×

کاداستر حق را به حق دار می رساند

کاداستر حق را به حق دار می رساند

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت اجرای طرح کاداستر از هرگونه سوءاستفاده و جعل و کلاهبرداری در حوزه اسناد جلوگیری می‌کند؛ در رفع اختلافات ملی به نحو درست و دقیق حق را به حق‌دار می‌رساند

کاداستر-حق-را-به-حق-دار-می-رساند وکیل 

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اجرای طرح کاداستر از هرگونه سوءاستفاده و جعل و کلاهبرداری در حوزه اسناد جلوگیری می‌کند؛ در رفع اختلافات ملی به نحو درست و دقیق حق را به حق‌دار می‌رساند.

 حسین صعیدزرندی در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل ثبت‌ اسناد و املاک استان ایلام اظهار کرد: اسناد و مدارک 100 ساله مردم امروز در سامانه جامع املاک کشور تثبیت‌ شده و به‌راحتی و به‌صورت آنلاین می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد و با وارد کردن نام و نام خانوادگی افراد می‌توان به‌راحتی شناسنامه ملک را شاهد بود.

صعید زرندی با اشاره به اینکه سامانه جامع ثبت‌ اسناد به‌روزترین سامانه اطلاعاتی در کشور است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح کاداستر کل مرزهای ایران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ثبت‌ شده و همچنین کل مرزهای استان‌ها و شهرستان در کشور ثبت و مشخص‌ شده است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت استاد و املاک کشور ادامه داد: 85 درصد اسناد اراضی ملی صادر شده است و در صورت اشتباه بودن آمار و اسناد سامانه به‌صورت خودکار اجازه ثبت آن تا رفع مشکل احتمالی را نمی‌دهد و از این‌رو احتمال سوءاستفاده را به صفر می‌رساند.

وی گفت: در حال حاضر ثبت‌ اسناد با تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری و متصل است و دستگاه‌های دولتی فقط دو سال فرصت دارند املاک مربوطه را به ثبت در طرح کاداستر برسانند.

صعید زرندی با تاکید بر اینکه باید به تکریم ارباب‌ رجوع در ثبت‌ اسناد توجه جدی شود، افزود: اجرای طرح کاداستر از هرگونه سوءاستفاده و جعل و کلاهبرداری در حوزه اسناد جلوگیری می‌کند و در رفع اختلافات ملی به نحو درست و دقیق حق را به حق‌دار می‌رساند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.