×

فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک نامه های پزشکی قانونی با قوه قضائیه

فراهم شدن امکان تبادل الکترونیک نامه های پزشکی قانونی با قوه قضائیه

مدیرکل طرح و برنامه سازمان پزشکی قانونی کشور گفت به منظور افزایش سرعت و دقت و کاهش امکان جعل نامه ها، زمینه تبادل الکترونیک نامه بین پزشکی قانونی و قوه قضاییه (دادگستری‌ها) درکل کشور فراهم شد

فراهم-شدن-امکان-تبادل-الکترونیک-نامه-های-پزشکی-قانونی-با-قوه-قضائیه

مدیرکل طرح و برنامه سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: به منظور افزایش سرعت و دقت و کاهش امکان جعل نامه ها، زمینه تبادل الکترونیک نامه بین پزشکی قانونی و قوه قضاییه (دادگستری‌ها) درکل کشور فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین شمسیانی در این باره ادامه داد: با همت قوه قضاییه ارتباط فیزیکی بین مرکز داده‌های پزشکی قانونی و مرکز داده‌های قوه قضاییه برقرار شد و همین امر زمینه و پیش ساخت‌های لازم را برای تبادل الکترونیک نامه‌ها فراهم کرده‌است.

وی با اشاره به اشکالات موجود در شیوه سنتی تبادل نامه ها افزود: زمان‌بر بودن و امکان دست بردن در نامه توسط ارباب رجوع دو اشکال عمده شیوه سنتی تبادل نامه ها است که تبادل الکترونیک این دو مشکل را تا حد قابل توجهی برطرف می کند.

وی تصریح کرد: در شکل سنتی، استعلامات مراجع قضایی به شکل دستی و توسط ارباب رجوع به پزشکی قانونی ارجاع می شود و در مقابل جواب پزشکی قانونی نیز به صورت مکتوب توسط فرد به مراجع ارائه می شود در این شرایط و با وجود رعایت تدابیر لازم ممکن است فرد با گشودن نامه و اطلاع از محتویات آن و در صورتی که نظر پزشکی قانونی مورد انتظارش نباشد در جوابیه خدشه وارد کند.

مدیرکل طرح و برنامه سازمان پزشکی قانونی کشور ادامه داد: به منظور رفع این مشکلات زمینه تبادل الکترونیک نامه ها بین پزشکی قانونی و دادگستری فراهم شد و درفاز اول این طرح که هم اکنون به شکل آزمایشی در حال اجرا است، درکنار شیوه سنتی، نامه ها به شکل الکترونیک نیز مبادله می شود.

شمسیانی تصریح کرد: در مرحله آزمایشی نواقص موجود در تبادل الکترونیک نامه ها شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام می شود پس از آن با توافق و تایید طرفین نسبت به حذف کامل شیوه سنتی نبادل نامه ها اقدام خواهد شد.

وی در ادامه از تبادل الکترونیک نامه های اداری میان پزشکی قانونی و قوه قضاییه خبر داد و افزود: در حال حاضر این امکان فراهم شده که نامه‌های اداری نیز به شکل الکترونیک مبادله شود. مرحله تست این طرح انجام شده است و در مرحله راه‌اندازی قرار دارد.

به گفته وی در بخش تبادل الکترونیک نامه های اداری دو نوع ارتباط وجود دارد که یکی از آنها ارتباط سیستم تخصصی پزشکی قانونی با سیستم نرم‌افزاری مدیریت پرونده ها cms قوه قضاییه و دیگری ارتباط گردش مکاتبات اداری سازمان (دبیر) با گردش مکاتبات قوه قضاییه است. بر این اساس به زودی امکان برقراری ارتباط با قوه قضاییه از طریق سیستم گردش مکاتبات اداری سازمان فراهم می شود.

مدیرکل طرح و برنامه سازمان پزشکی قانونی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی و عملیاتی شدن این طرح‌ها تبادل نامه‌ها سریع‌تر، دقیق‌تر و با کمترین اشکال ممکن بین پزشکی قانونی و قوه قضاییه انجام شود.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.