هزار و 854 فقره پرونده بوده است.

وی با اشاره به میزان پرونده های وارده و مختومه در این مجتمع بیان داشت: میزان پرونده های وارده 10 هزار و 488 فقره پرونده بوده که از این میان تعداد 10 هزار و 896 فقره پرونده مختومه شده است که این تعداد شامل پرونده های باقی‌مانده از گذشته هم است.

سرپرست مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف استان تهران ادامه داد:  رسیدگی به این تعداد پرونده در زمان و مکان محدود موجود، صرفاً تلاش و خدمت بیش از حد معمول همکاران ما را می‌طلبد.

شیری کرمانشاهی در پاسخ به این سوال که بیشترین میزان پرونده های ارسالی به مجتمع های شورای حل اختلاف مربوط به چه مواردی می شود، گفت: موضوع مطالبات و به طور مشخص مطالبه وجه، بیشترین میزان پرونده ها را به خود اختصاص داده است و این موضوع با توجه به افزایش صلاحیت شوراها تا سقف 20 میلیون تومان، در حال حاضر بالاترین آمار مجتمع ها را تشکیل می دهد .

سرپرست مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف استان تهران در رابطه با موضوع بیشترین پرونده‌هایی که به صلح و سازش ختم شده اند، تصریح کرد: بیشترین میزان پرونده های صلح و سازش هم در رابطه با مطالبات بوده و همچنین موارد قابل توجهی از پرونده ها شامل دیگر موضوعات مانند دعاوی خانوادگی، تقسیم ترکه و غیره است که نیاز به مصالحه و رایزنی با طرفین دعوا دارد که با ورود و پیگیری اعضا و دیگر همکاران غالبا پرونده ها را رو به اصلاح و آشتی ختم می‌کنیم.

وی در رابطه با بالاترین ارزش ریالی پرونده ای که منتهی به سازش شده است، بیان داشت: در رابطه با این‌گونه پرونده ها، خوشبختانه گذشت شاکی یا همراه با تقسیط بدهی و یا ورود ستاد دیه و رایزنی های مکرر اعضای شورا، بدهی ها تا مبالغ قابل توجهی به تخفیف و گذشت انجامیده و تاکنون بالاترین میزان بدهی مالی که با تلاش همکاران در مجتمع شماره یک منجر به سازش شده مبلغ 150 میلیون تومان بوده است.

 سرپرست مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف استان تهران با اشاره به تعداد زندانیان پرونده‌های مطروحه در این مجتمع تصریح کرد: طی هشت ماهه گذشته فقط 4 نفر بابت بدهی بازداشت شده اند که این افراد هم با تلاش و اهتمام همکاران مجتمع و موسسات خیریه آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی تأکید کرد: به منظور کاهش تعداد زندانیان و تکریم و حفظ ساختار خانواده ایرانی که عمدتاً پس از زندانی شدن سرپرست خانوار، شیرازه زندگی از هم پاشیده و باعث افزایش بی نظمی‌های اجتماعی می شود، دقت و تأمل بیش از پیش به موضوع صلح و سازش آن‌ هم در مجموعه و نهاد مردمی شورای حل اختلاف ضرورت دارد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.