×

توجه به حریم خصوصی و کاهش هزینه ها در فرآیند ابلاغ الکترونیک

توجه به حریم خصوصی و کاهش هزینه ها در فرآیند ابلاغ الکترونیک

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است البته در این طرح حریم خصوصی افراد نیز حفظ می‌شود

توجه-به-حریم-خصوصی-و-کاهش-هزینه-ها-در-فرآیند-ابلاغ-الکترونیک

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است البته در این طرح حریم خصوصی افراد نیز حفظ می‌شود.

یدالله موحد بیان کرد: صراحت ماده 655 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب1392، ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی را معتبر و کافی دانسته است و قضات موظف هستند که به آن ترتیب اثر دهند.

وی در نشست مشترک با قضات دادسرای عمومی و انقلاب و محاکم کیفری دو شهر کرمان با اشاره به راه‌اندازی  شبکه ملی عدالت در‌قوه قضاییه، تصریح کرد: تحقق عدالت الکترونیکی از اهداف مورد توجه دستگاه قضایی  است و  زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم و در حال توسعه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: طبق ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 استفاده از سامانه‌‏های رایانه‏‌ای و مخابراتی، از قبیل پیام‌نگار (ایمیل)، ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن، برای طرح شکایت یا دعوی، ارجاع پرونده، احضار متهم، ابلاغ اوراق قضایی و همچنین نیابت قضایی با رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی بلامانع است.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان به مزایای ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی آسان، مطمئن و بهتر به مردم و کاهش زمان رسیدگی (تقلیل اطاله دادرسی) از جمله این موارد است. موحد کاهش جدی هزینه‌های دستگاه قضایی و مراجعان این دستگاه را از مزایای دیگر ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی برشمرد و گفت: پیشگیری از لغزش‌ها و مفاسدی که ممکن است در جریان ابلاغ سنتی پیش آید از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: بر اساس همین امتیازات تاکید می‌شود که مراجعان به دستگاه‌قضایی موضوع ثبت نام در سامانه ثنا و استفاده از مزایای این سامانه را جدی گرفته و برای ثبت‌نام به واحدهای قضایی محل و یا دفاتر خدات الکترونیک قضایی مراجعه کنند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.