×

ررهایی پس از 13 سال حبس از اعدام

ررهایی پس از 13 سال حبس از اعدام

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب گفت با رضایت اولیای دم،قاتل جوان محکوم به قصاص پس از سیزده سال حبس از طناب دار رهایی یافت

ررهایی-پس-از-13-سال-حبس-از-اعدام

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب گفت: با رضایت اولیای دم،قاتل جوان محکوم به قصاص پس از سیزده سال حبس از طناب دار رهایی یافت.

 مهدی اکبری در تشریح این خبر  اظهار کرد: قاتل سیزده سال پیش در شهرستان قلعه گنج بر اثر یک نزاع و عدم کنترل خشم آنی مرتکب قتل مرحوم ماندگاری از بزرگان این منطقه شده بود.

این مقام قضائی با بیان این‌که «حکم قصاص متهم،از سوی دادگاه قطعی شده بود» اظهار کرد: خانواده مرحوم ماندگاری در ایام پر خیر برکت میلاد پیامبر اکرم (ص)و امام صادق (ع) با حضور در زندان کهنوج با رضایت خود زندگی تازه‌ای به یک جوان نادم و پیشمان بخشیدند. پس از یکسال و با تلاش‌های مجدانه مقامات قضائی،مجموعه مدیریت سابق زندان و بنیاد شهید کهنوج و با حضور دوتن از سران طوایف در منزل مرحوم ماندگاری این رضایت حاصل گردید.

وی همچنین با اشاره به آیه 149 سوره نساء افزود: گذشت از بدی‌ها و کارهای خطا و زشت ایشان موجب می شود تا خداوند نیز از مقام عفو گذشت نسبت به وی وارد شود و از کردارها و رفتارهای زشت او چشم‌پوشی کند. رسیدن به مقام صابران با عفو و گذشت به جای استفاده از حقوق شخصی حق انتقام و قصاص امری ممکن و شدنی است که در آیه 126 سوره نحل بدان اشاره می‌کند و در آیه 134 سوره آل عمران عفو و گذشت از مردم را موجب وارد شدن در زمره نیکوکاران و مقام احسان می‌شمارد که یکی از مقامات عالی انسانی و بهره مندی از تقرب خاص الهی است.

رئیس دادگاه عمومی شهرستان فاریاب خاطرنشان کرد: همزمان با اعیاد پر خیر وبرکت هفده ربیع الاول، برداشتن طناب دار از گردن قاتل صحنه‌ای زیبا و فراموش نشدنی در زندان کهنوج ایجاد کرد تا خصلت انسانی و گذشت و پهلوانی و مردانگی بیش از پیش در جامعه نهادینه گردد وهیچگاه سجده شکر و اشک‌های زندانبان سابق کهنوج  را فراموش نخواهم کرد.

وی ادامه داد: اقدام ارزشمند همه وابستگان خانواده مرحوم ماندگاری  (مقتول) به ویژه همسر بزرگوار و فرزندان  مهربان مقتول در تاریخ فداکاری و گذشت و بزرگواری مردمان جنوب استان کرمان (قلعه گنج) برای همیشه به ثبت رسید.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.