×

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل در قزوین

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل در قزوین

‌دادستان قزوین گفت بخشش موجب اتحاد و یگانگی در بین مسلمانان می‌شود و بخش زیادی از مشکلات خانواده‌های آنان را مرتفع می‌کند

گذشت-اولیاء-دم-از-قصاص-قاتل-در-قزوین

‌دادستان قزوین گفت: بخشش موجب اتحاد و یگانگی در بین مسلمانان می‌شود و بخش زیادی از مشکلات خانواده‌های آنان را مرتفع می‌کند.

‌به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: قاتل 37 ساله، در آستانه اجرای حکم با میانجیگری معتمدان و ریش سفیدان محلی رضایت خانواده مقتول را بدست آورد.

وی با قدردانی از بخشش و گذشت اولیاء دم در خصوص رضایت فرد اعدامی افزود: برای چندین مرتبه است که با گذشت و رافت خانواده‌های مقتولین شاهد اعلام رضایت آنان در لحظه اجرای حکم هستیم و جا دارد از همه کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند قدردانی کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انعکاس اخبار رضایت‌ و بخشش از اعدام گفت: بطور حتم با انعکاس این نوع اخبار فرصت‌های بیشتری از گذشت و ایثار در جامعه فراهم می‌گردد؛ چراکه رسانه نقش ویژه‌ای را در بین خانواده‌ها در مقوله فرهنگ‌سازی برای بخشش و ایثار و گذشت دارد.

وی با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: بنابر گزارش مرجع انتظامی در یکی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال 83 در اطراف روستایی در تاکستان یک مورد قتل با تفنگ شکاری بوقوع می‌پیوندد، در جریان تحقیقات مشخص می‌شود 3 برادر به  نام‌های علیرضا، اکبر و اصغر با فردی به نام غلامرضا بر سر چرای دام درگیر و متعاقب آن، علیرضا با تفنگ شکاری‌اش در حضور چند شاهد و پدر مقتول به غلامرضا شلیک و پس از اصابت تیر به سینه مقتول موجب قتل نامبرده می‌گردد، بلافاصله ضارب به همراه برادران خود توسط موتورسیکلت از محل متواری می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین افزود: با صدور دستورات جداگانه‌ای توسط مقام قضایی برادران قاتل(اکبر و اصغر) شناسایی و دستگیر می‌شوند ولی قاتل متواری می‌گردد. علیرغم اعطاء نیابت‌های متعدد به استان‌های همجوار قاتل همچنان متواری بوده که پرونده به صورت غیابی و با تعیین وکیل تسخیری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و حکم به قصاص نفس قاتل صادر می‌گردد و توسط دیوانعالی کشور رأی مورد تأیید واقع می‌شود.

 به دنبال ارجاع پرونده به شعبه سوم اجرای احکام  کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین و انجام تمهیدات و تعیین وقت جهت اجرای حکم، سحرگاه امروز در حین اجرای حکم و با حضور اولیاء دم مقتول و مقامات قضایی و انتظامی خانواده مقتول با گذشت قاتل زندگی دوباره‌ای را به وی بخشیدند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.